Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
19.4.2024 | Petr Miler
Člověk má tendenci se na vyobrazené číslo pětkrát podívat a pořádně si promnout oči, zda nevidí o cifru víc, než by měl. Ale ne, tenhle stylový sporťák s manuální převodovkou skutečně najel přes půl milionu kilometrů. Teď je na prodej.
Astony Martin jsou jedněmi z těch aut, na která člověk hledí s touhou v očích. Když si ale na nějaké z nich vydělá, stejně bude ještě dlouho přemýšlet nad tím, zda se opravdu chce potýkat s do značné míry ručně vyráběným vozem britské provenience s přesně nula autorizovanými servisy na území České republiky. Jestli vás ale některý přiměje to ještě jednou pořádně zvážit, bude to dost možná model Vantage vyráběný mezi roky 2005 a 2018.
V tom se prostě sešlo všechno potřebné k tomu, aby vás donutil slintat. Je v prvé řádě krásný, jde o jedno z životních děl Henrika Fiskera - ano, toho Fiskera -, které vypadá i skoro 20 let po svém zrodu úchvatně, zejména po faceliftu z přelomu předminulé a minulé dekády. Jistě, Aston dal za vznik i několika dalším krásným vozům v podobném stylu, hlavně pak dobovému DBS, ve Vantage se toho ale sešlo víc než jen krása. Je to kompaktní, velmi dobře ovladatelné auto s motory V8 a V12, které šlo oba spojit s manuální převodovkou. A není problém některý z nich dnes relativně levně koupit, byť V12 s manuálem levný není. Co víc si přát?
Snad jen, aby vydrželo, ale i to je zjevně přání, které se může splnit. Víc než co jiného to dosvědčuje auto na fotkách níže, které od roku 2006 najelo přes půl milionu kilometrů. Přesněji řečeno jde o téměř 514 tisíc km, což je cifra, kterou jsme na žádném moderním Aston Martinu - a upřímně i téměř žádném dobovém sporťáku - neviděli. Jde tedy o jeden z raných V8 Vantage, který nevypadá tak skvěle jako pozdější provedení, čemuž jistě nepomohla ani celková ušmudlanost celého auta. Ale už fakt, že za 18 let zvládl najet takové kilometry, zvlášť s manuálním řazením, o něčem svědčí.
Autu docela sluší oranžový lak se stejně laděným interiérem, o černých kolech už bychom to neřekli. A o nálepce na na víčku palivové nádrže teprve ne. Nic to ale nemění na tom, že tohle auto je hrdina, třebaže na oněch 514 tisíc km spotřeboval dva motory. Není to tak hezké jako jeden, je ale upřímně řečeno zázrak, že tohle auto vůbec ještě existuje, navíc je na prodej jako pořád perspektivní ojetina.
Jeho stav je celkově poněkud „dobitý”, zejména v interiéru je patrné, že se do auta pořád nastupovalo a vystupovalo, že se v něm někdo hýbal, sahal na tlačítka atp. Ale znovu - na to, co má všechno za sebou vypadá pořád slušně. Je pochopitelně levné, za 29 900 Eur, tedy asi 758 tisíc Kč, je to jasně nejlevnější V8 Vantage v Evropě, přesto bychom vám jeho koupi nedoporučili. Pokud ovšem pošilháváte po jiném, snadno jen pár set tisíc korun dražším Vantage třeba s pětinovým nájezdem, můžete tohle brát jako naději, že takový vůz před sebou může mít ještě spoustu života, snadno dalších 400 tisíc km.
Moderní britský sporťák, který vydržel jezdit přes 500 tisíc km, to zní jako oxymóron. Ale jak vidíte, existuje. Foto: Wisam kfz, publikováno se souhlasem
Zdroj: Wisam kfz@Mobile.de
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
před 10 hodinami - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
včera - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
včera
Živá témata na fóru
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.15. 20:03 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 18:30 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam