Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci vybrali nejhorší letní pneu, kterým radí se vyhnout, jsou mezi nimi i jedny české
29.3.2021 | Petr Prokopec
Výsledkem srovnávacích testů desítek nových modelů pneumatiky jsou obvykle doporučená obutí. Kolegové z Auto Bildu se ale rozhodli na věc podívat i opačným způsobem a zvolili dvacítku modelů pro letošní rok z řad letních i celoročních, které za to zkrátka nestojí.
O nadcházejícím velikonočním víkendu má sice počasí znovu poněkud zazlobit, nicméně i tak již můžeme počítat s tím, že zimním pneumatikám na několik měsíců odzvonilo. Přichází tak čas přezouvání a pochopitelně i nákupu letních gum. Při nákupu je ale třeba dávat pozor, protože existuje celá řada takových, od kterých byste měli dát ruce pryč. Stěžejním problémem je v jejich případě hlavně příliš dlouhá brzdná dráha, která je mnohdy až dvojnásobná oproti nejlepším v oboru - skutečně.
Německý Auto Bild proto zveřejnil seznam aktuálně nabízených typů pneumatik, jimž byste se měli opravdu raději vyhnout. A nezůstal pouze u jediného „anti-tipu“, místo toho proklepl letní obutí v 16-, 17- a 20palcovém rozměru, stejně jako to celoroční v 16- a 20palcovém rozměru. Přitom se potvrdilo, co nejspíše každý očekával - tedy že celoroční pneumatiky výrazně zaostávají za těmi letními. Nicméně je třeba počítat s tím, že nejčastěji můžete sednout výrobcům na lep v kategorii letních šestnáctek.
My si nejprve vezmeme na paškál segment malých SUV, přičemž odstartujeme u letních pneumatik o rozměru 215/60 R17. Zde je nedoporučován typ Imperial EcoSport, který pochopitelně nemá nic společného s Fordem, jenž prodává vůz stejného názvu. Toto obutí má problémy především na mokru, kde budete hlavně v zatáčkách poněkud marně hledat přilnavost. Mimo to je třeba počítat také s vágní odezvou řízení a pochopitelně také s delšími brzdnými drahami, ať již na suchu či na mokru.
Pokud ovšem namísto letního obutí zvolíte v daném rozměru 215/60 R17 celoroční obutí, měli byste se vyhnout pneumatikám Nankang Cross-Seasons AW-6. Také v jejich případě je přilnavost na mokru omezená, přičemž reakce řízení jsou spíše letargické. Věci pak příliš nepomáhá ani nedostatek bočního gripu způsobujícího nedotáčivost, který je navíc kombinován s delší brzdnou drahou.
Přesunout se můžeme k dvacítkám, tedy k té velikosti pneumatik, která ještě nedávno byla určena jen pro extra drahé vozy. Díky tomu se nedalo příliš počítat s tím, že by majitelé sahali po ultra levných pláštích. Ovšem v poslední době si dvacítky můžete dopřát u řady mainstreamových vozů, pročež vzrostla i nabídka pneumatik. V rámci rozměru 265/35 se nedoporučují typy Landsail LS588 UHP a Berlin Tires Summer UHP1, u nichž nelze čekat přilnavost či krátkou brzdnou dráhu.
Ve finále jsme u možná nejdůležitějšího obutí, a to u šestnáctek o rozměru 205/55. Užíván je většinou kompaktních vozů od Audi A3 až po VW Golf. Ovšem i na jejich majitele je přichystána past v podobně levných pneumatik, jejichž hlavním problémem je již tolikrát zmíněné brzdění na mokra. To probíhá z rychlosti 80 km/h, přičemž vůz s letním obutím Double Coin DC99 zastavil až po 51, s celoročními Atlas Green 4S dokonce až po 63 m.
Nedoporučovaných pneumatik je nicméně daleko více, přičemž mezi těmi letními nechybí ani české obutí Tomket Sport s brzdnou dráhou za mokra 39,2 m. Ta sice není úplně nejhorší, ovšem za nejlepšími v dané kategorii zaostává o 10 metrů. Něco takového pochopitelně již není bezpečné, přičemž zkritizovat lze i výkon na suchu - kde Tomket potřebuje 39 metrů, tam si nejlepší obutí Hankook Ventus Prime 3 vystačí s 34,1 metru.
Ukazuje se tak, že láce není všechno a že firmám, o kterých jste v životě neslyšeli, byste neměli dávat šanci. Jejich odhalení je však stále náročnější, neboť zejména asijští výrobci již změnili taktiku a nově tak přicházejí s názvy, které zní evropsky a sebevědomě, výše zmíněné typy týkající se větších rozměrů a přiložená grafika mapující všechny menší ale problematické typy vyjmenovává do jednoho.
Nejhorší letní pneu pro rok 2021 v rozměru 205/55 R16 dle Auto Bildu
Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Auto Bild
Německý Auto Bild na základě vlastních testů vybral pneumatiky, jimž byste se měli vyhnout. Patří mezi ně i Atlas Green 4S. Foto: Atlas Tires
Nejhorší celoroční pneu pro rok 2021 v rozměru 205/55 R16 dle Auto Bildu
Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Auto Bild
Mezi pneumatiky, od kterých máte dát ruce pryč, patří i české obutí Tomket Sport. Foto: Tomket Tires
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před hodinou - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 3 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva