Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka
4.5.2021 | Mirek Mazal
Sedmička nejhorších německých statistik spolehlivosti má pro letošní rok novou podobu. K více či měně očekávaným modelům se ale i tentokrát přidává celá značka - Dacia.
Pakliže chcete sáhnout po ojetině, jedním z hlavních měřítek atraktivity bude jistě spolehlivost toho kterého modelu. V jejím případě nabízí pomocnou ruku s orientací data německých technických kontrol TÜV, která evidují údaje z milionů aut kontrolovaných servisními techniky každý rok. Hodnoceno bylo tentokrát 237 neobvyklejších modelů rozdělených do pěti věkových kategorií a byť z podstaty nejde o neprůstřelné měřítko kvality, s tak rozsáhlým spektrem vstupních dat naznačuje mnohé.
Z výsledků TÜV je možné dávat dohromady rozdílné dílčí přehledy, a tak se k nim pravidelně vrací. Dnes si ovšem posvítíme na už tradiční sedmičku nejhůře hodnocených aut vyhlašovaných Němci, z nichž jedno je ale už skoro stejně tradičně množinou - jde o celou značku. Že naši západní sousedé radí se všem do jednoho vyhnout, asi nemusíme dodávat, kdybyste ale přesto po některém z těchto aut zatoužili a chtěli vědět, na co si dát pozor, přidáváme také typické jejich neduhy.
1. Dacia
Pro Dacii je to smutná bilance, neboť srovnání v tomto ohledu s ní nesnese jediná další značka - téměř všichni zástupci rumunské divize Renaultu se objevují v červené, tedy nejhorší oblasti aktuální statistiky poruch bez ohledu na stáří. A osm z posledních dvaceti míst absolutně patří Daciím. Už na prvních STK vykazují významné defekty Logan i Duster, Lodgy, Dokker i Sandero a přibývajícími léty se situace nelepší - v kategorii osmi- až devítiletých aut Dacie okupují celou trojici nejhorších vozů. To je zcela bezkonkurenční bilance.
Technici neshledali žádný zásadní pokrok napříč modelovými řadami a jednotlivými generacemi během posledních let, třebaže výsledky nejsou ve všech věkových katogoriích konzistentně špatné. Problémem je nakonec vše od elementární techniku až po korozi karoserie, dříve a nebo později.



Foto: Dacia
2. Citroën Berlingo
Berlingo je mnohými považováno za skvělé rodinné auto díky své prostornosti a praktickému interiéru. Může být, dobrý první dojem ale značně stírají nadstandardně vysoké náklady na údržbu a opravy. Za dva až tři roky od novoty se Francouz v lecčem podobá výše popsané tragédii z Rumunska. Citroën kopíruje Dacii zejména ztrátami oleje, poruchami elektroniky, opotřebovaným řízením či nefunkčními brzdami. Závažné nedostatky přibývají s rostoucím věkem.
3. Volkswagen Passat CC
Německá auta si v německých statistikách spolehlivosti obecně nevedou špatně, pár černých ovcí se ale najde. Tou vůbec největší je čtyřdveřové kupé s nepraktickým kufrem odvozené od klasického Passatu. Jde o hojně využívané přibližovadlo, které na sobě nechává znatelné následky používání. Problémy jsou hlavně s benzínovými motory TSI, naftové varianty jsou na tom citelně lépe. Nedostatky se objevují také na zavěšení a brzdové soustavě.
4. VW Sharan/Seat Alhambra
Dvě velkoprostorová MPV nemohou svým zpracováním konkurovat většině konkurence, třebaže se svými vysokými nájezdy to nemají jednoduché. Do pěti let se objevují potíže s odpružením zvýšené karoserie, někteří majitelé proklínali osvětlení a nejhorší je asi přítomnost koroze u obou modelů. Odhalená slabá místa vyniknou nejčastěji po deseti až jedenácti letech.
5. Fiat Punto
Fiat léta bojoval s antikorozní ochranou, která se u Punta povedla, množství jiných problémů ale zůstalo. Pětileté ojetiny obsadily poslední příčky souhrnného hodnocení, verdikt odpovídá nutnému dolévání oleje, seřizování světel a hlídání funkčnosti tlumičů. Majitelé nemohou přehlížet ani záznamy o častých vadách brzdového systému.
6. Renault Kangoo
Špatné zprávy má TÜV i v případě samotného Renaultu. Kromě kritiky Dacie si nezaslouží pochvalu ani Kangoo, které se vzhledově podobá Berlingu. Bohužel jen u stejné siluety nezůstalo, protože oba vozy se budou stejně často potkávat v servisu jako na silnici. Podprůměrnou výdrž u aut rozličných stáří vykázaly pružiny a tlumiče, a také je často kritizováno osvětlení.
7. Renault Twingo
Twingo bylo po léta populární a prodejně úspěšné auto, dnes si jeho první dvě generace ale říkají spíše o čelní příčky v žebříčku nespolehlivých modelů napříč věkem a třídami - jediného pořádného soupeře v tomto ohledu má Dacií. U první generace se potíže týkají prakticky všech oblastí. Němci nejvíce zmiňují stávkující elektroniku, špatné těsnění hlavy válců, korozi a únik provozních kapalin.
Druhá generace znamenala mírné zlepšení, ale stále u něj zůstal nepřehlédnutelný černý puntík kvůli vadným pružinám hromadně opravovaným v roce 2009. Další starosti přinesly nesprávně nainstalované ventily motoru. Nebezpečná koroze brzdového systému, ztráta oleje nebo poškození vysokotlakých čerpadel jsou jen dalším důvodem, proč odmítnout někdy i lákavé nabídky novějšího malého Renaultu.
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 11 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva