Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci otestovali dětské autosedačky. Těmto čtyřem radí se vyhnout
23.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bezpečnost vašich dětí rozhodně není radno podceňovat, cenu ovšem jako stěžejní kritérium neberte. Drahé sedačky mohou horší než ty levnější.
Blíží se léto a tedy doba dovolených. Pokud se chystáte cestovat se svými ratolestmi, které třeba ani ještě neokusily jízdu v automobilu, pak byste stoprocentně měli věnovat pozornost výběru správné dětské autosedačky. Na trhu je jich spousta, přičemž cena nemusí vždy rozhodovat o kvalitě. Nápomocnou ruku by vám přitom mohl poskytnout německý autoklub ADAC, který ve spolupráci se společností Stiftung Warentest uspořádal test 23 nejnovějších dětských autosedaček.
Poněkud smutnou zprávou na úvod je skutečnost, že žádná vyloženě neexcelovala. To je překvapivé hlavně u sedačky Maxi-Cosi Axissfix Air, která jako první na světě dostala airbag. Ten je aplikován ve chvíli, kdy senzory zaznamenají srážku, přičemž má zabraňovat hlavně nežádoucímu pohybu hlavy dítěte. Kromě toho má také redukovat tlak, jenž směřuje na krční partie a šíji, a to o nemalých 55 %. Airbag tak skutečně funguje, ovšem jen při čelním náraz. Pokud dojde k nárazu bočnímu, je riziko poranění průměrné, sedačka tak získala „pouze“ dobré hodnocení.
Stejný verdikt padl také v dalších šestnácti případech, ve dvou byla bezpečnost uspokojivá, v jednom dostačující a ve třech špatná. Konkrétní výsledky najdete v tabulce níže, kde jsou autosedačky pro vaši lepší orientaci srovnány abecedně dle názvu. My se přitom zaměříme hlavně na ony čtyři nejhorší, kterým Němci radí se zcela vyhnout.
Z těch nejlepší je Chicco Cosmos. Tato sedačka byla hodnocena jako dostačující, přičemž dítěti v ní sedící hrozí vyšší riziko poranění při čelním i bočním nárazu, zároveň je i nestabilní.
Concord Ultimax i-Size je pak vůbec nejhorším typem, jaký letos prošel testem ADACu, neboť při čelním nárazu došlo k utržení bezpečnostního pásu. Zároveň se kostra sedačky rozlomila na několik kusů, pročež autoklub mohl jen konstatovat, že prakticky neexistuje šance, aby dítě po nehodě zůstalo nezraněné. Na tuto kritiku výrobce již zareagoval vskutku překvapivě - autosedačku přestal vyrábět. Skladové kusy ale v prodeji zůstávají, navíc za vysokou cenu, proto pozor na ně.
Přesunout se můžeme k dalším dvěma propadlíkům, a sice k sedačkám Avionaut Ultralite a Jané Gravity. První z nich je v rámci ochrany dítěte hodnocena dobře, nicméně ADAC zjistil velké množství TCPP. Tedy Tris(2-chlor-1-methylethyl)-fosfátu, což je bezbarvá kapalina používaná jako zpomalovač hoření. Negativní vliv má přitom na vnitřní orgány, proto ostatně přestala být již v roce 2001 v rámci Evropské unie vyráběna. Regulováno je hlavně její užití v dětských produktech - co tedy dělá v dětské autosedačce, je záhadou.
V případě sedačky Jané Gravity bylo pro změnu zjištěno vysoké množství naftalínu, jenž může vést ke vzniku rakoviny. Tento výrobek navíc byl hodnocen jen uspokojivě v případě bezpečnosti během nárazu, logicky se tedy i on ocitl mezi sedačkami, jimž byste se měli vyhnout velkým obloukem. Nejvyšší doporučení ADACu naopak dostal typ Joie Traver Shield, který má za nejméně peněz nabídnout nejvíce muziky.
Hodnocení dětských autosedaček dle autoklubu ADAC
Tyto sedačky (znovu srovnané dle abecedy) byly německým autoklubem ADAC hodnoceny dobře...
...a tyto propadly zcela. Poslední čtyři vůbec není radno kupovat
Zdroj: ADAC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- O 14 let a tři generace novější Golf s motorem 2,0 turbo vyzval na souboj starého bijce s plnotučným V6, asi to neměl dělat
26.10.2024 - Porsche začalo nabízet vlastní kávovar za 160 tisíc, za pár hodin mělo vyprodáno
26.10.2024 - Číňané zaplavují Evropu svými auty, v září jich sem na lodích dovezli o 61 procent víc než loni
27.10.2024 - Na první moderní elektrické Škodě neprodělávala jen firma, ruinuje i majitele. Tato ho připravila o 320 tisíc Kč za 15 tisíc km
27.10.2024 - Jaguar znovu vyrábí nová spalovací auta, ale jen na zvláštní přání pro ty nejbohatší
27.10.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 03:31 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 00:20 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch