Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty
15.7.2022 | Petr Prokopec
Ceny většiny věcí letí nahoru a auta bohužel nejsou výjimkou. Pokud se ale zaměříte na ty správné vozy, dokážete koupit i za malé peníze slušné modely, které vydrží více než jiné. Tady je pár takových.
Automobilová média v současné době kladou největší důraz na nová auta. To se ovšem může v horizontu několika let změnit, neboť ceny nových vozů kvůli dopadům koronaviru, konfliktu na Ukrajině i nucené elektrifikaci razantně stoupají a zdají se být k nezastavení. Pokud bude tento trend dále pokračovat, k dealerům bude mířit stále méně lidí, místo toho se dá počítat s větším hemžením v autobazarech. Že něco takového přírodě a ovzduší pomůže jen stěží, nemusíme dodávat, novější vůz vždy byl a bude v tomto směru ohleduplnější než ten starší ohledu na zvolený pohon.
V případě českého trhu lze ale pozitivně nahlížet i na spoustu ojetin. Průměrné stáří vozového parku totiž přesáhlo 15 let, což je jedno z nejvyšších čísel v celé Evropě. Pokud tedy bazaru zvolíte minulou či často i předminulou generaci toho či onoho auta, stále stojíte za posunem k lepšímu. Sáhnout tak lze i po dostupných vozech a abyste při výběru některého z nich riskovali co nejméně, můžeme se s pomocí dat německého TÜV Reportu podívat na desítku levných aut, která pořídíte do 6 tisíc Eur (tedy asi 150 tisíc Kč) a statisticky vydrží nejvíce.
Audi A3 (8P)
Naše toulky odstartujeme u jednoho z nejmenších Audi, v jehož případě byste u aut starších devíti let měli prohlédnout motorový prostor kvůli možným únikům oleje. Jinak ovšem neexistuje oblast, která by byla výrazněji kritizována, a to přesto, že většina aut má najeto více kilometrů než je průměr srovnatelných vozů jiných značek. Ceny použitelných aut startují už pod 50 tisíci Kč, do zmíněných 150 tisíc už koupíte velmi hezké kousky.



Foto: Audi
BMW řady 1 (E81/E82/E87/E88)
U mnichovského stroje je zapotřebí sledovat spíše podvozek než motorový prostor, a to kvůli prasklým či zkorodovaným pružinám. Jinak by vás ovšem rez trápit neměla, stejně jako zavěšení, řízení, světlomety či únik oleje. Těšit se navíc můžete na pohon zadních kol, který je aktuálně již minulostí. Vstupním minimem je dnes už jen 40 tisíc Kč, takové exempláře vám ale nedoporučíme. Do 150 tisíc si znovu lze vybírat z perspektivních aut.
Ford Focus (3. generace)
Výroba tohoto vozu skončila v roce 2018, navíc se prodával po kvantech. Počítat tedy můžete s širokou nabídkou i menším stářím. Díky tomu ovšem ceny startují už pod 100 tisíci korun, dalších 50 tisíc navíc vás posune k méně opotřebením exemplářům. Neznamená to však, že kupujete vůz zcela bez chyb, problémy jsou přitom spojené hlavně s pružinami. Potrápit vás ale může i výfuk.
Honda Civic (8. generace)
S japonským hatchbackem možná již stáří evropského vozového parku až tak moc nevylepšíte, do garáže ovšem postavíte vůz, jehož design vystupuje z davu. Kromě toho je třeba ocenit i skutečnost, že kritika míří prakticky jen ke světlům. Jejich výměna je přitom jistá, proto jejich cenu rovnou přihoďte k sumě okolo 70 000 Kč, na níž Civic startuje. Za dvojnásobek už koupíte při troše obezřetnosti dobře.
Hyundai i30 (GD)
Zatímco s první generací korejského hatchbacku a kombíku je spojena citelná kritika, ta druhá je již chválena. Jakkoliv sporné oblasti se stále najdou, neboť časté výtky míří ke světlům, řízení a brzdovým kotoučům. Hyundai i30 je novější než naposledy zmíněná Honda, a tak na jeho pořízení potřebujete aspoň 120 tisíc korun, do limitu se ale s lepšími exempláři vejdete.
Kia Cee'd (JD)
Sourozenec Hyundai i30 dostal do vínku odlišný design, který řadě lidí učaroval daleko více, stejně jako standardní sedmiletou záruku. I přes ni je nicméně třeba věnovat vyšší pozornost řízení a také brzdovým hadičkám. Špatná mohou být i světla, pokud majitel zanedbával údržbu, zatímco v případě cen je třeba počítat znovu asi se 120 tisíci Kč za první použitelné vozy.
Mazda 3 (BL)
V případě dalšího japonského zástupce neexistuje oblast, kdy by Mazda 3 byla spojena s výraznou kritikou. Povětšinou se jedná spíše o drobné výtky nebo rovnou slova chvály, jenž míří k brzdám, u nichž náhradu asi nebude potřebovat ani další majitel To ale pochopitelně koresponduje s vyššími cenami, jenž začínají na 110 tisících korun.
Mercedes-Benz třídy A (W169)
Třetí z německých prémiovek rovněž patří k nejstarším doporučeným vozům, tentokrát vám ale skutečně na její pořízení postačí jen málo. Konkrétně i méně než 40 tisíc Kč, za něž pořídíte nejstarší exempláře. Obávat byste se u nich měli hlavně brzd, které mohou být nerovnoměrně opotřebené. Když pak ke zmíněné výchozí sumě přihodíte aspoň pár desítek tisíc, dá už se vybírat z pěkných exemplářů, vybrat za 150 tisíc nebude problém.
Toyota Auris (E150)
V roce 2007 byla Coroola vůbec prvním vozem, jenž byl nabízen i s kolenním airbagem. Kromě vysoké bezpečnosti a dostatku prostoru v kabině i zavazadelníku však byla spojena také s vysokou kvalitou. Jedinou výtku lze vznést k parkovací brzdě, tím ale výčet nedostatků končí. Nelze se tak divit, že ceny startují na 70 tisících Kč, za dvojnásobek už znovu vyberete dobře.
VW Golf (šestá generace)
Jsme ve finále, a to u evropského bestselleru. U něj je třeba zkontrolovat hlavně motory 1,2 TSI a 1,4 TSI, u nichž mohlo dojít na poruchu rozvodového řetězu. Jinak tu máme spíše ojedinělé problémy, které jsou navíc spojené spíše se zhoršenou údržbou než s vadami z továrny. K mání je přitom Golf VI od 90 tisíc korun, nad 100tisícovou hranicí lze volit ze slušných kusů.
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejčtenější články
Číňané ukázali, s čím skutečně chtějí ovládnout Evropu. Toto je jejich nový kombík se spalovacím motorem
26.3.2025Někdo nacpal do rodinného VW motor z policejního Passatu. Stvořil skrytou zbraň se stovkou za 4,8 s, teď ji prodává
26.3.2025Nová verze Audi A5 vás chce připravit o víc peněz, litry v zavazadelníku i iluze o německých prémiových autech
26.3.2025Kvůli clům na auta z Číny budeme propouštět a zastavovat výrobu, říká šéf Seatu. I to způsobují nepromyšlené kroky EU
26.3.2025Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
27.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva