Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvíce poruchová dostupná ojetá SUV, kterým je podle Němců lepší se vyhnout
4.9.2021 | Mirek Mazal
Nová auta nelákají jako dřív a byť i ojetiny jsou drahé, pořád vedle nových vozů působí výhodně. Za zajímavé ceny lze koupit i dnes žádaná SUV, tato byste ale podle Němců brát neměli.
O SUV je stále větší zájem mezi novými i ojetými vozy, to nemá smysl opakovat. Na trhu ojetin jde ale o relativní novinku a vzhledem k tomu, že velká část SUV z doby jejich vysoké popularity dosud nestačila pořádně zestárnout, mají někteří pocit, že volba kteréhokoli z nich bude tou správnou. Tak tomu ale pochopitelně není.
I mezi těmito vozy existují modely, které se pro majitele postupem času stávají spíše problémem než řešením a právě na ty se zaměřuje další přehled kolegů z Auto Bildu opírající se hlavně o data poruchovosti ojetin německého TÜV. Můžeme vám tak přiblížit ta statisticky nejvíce problematická SUV, která se v něm objevují bez ohledu na třídu a stáří.
Abychom z nich vypíchli skutečně nejproblematičtější žádané vozy, přidali jsme cenový limit, a tak jde výlučně o skutečně vyhledávané, dostupné modely pěti věkových kategorií. A aby nedocházelo k opakování úplně stejných vozů, nezmiňujeme dvakrát tutéž generaci jednoho a toho samého modelu, u kterého by neproběhla alespoň modernizace, protože bychom jinak omílali jen dva stejné vozy.
Dohromady tu tedy máme 10 kandidátů na zavržení, je ale třeba dodat, že vozy z přehledu níže nemusíte automaticky zcela odmítat. Nezbytně nutné ale bude při zájmu o ně zkoumat zejména jejich typické neduhy, které se na nich vyskytují s největší pravděpodobností. Každý automobil je uveden i s četností závad ve srovnání s průměrem (počet aut ze 100 zkoumaných s vážnými problémy), který následuje závorce. Nepřekvapivě jde obvykle o hodně špatné hodnoty.
Nejvíce poruchová dostupná ojetá SUV všech stáří
Kategorie dvou- a tříletých aut
Dacia Duster (2017 - současnost)
Četnost závad: 11,1 (průměr kategorie 5,5)
Je smutné to takto říci, ale co by to bylo za přehled nejporuchovějších SUV bez Dacie Duster? Její generace se mění, tento model na špici ale zůstává. Stále relativně nová, druhá generace převzala štafetu od jedničky se ctí a je mezi dvou- až tříletými SUV opět nejhorší. Jakožto nejlevnější SUV sice šetří peněženku, ale jen chvíli. Relativně brzy po koupi jsou počáteční úspory spotřebovány při nutných opravách. Při první STK byly často nadměrně opotřebované tlumiče a díly řízení. Ztráta oleje u mladých vozů je velice nepříjemný problém, vadné osvětlení je vedle toho maličkost.
Foto: Dacia
Hyundai Tucson (2015 - 2020)
Četnost závad: 7,6 (průměr kategorie 5,5)
Tucson řady TL vydrží více než předchůdce Hyundai ix35 a ve srovnání s Dusterem je na tom výrazně lépe, pořád to ale stačí na pozici mezi absolutně nejproblematičtějšími zánovními SUV i auty vůbec. Škoda hlavně poddimenzovaného odpružení, které není v pořádku už u tříletých aut. Zkušební komisaři zaznamenávají také nadprůměrný počet problémů s parkovací brzdou.
Kategorie čtyř- a pětiletých aut
Volkswagen Tiguan (2016 - současnost)
Četnost závad: 14,7 (průměr kategorie 9,2)
I v této kategorii bychom mohli zmínit Dacii Duster, ale protože by šlo částečně o vůz zmíněný výše a částečně níže se stejnými problémy, vynecháme jej a podíváme se na jinou dvojici problémových hochů. Jedním z nich je Volkswagen, což je značka patřící obecně mezi spíše lépe hodnocené, jenže v kategorii 4-5 let má spoustu aut na samém chvostu. Mezi ně patří i Tiguan, který neměl daleko ani k úplně nejhoršímu výsledku, což je u německého bestselleru překvapení. Reputaci vozu kazí opět hlavně slabé tlumiče a pružinami, menších problémů se ale objevuje vícero.
Kia Sportage (2015 - 2021)
Četnost závad: 14,5 (průměr kategorie 9,2)
Právě končící generace Kie Sportage generace zvaná QL už nenabízí tak zajímavý poměr muziky za peníze jako předchozí SL, o to méně lze omluvit její mizernou bilanci u německých STK. Zárukou spolehlivosti skutečně není, vysoké množství těchto Kií přijíždí na STK s rozbitým řízením a nefunkčními brzdami. Jestliže vedení a hadice brzdové kapaliny drží, špatně pracuje pro změnu parkovací brzda.
Kategorie šesti- a sedmiletých aut
Dacia Duster (2010 - 2018)
Četnost závad: 22,7 (průměr kategorie 14,7)
Když nevydrží nový Duster, ten starý teprve ne a jak jsme již zmínili, spolu s následující generací by se sešel i na chvostu v předchozí kategorii. Tohle auto zkrátka moc nevydrží a mezi problematickými ojetinami jej najdeme téměř bez ohledu na věkovou kategorii. Technici kritizují slabou ochranu proti korozi a úbytek oleje z motoru, přidávají e masivní problémy s řízením a nízkou výdrž výfukového vedení, kde bude rez také řádit ve velkém. Nekvalitní žárovky jsou dalším evergreenem mezi slabinami Dusteru.
Volkswagen Tiguan (2007 - 2016)
Četnost závad: 19,9 (průměr kategorie 14,7)
Ani VW Tiguan nemůže pomýšlet na místo mezi elitou, i mezi 6-7letými vozy je jeho předchozí generace mezi nejhoršími. Té už nechřadnou jen pružiny, ale také zavěšení nebo brzdové komponenty. Před pořízením velmi rozšířené ojetiny je žádoucí prozkoumat auto zespodu, aby kupec nemusel rovnou do servisu, znovu překvapení.
Kategorie osmi- a devítiletých aut
Dacia Duster (2010 - 2018)
Četnost závad: 25,7 (průměr kategorie 19,9)
S přibývajícím věkem je potřeba stále více dbát na známé slabiny i u levného Dusteru. Každý zájemce by měl mít v seznamu kontrol minimálně řízení, olej, světla, brzdy a výfuk. Největší nedostatky rumunského SUV zná snad každý technik TÜV - bezproblémových aut je nebývale málo.
Nissan Qashqai (2007 - 2013)
Četnost závad: 25,6 (průměr kategorie 19,9)
S rostoucím stářím vykazuje Qashqai stále více abnormalit, tady pověsti o spolehlivosti Japonců nepadají na úrodnou půdu. Po osmi letech provozu přichází hodně nedostatků - dosluhující brzdy, vysvícená světla, úbytek oleje nebo opotřebované komponenty řízení a pružení.
Kategorie deseti- a jedenáctiletých aut
Hyundai Tucson (2005-2010)
Četnost závad: 34,0 (průměr kategorie 24,8)
První kategorie konečně bez Dusteru. Že by zrál jako víno? Ne, před 10-11 léty se jich ještě nejezdilo dost na to, aby se v přehledu vůbec objevil. Za premianta je tak tentokrát Hyundai Tucson série JM. Zas a znova potřebuje pravidelně dolévat olej, občas přestane fungovat startér či přijde chvíle repase turbodmychadla. Lidem STK utkvěly i časté vady brzdového systému, zavěšení a řízení.
Nissan Qashqai (2007 - 2013)
Četnost závad: 32,9 (průměr kategorie 24,8)
Další zastoupení Nissanu Qashqai J10 varuje, že se zejména u starších aut s vysokou pravděpodobností vyskytnou problémy se zavěšením náprav, a také s klouby řízení. Oprava se časem nevyhne zřejmě ani zatuhlým brzdičům, netěsným tlumičům nebo hnacím hřídelím.
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva