Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci proklepli spolehlivost ojetých VW, některým je lepší se obloukem vyhnout
7.5.2021 | Petr Prokopec
Volkswageny požívají pověsti aut, která vydrží a nezřídka je to pravda. I mezi bílými ovcemi se ale najdou černé a toto je podobný případ, některé modely trápí dost problémů.
Za posledních 30 let se v Evropě nestalo, aby Volkswagen nedodal zákazníkům alespoň 1,2 milionu nových aut za rok. Starý kontinent je tak plný ojetin s logem této značky a nepochybně na ně narazíte v každém typickém bazaru. Jejich pověst je obvykle velmi dobrá a ceny relativně vysoké, je to ale nutně reflexí reality? Na to nejlépe odpovídá analýza německého TÜV, které z výsledků pravidelných technických kontrol odvozuje spolehlivost ojetých vozů a jejich typické problémy.
Tentokrát je před námi skutečně německý, no spíše wolfsburský speciál, v němž si projdeme téměř kompletní portfolio německé automobilky z posledních dekád. Na rozdíl od spřízněného Audi, jehož veškeré modely jsou v rámci TÜV Reportu hodnoceny velmi pozitivně, u Volkswagenu takovou konzistenci nečekejte. Naopak je tu několik černých skvrn špinících bílou holubici pověsti německé značky. Právě těm bude lepší se vyvarovat, nakonec i proto, že náhradní díly na VW nepatří k nejlevnějším a udržovat při životě problémové modely se může hodně prodražit.
VW up!/Fox
Na malou „lištičku“, jejíž výroba skončila v roce 2011, už řada lidí jistě zapomněla, nakonec Fox velkou díru do světa neudělal, tedy alespoň v Evropě. A vy byste se mu měli raději vyhnout, neboť známy jsou problémy se zavěšením, pružinami, brzdami, světly a výfukem. Prakticky ve všech těchto ohledech si nástupce, tedy up!, vede lépe. Dokonce není jej netrápí ani únik oleje, což je tradiční slabina německé značky. Víceméně jediná kritika se týká ruční brzdy.



Foto: Volkswagen
VW Polo
Jeden z nejlépe prodávaných modelů značky v její historii je považován za solidního společníka. Tedy za předpokladu, že jste si při pořízení vše proklepli a zároveň víte vše o servisní historii a hlavně jízdním stylu předchozího majitele. Nejčastější problémy jsou pak spojené s více než šest let starými exempláři, což znamená, že se bavíme o generaci 6R vyráběné v období 2009 až 2017, u kterých odchází jak výfukový systém, tak brzdy. Podvozkově je ale Polo v pořádku.
VW Beetle
S novodobým „Broukem“ chtěl Volkswagen sebrat vítr z plachet úspěšnějšímu Mini. To se úplně nepovedlo, nikoliv však vinou nekvality, problémů s tímto modelem není příliš. Beetle je znám hlavně problematickým zavěšením, které se projevuje hlavně u více než čtyřletých exemplářů. Také k brzdám mají technici TÜV občasné výtky. Většina dalších potíží se tomuto modelu vyhýbá.
VW Scirocco
Dvoudveřová verze Volkswagenu Golf s větší dávkou stylu v podstatě dojíždí na techniku vozu, ze kterého vzešla. Pokud tedy sáhnete po 1,4litrové benzinové verzi, je třeba zkontrolovat hlavně rozvody. V případě ostatních pohonných jednotek pro změnu dochází na únik oleje. Kromě toho častěji praskají také přední vzpěry zavěšení. Problémů tedy není málo, načež nepřekvapí, že Němci v roce 2017 výrobu kvůli malému zájmu raději ukončili bez nástupce.
VW Golf
Jsme u bestselleru značky, jehož kvalita evidentně klesá s každou další nastupující generací. Pokud si totiž vyhlédnete tu šestou, můžete počítat víceméně jen s únikem oleje a pružinami, jež po létech užívání mohly prasknout. V případě sedmé generace už je nicméně třeba očekávat jak poškozené pružiny, tak rezavějící brzdové kotouče. Ani v tomto případě pak motory nejsou utěsněné až tak, jak by měly, na podvozek, řízení či světla si ale již stěžovat nebudete.
VW Passat
S typickým služebním vozem jsou již automaticky spojené vysoké nájezdy kilometrů. To pochopitelně vede k četnějším poruchám, zejména pokud se jedná o brzdový systém či zavěšení. Němci nicméně dodávají, že exempláře vyráběné od roku 2014 jsou na tom v rámci podvozku lépe než předchozí varianty. Pokud tedy zvažujete koupi ojetiny, stoprocentně se vyhněte autům s vysokým nájezdem a raději navyšte rozpočet na novější kousek s méně kilometry na tachometru.
VW Passat CC
Než dorazil Arteon, nabízel Volkswagen trochu jinou stylovku. Tu již netrápí takové nájezdy jako u spřízněný Passat, přesto je zejména podvozek CC spojen s velkou kritikou. V případě pružin, tlumičů a dalších komponentů je totiž třeba počítat s častější než průměrnou obměnou, stejně jako nemalou měrou trpí brzdy. Opravy přitom mají k láci daleko, což neospravedlňuje ani vyšší zůstatková hodnota. Passat CC tak patří k nejporuchovějším VW vůbec.
VW Golf Plus/Sportsvan
Na první pohled Golf se zvýšenou střešní linií příliš žádostivosti nevzbuzuje. Nicméně je třeba si uvědomit, že s touto variantou není spojen žádný zásadní problém. U více než šestiletých aut občas zlobí světla, to ale lze velmi rychle vyřešit. Vaší velkou výhodou je pak skutečnost, že prvními majiteli byli většinou starší lidé. A ti nevynechali jediný předepsaný servis, stejně jako za volantem netrávili celé dny.
VW Caddy
Jen u málokterého vozu je reputace ovlivněna tak hodně předchozími majiteli, jako je tomu u Volkswagenu Caddy. Platí to zejména o užitkových verzích, které jsou často přetěžovány. Nicméně ani ty osobní nemají jednoduchý život. V případě exemplářů s vysokým nájezdem se tedy vyplatí věnovat pozornost detailům, přičemž zaměřit byste se měli hlavně na brzdy a pružiny. Mezi známé trable patří rovněž únik oleje.
VW Touran
První generaci vyráběné do roku 2015 byste se měli vyhnout, zejména na pružiny, tlumiče, křehké brzdové komponenty a únik oleje míří velká kritika. Co se ale Volkswagenu nepovedlo vychytat během úvodní dvanáctileté produkce, to napravila generace druhá. Jakkoliv také v jejím případě je třeba dávat pozor na brzdy, které odcházejí rychleji, než je průměrná doba v daném segmentu. Bohužel se tak děje i při nižším nájezdu.
VW Sharan
Pokud s německým MPV zamíříte na technickou kontrolu, je zde velká pravděpodobnost, že jí napoprvé neabsolvujete. Platí to i o mladších ročnících, které stejně jako dříve vyrobené vozy mají problémy s opotřebením či korozí brzdových kotoučů. Dále je třeba počítat také s opotřebovaným zavěšením. Na druhou stranu, v případě řízení či výfuku si stěžovat nebudete. A kupodivu ani v tomto případě nejsou časté úniky oleje.
VW Tiguan
Také Tiguan je chválen za řízení, stejně jako za osvětlení či funkčnost brzd. Kromě toho s ním nejsou spojené prakticky žádné stížnosti na únik oleje. Nicméně kritika prší na podvozek, který trpí v důsledku nadváhy vozu. Zavěšení, pružiny a tlumiče tak odchází rychleji než průměr, a to ve všech věkových skupinách. Navíc je třeba dodat, že brzdy slouží na výbornou jen do jisté chvíle, než se taktéž stanou předmětem možná až příliš mnoha stížností.
VW Touareg
Největší evropský model VW sice váží přes dvě tuny, tato hmotnost se však paradoxně na komponentech neprojevuje negativně. Druhá generace vyráběná v letech 2010-2018 je na tom kvalitativně lépe, ovšem také v jejím případě dochází na únik oleje - ten je u více než šest let starých aut přímo enormní. To je ale prakticky vše, dále již následuje chvála, jak na kvalitu zpracování, tak na použité technologie i nemalou praktičnost vozu.
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva