Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci vyzkoušeli ojetou Škodu Kamiq. Kontroverzní vzhled zastírá faktickými kvalitami, navíc není drahá
27.5.2024 | Petr Prokopec
Je to od počátku trochu nešťastné auto, které jako by nevědělo, čím je - designově, technicky ani svými proporcemi. To ale neznamená, že je špatné, navíc kvůli ne úplně vřelému přijetí jako mladá ojetina není drahé.
V roce 2019 se konal zřejmě už nadobro poslední ženevský autosalon. Škoda tehdy na svém stánku představila již třetí SUV v nabídce, tehdy i dnes nejmenší model tohoto ražení jménem Kamiq. Prodej 4,2metrového vozu začal krátce poté, přičemž ceny startovaly na 379 900 Kč. To můžeme z dnešního úhlu pohledu považovat za láci, neboť momentálně vám taková suma stačí jen na Fabii, navíc osazenou nikoli přeplňovanou, nýbrž atmosférickou verzí litrového tříválce. Kamiq se v mezičase posunul do vyšších sfér a startuje o rovných 100 tisíc korun výš než před pěti lety.
Nejlevnější moderní SUV vyráběné v Mladé Boleslavi můžete pochopitelně pořídit i levněji, jen musíte showroom s novými vozy vyměnit za autobazar. Tam na vás pochopitelně nečeká rozpadající se produkce, však jde obvykle o nanejvýš čtyři roky stará auta. A spousta exemplářů dostupných v prodeji byla vyrobena teprve předloni. Jejich nájezd je mnohdy zanedbatelný, máte tak docela slušně na výběr. A skutečné nemusíte být až tak při penězích, neboť na pořízení některého z nich vám bude stačit zhruba 300 tisíc Kč, i když neakceptujete nájezd vyšší než v řádu desítek tisíc km. A výbava bude bohatší i motorizace výkonově štědřejší než u dnešního základu.
Pokud sáhnete po některém z mladších aut, vyhnete se problémům, které byly spojeny s ranými exempláři. Kamiq byl totiž dvakrát povolán zpátky do servisů, a to kvůli automatickému volání pohotovosti při nehodě a modulu zajišťujícímu konektivitu. Druhý zmíněný nešvar trápil auta vyrobená do 17. září 2019, v případě tohoto prvního byla „nakažena“ produkce až do 7. února 2020. Obojí si vyžádalo přehrání softwaru, žádná další svolávačka pak zatím neproběhla.
S Kamiqem problémy skutečně nejsou, což připomínají i kolegové z německého Auto Bildu po testu jednoho z více ojetých Kamiqů. Ty doslova ohromil exemplář poprvé zaregistrovaný na jaře 2020, na kterém marně pátrali po jakýchkoli zásadních vadách. Neznamená to ale, že by Kamiq byl z hlediska kvality čistější než lilie, ze zkušeností Němci poukazují na dva nešvary. U benzinových agregátů hrozí poškození či prasknutí rozvodového řetězu, u verzí s automatem pak namísto hladkého řazení může přijít škubání. Inu, koncernová technika, tohle známe i z jiných aut VW Group.
Tím jsme nicméně zmínili veškerá dosud známá negativa. Ta další již mají spojitost s konkrétními vozy. Spíše než jako služební auto totiž Kamiq slouží v rodinách. Prověřit je tedy třeba jak stav karoserie a litých kol, tak i plastů, čalounění či koberečků. Potvrzují to ostatně i kolegové, neboť jimi testovaný vůz měl lehce odřený přední nárazník, skvrny na zadních sedadlech a zadní brzdové kotouče už by potřebovaly vyměnit. To jsou ale všechno běžné provozní nedostatky dané tím, že vůz měl za sebou už nemalých 100 853 km. Mnoho více jetých aut v prodeji ani nenajdete.
Aut z posledních dvou tří let, která za sebou mají jen pětinový nájezd, se tedy opravdu není třeba bát. Ve srovnání se stávajícím portfoliem pak můžete volit i z širší nabídky pohonných jednotek, neboť aktuálně už nelze objednat dieselovou či plynovou verzi. První zmíněná se navíc nejspíš už nikdy nevrátí, a tak jako ojetina může být časem ceněná - motor 1,6 TDI je v tomto autě výkonově příjemný, relativně tichý i mimořádně efektivní.



Kamiq je už i na trhu s ojetinami jako doma a není problém jej vybírat za ceny od asi 300 tisíc Kč s nájezdy v řádu desítek tisíc km. To není mnoho, Němce navíc v testu konkrétní ojetiny se stotisícovým nájezdem Kamiq dokázal ohromit. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 8 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 10 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 11 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07