Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci otestovali dětské autosedačky. Těmto čtyřem radí se vyhnout
23.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bezpečnost vašich dětí rozhodně není radno podceňovat, cenu ovšem jako stěžejní kritérium neberte. Drahé sedačky mohou horší než ty levnější.
Blíží se léto a tedy doba dovolených. Pokud se chystáte cestovat se svými ratolestmi, které třeba ani ještě neokusily jízdu v automobilu, pak byste stoprocentně měli věnovat pozornost výběru správné dětské autosedačky. Na trhu je jich spousta, přičemž cena nemusí vždy rozhodovat o kvalitě. Nápomocnou ruku by vám přitom mohl poskytnout německý autoklub ADAC, který ve spolupráci se společností Stiftung Warentest uspořádal test 23 nejnovějších dětských autosedaček.
Poněkud smutnou zprávou na úvod je skutečnost, že žádná vyloženě neexcelovala. To je překvapivé hlavně u sedačky Maxi-Cosi Axissfix Air, která jako první na světě dostala airbag. Ten je aplikován ve chvíli, kdy senzory zaznamenají srážku, přičemž má zabraňovat hlavně nežádoucímu pohybu hlavy dítěte. Kromě toho má také redukovat tlak, jenž směřuje na krční partie a šíji, a to o nemalých 55 %. Airbag tak skutečně funguje, ovšem jen při čelním náraz. Pokud dojde k nárazu bočnímu, je riziko poranění průměrné, sedačka tak získala „pouze“ dobré hodnocení.
Stejný verdikt padl také v dalších šestnácti případech, ve dvou byla bezpečnost uspokojivá, v jednom dostačující a ve třech špatná. Konkrétní výsledky najdete v tabulce níže, kde jsou autosedačky pro vaši lepší orientaci srovnány abecedně dle názvu. My se přitom zaměříme hlavně na ony čtyři nejhorší, kterým Němci radí se zcela vyhnout.
Z těch nejlepší je Chicco Cosmos. Tato sedačka byla hodnocena jako dostačující, přičemž dítěti v ní sedící hrozí vyšší riziko poranění při čelním i bočním nárazu, zároveň je i nestabilní.
Concord Ultimax i-Size je pak vůbec nejhorším typem, jaký letos prošel testem ADACu, neboť při čelním nárazu došlo k utržení bezpečnostního pásu. Zároveň se kostra sedačky rozlomila na několik kusů, pročež autoklub mohl jen konstatovat, že prakticky neexistuje šance, aby dítě po nehodě zůstalo nezraněné. Na tuto kritiku výrobce již zareagoval vskutku překvapivě - autosedačku přestal vyrábět. Skladové kusy ale v prodeji zůstávají, navíc za vysokou cenu, proto pozor na ně.
Přesunout se můžeme k dalším dvěma propadlíkům, a sice k sedačkám Avionaut Ultralite a Jané Gravity. První z nich je v rámci ochrany dítěte hodnocena dobře, nicméně ADAC zjistil velké množství TCPP. Tedy Tris(2-chlor-1-methylethyl)-fosfátu, což je bezbarvá kapalina používaná jako zpomalovač hoření. Negativní vliv má přitom na vnitřní orgány, proto ostatně přestala být již v roce 2001 v rámci Evropské unie vyráběna. Regulováno je hlavně její užití v dětských produktech - co tedy dělá v dětské autosedačce, je záhadou.
V případě sedačky Jané Gravity bylo pro změnu zjištěno vysoké množství naftalínu, jenž může vést ke vzniku rakoviny. Tento výrobek navíc byl hodnocen jen uspokojivě v případě bezpečnosti během nárazu, logicky se tedy i on ocitl mezi sedačkami, jimž byste se měli vyhnout velkým obloukem. Nejvyšší doporučení ADACu naopak dostal typ Joie Traver Shield, který má za nejméně peněz nabídnout nejvíce muziky.
Hodnocení dětských autosedaček dle autoklubu ADAC

Tyto sedačky (znovu srovnané dle abecedy) byly německým autoklubem ADAC hodnoceny dobře...
...a tyto propadly zcela. Poslední čtyři vůbec není radno kupovat
Zdroj: ADAC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
před hodinouStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test CFMOTO Gladiator X850 G3: na práci i zábavu 08:00
- Jerez - Moto2-test, 3. den: Na čele Canet, 23. Salač včera 16:28
- Pre Phillip Island: Kdo jsou favorité letošního úvodu? včera 16:00
- Na Phillip Islandu vše začíná včera 13:00
- Časový program na Phillip Islandu včera 10:00
Nejčtenější články
Firma předělávající Porsche 911 na elektrický pohon zkrachovala, nic jiného se ani nedalo čekat
22.1.2025Data z celé Evropy potvrzují loňský propad prodejů všech aut do zásuvky, skoro 9 z 10 nových vozů má znovu spalovací motor
22.1.2025VW své továrny v Německu stejně zavře a odbory to zjevně ví, zájem Číňanů o ně předem vítají
22.1.2025Kdo ještě „valí v naftě, když lůza čeká u nabíječek”? V přeregulovaných zemích je to i policie, ukazují data
22.1.2025Přehled nejprodávanějších aut v USA za rok 2024 připomíná, jak moc jiný svět Amerika je
22.1.2025
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.21. 10:47 - HondaMan
- Chlubítko univerzální 02.21. 09:25 - pavproch
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.20. 17:20 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 02.20. 11:47 - petr_riha
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie
- Policejní kontroly a měření 02.16. 10:02 - Truck Daškam