Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejspolehlivější velké kombíky, které dnes koupíte za míň než 150 tisíc Kč
18.4.2021 | Mirek Mazal
Doba nepřeje velkým investicím, a tak nebude překvapivé, pokud někdo zatouží po relativně spolehlivém, provozně nepříliš drahém a velkém autě za slušné peníze. A nemusí to být tak nesmyslné přání, jak se může zdát.
Chtít maximálně praktický a spolehlivý automobil, který nebude stát majlant, nebude zase tak výjimečný požadavek; spíše bude s ohledem na současnou situaci častější, než bylo v posledních letech zvykem. Pod tímto zaklínadlem si jistě lze představit kde co, abychom tedy byli konkrétnější, dali jsme si vzhledem k typickým požadavkům českých kupců ojetin za cíl najít velké kombi pro nájezd přibližně 15 tisíc kilometrů za rok, které při ceně do 150 tisíc Kč bude nadprůměrně spolehlivé a provozně nepříliš drahé.
S tímto zadáním jsme se omezili na vozy maximálně střední třídy neprémiových značek, neboť větší a prestižnější auta mohou být servisně příliš drahá. K ruce jsme si pak vzali aktuální statistiky spolehlivosti TÜV s daty o problémech jednotlivých modelů a dali jsme dokupy aktualizovaný přehled celkem sedmi vozů, které zadání splňují.
Najdete je níže a byť se to někdy nemusí zdát, vždy se bezpečně vejdou do cenového limitu s benzinovými i naftovými motory. Obvykle existují ještě další možnosti, ty už ale buď jsou mimo nastavené mantinely nebo se obtížně shánějí. Nezdržujme dále, tohle jsou ideály svého druhu pro řidiče, jehož hlavní starostí je naložit do auta všechny věci a dovézt je i s posádkou pohodlně do cíle bez poruch za rozumných nákladů. Seřazeny jsou podle abecedy, takže v pořadí, v jakém jsou uvedeny, nehledejte klíč ke štěstí.
Honda Accord Tourer CW (2008 - 2015)
Upřímně řešeno by šlo tímto návrhem celé hledání ukončit, protože poslední v Evropě prodávaný velký kombík Hondy je ve všech zmíněných aspektech silný v kramflecích. Nevýhodou jsou jen obecně vyšší ceny ojetin, takže koukat musíte v tomto případě spíše po exemplářích ze začátku výroby. Accord Tourer ale nemá svým pojetím daleko k prémiovým stěhovákům a díky hranaté zádi se do něj dobře nakládá prakticky cokoli. Dvoulitrový benzín produkuje slušných 115 kW (156 koní), diesel si musí vystačit se 110 kW (150 koní), jen verze Type S má až 180 kobyl.



Foto: Honda
Mazda 6 Sportbreak GH (2007 - 2012)
Uznávanou Hondu následuje Mazda 6, která se ani v její společnosti nemá za co stydět. Nižší konfigurace postrádají komfortní prvky, ale dražší exempláře to vynahrazují. Benzínová pohonná jednotka je známá jako nezničitelná, dvoulitrový agregát disponuje 108 kW (147 koní). Naftová verze novější generace má stejný objem, ale nižší výkon 103 kW (140 koní), při vyšším nájezdu bude lepší volbou. S důkladnou údržbou vydrží obě verze Mazdy ještě hodně výletů za novým poznáním. Největší slabinou je (u Mazdy tradičně) horší antikorozní ochrana, se 150 tisíci ale můžete koukat po kouscích z konce výroby, u nichž je i část tohoto problému vychytána.
Subaru Legacy Wagon BR (2009 - 2014)
V roce 2003 přišlo Subaru s čtvrtou generací Legacy a byl to tehdy obrovský krok kupředu. Páté generace na předchůdce o šest let později dobře navázala a byť po designové stránce nebyla tak zajímavá, technika a interiér byly na výši. Je dobré si pohlídat opět lépe vystrojenou kabinu příplatkovými prvky. Zážehový motor umí s dlouhým automobilem zacvičit, jen si poté vyžádá dřívější návštěvu benzínky. Až 123 kW (167 koní) motoru 2,5o něco stojí, ale v klidném režimu žádná hrůza. Pokud to uvidíte jinak, v nabídce byl i dvoulitrový boxer diesel s výkonem 110 kW (150 koní), se spolehlivostí je na tom ale citelně lépe zážehová varianta. 150 tisíc vám bude stačit na pěkný kousek ze začátku dekády.
Škoda Octavia II Combi (2004 - 2012)
V takovém přehledu nemůže chybět bestseller českých autobazarů v podobě Octavie druhé generace, kterou za 150 tisíc koupíte opravdu v pěkném stavu po faceliftu. Pomýšlet lze s touto sumou v kapse i na třetí generaci, půjde ale vždy jen o velmi ježděná či „oholená” auta a ta nebývají dobrou koupí. Druhá generace Octavie stále není prostorově nejvelkorysejší k posádce (zejména vzadu), velký zavazadelník ji ale nechybí a v zážehové verzi si s ní občas můžete dovolit zrychlit tempo. Převaha dieselu nabízí velkorysé možnosti výběru toho správného kusu s požadovanou výbavou. Do cenového limitu se vejdou opravu hezké verze nedevastované dlouhými služebními cestami či nevychovanými ratolestmi.
Škoda Superb II Combi
Pokud byste chtěli Škodu, Octavia II byla málo a Octavia III byla moc drahá, je tu ještě jiný český ideál. Možná až překvapivě dostupný obří kombík z řad už celkem moderních modelů Škody nabídne ve všech ohledech ještě o něco víc. Mladoboleslavské lákadlo má podobu 633 litrů prostoru v zavazadelníku, téměř bezedný prostor pro cokoli. Většina aut v bazarech jsou dvoulitrové diesely a vedle s nimi nešlápnete, pokud se vyhnete extrémně ojetým kusům z firemních flotil. U této generace lze navíc pomýšlet i na šestiválec s pohonem všech kol, třebaže takové auto v pěkném stavu do cenového limitu seženete jen stěží. I tak ceny použitelných aut startují kolem 100 tisíc korun, za 150 tisíc už si lze vybírat.
Volkswagen Passat Variant B7 (2010 - 2014)
Passat B7, fakticky velký facelift generace B6, je jistota, jen je třeba znovu dát pozor na unavené kusy s bohatou historií v rolích firemního auta nebo taxíku. Většina jich jezdí s dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou, s nímž nejlépe zvládají vysoké porce kilometrů, ale s nájezdem do 15 tisíc km za rok dobře poslouží i benzínové jednotky 1,4 nebo 1,8 TSI s 90 resp. 118 kW. Výkon 103 kilowattů (140 koní) v případě dieselu 2,0 nikdy nebude na závody, ale stále se jedná o slušný standard českých cest, který umožňuje dosahovat v případě potřeby dostatečné cestovní rychlosti v rámci přijatelné spotřeby paliva. Benzinový dvoulitr TSI se 155 kW (211 koní) je už hodně rychlý a pro rychlíky se i pro Passat nabízel motor 3,6 V6 proslulý službou u české policie. Za 150 tisíc koupíte spíše kousky ze začátku výroby, které nejsou problematické, ale je třeba dát pozor na zmíněné unavené taxíky - v oběhu je jich docela dost.
Toyota Avensis T270 (2009 - 2015)
Také Avensis je jedním z nejlepších nápadů v rámci zvolených požadavků. Prostor je více než dostačující a lépe vybavené kusy uspokojí i náročnější klientelu. Podvozek je schopný zajistit komfortní svezení a zároveň podržet při nenadálém manévru. 1,8litrový benzinový motor s výkonem 108 kW (147 koní) stačí klidným povahám, příznivce naftové uspokojí dva-dvojka s až 130 kW (177 koní). Zpracování interiéru extroverty nenadchne, stejně jako zbytek vozu ale vydrží statisíce kilometrů. Do cenového limitu se bezpečně vejdete i s faceliftovaným provedením vyrobeným po roce 2012.
Zdroje dat: TÜV, Mobile.de
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejnovější články
Někdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
včeraNová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
včeraTři slíbené nové Volkswageny působí jako špatný vtip, nenabízí vůbec nic, co by jiní už dávno neprodávali
včeraAlespoň jedna automobilka říká prosté: Spalovací motory budeme nabízet tak dlouho, dokud to bude možné
včeraNejnovější Mercedes nevypadá jako z pouti jen uvnitř, jeho příď i záď zvedají obočí ještě víc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva