Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejméně spolehlivá auta v roce 2015: do Tesly teče, Fiat neřadí
21.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ tabulky, videa) Podle Consumer Reports jsou nejspolehlivější opět Lexus a Toyota. Tesla Model S je na tom tak zle, že přišla i o doporučení.
Spolehlivostí nových aut se zabývá řada organizací, přičemž tou zřejmě nejznámější je společnost J.D. Power. Ta naposledy oslovila téměř patnáct tisíc německých řidičů, kteří na vrchol poslali japonskou Mazdu a Mitsubishi. Na třetím místě se však objevila Škoda, což bylo pro odpůrce této značky nemilé překvapení. Mladoboleslavskou automobilkou se však dnes zabývat nebudeme vůbec, neboť se za dalším podobným žebříčkem přesuneme za Atlantik, kde se novější Škoda vyskytne jen zřídka.
Na světě je totiž nový žebříček spolehlivosti aut Annual Auto Reliability Survey, která má jiný věrohodný zdroj - Consumer Reports. Tento magazín vychází z dotazníků hned 740 tisíc majitelů, kteří vlastní maximálně tři roky starý vůz. Z jejich výpovědí byla sestavena tabulka zahrnující osmadvacet značek, které mají ve svém aktivním aktuálním portfoliu minimálně dva modely. Z toho důvodu v přehledu značek nenajdete kupříkladu Teslu, která vám prozatím může nabídnout pouze Model S, nový Model X se zatím do této statistik z podstaty „kvalifikovat” ani nemohl.
To ovšem neznamená, že by se americká automobilka nedočkala žádného verdiktu. Consumer Reports má k dispozici hodnocení 1 400 majitelů, kteří tento elektromobil vlastní. Příliš spokojeni s ním ale zjevně nejsou, neboť si stěžují na dobíjení, oblast středové konzole a některé prvky spojené s dveřmi a okny. Kritice se pak nevyhnul ani elektrický pohon nebo střešní okno, které rachotí, skřípe a dokonce není vodotěsné.
Ačkoliv tedy společnost Consumer Reports nedávno Teslu Model S doporučila mj. pro její jízdní dynamiku, nyní své doporučení bere zpět. Podle stanov CS totiž nemůže doporučení dostat vůz, který se potýká s horší než podprůměrnou spolehlivostí. Na to již zareagovaly akcie automobilky, které krátce po vydání nového žebříčku oslabily o 10 procent a nakonec skončily 7 procent pod svou dosavadní hodnotou.
Tesla je ovšem nadále optimistická a dodává, že podle společnosti Consumer Reports jsou zákazníci značce věrni a spokojeni jsou se servisem. Důvodem by mohl být i to, že automobilka se snaží většinu problémů se softwarem vyřešit dálkově bez nutnosti svolávacích akcí. Pokud pak podle mluvčího značky dojde k nutnosti výměny hardwaru, snaží se Tesla, aby veškerý tento proces zákazníka „co nejméně bolel“.
Tím ovšem máme probranou automobilku, která v celkovém žebříčku nefiguruje, pročež bychom již výrobce elektrických vozů mohli opustit. Zamíříme přitom rovnou na vrchol tabulky, kde se usadily Lexus a Toyota. Jejich prvotřídní hodnocení se tak nějak očekávalo, už jen proto, že stejné pozice japonské značky obsadily také loni a vůbec ve většině podobných žebříčků. Vskutku zajímavý je ovšem pohyb na dalších příčkách.
Letošní třetí pozici si „urvalo“ Audi, které tak je nejlépe hodnocenou evropskou automobilkou. Oproti loňsku si čtyři kruhy polepšily o dvě místa, přičemž zákazníci si pochvalovali hlavně práci dvouspojkového automatu. To je velmi důležitý faktor, neboť právě problémy s převodovkami (nikoliv s konvenčními, ale spíše s „moderními” typu CVT) jsou podle dotazníků Consumer Reports druhou nejčastější oblastí kritiky zákazníků.
Tou první jsou multimediální systémy, přičemž na tento nešvar dojely hlavně japonské automobilky jako Honda a Infiniti, které vůči loňsku propadly každá o čtyři příčky. Zákazníci si přitom nejvíce stěžovali na zamrzání či dočasné nebo permanentní zasekávání displejů i fakt, že velkou řadu problémů nebylo možné vyřešit na dálku přehráním softwaru, ale bylo nutné navštívit servis kvůli výměně hardwaru.
Obě japonské značky však již spadají do průměrně hodnocených značek, zatímco my se ještě na chvíli vrátíme na čelo pelotonu, kam se probojovala i letos šestá Kia. Ta si vůči loňsku polepšila o čtyři příčky, nebyla však největším „skokanem“. Tím se stává Ford, jehož hodnocení bylo navýšeno o šest pozic. Nicméně i nadále je americká automobilka v horším podprůměru a v jiných statistikách tohoto typu si nevede lépe, spíše naopak.
Jake Fisher, šéf automobilové sekce u Consumer Reports, přitom k výsledku modrého oválu dodává, že „jejich předchozí produkty byly zcela nové. Nové bylo zkrátka vše od multimediálních systémů přes převodovky a motory až po platformy. To srazilo spolehlivost dolů. Nyní však všechny tyto produkty začínají dozrávat, což pro změnu vede k vyšší spolehlivosti.“
Tím se dostáváme na chvost tabulky, kde najdeme Jeep a Fiat. Oběma automobilkám přitom výraznou měrou ublížily modely Cherokee a 500L, které jsou zároveň jedněmi z pěti nejhůře hodnocených vozů letošního roku. Zákazníci si přitom stěžují hlavně na nový devítistupňový automat, který se zasekává a neřadí. V případě prvního vozu se k tomu navíc přidávají problémy se systémem UConnect, u druhého pak s motory.
Viceprezident amerického zastoupení koncernu FCA Matt Liddane k danému výsledku dodává, že obě značky si váží názoru zákazníků a hodlají jej využít v neustálém zlepšování svých vozidel. Obdobná slova jsme ale mohli zaslechnout již loni, kdy Jeep a Fiat rovněž skončily na dně. Opět přitom u toho byly modely Cherokee a 500L, u kterých by tedy FCA mělo provést opravdu důkladný facelift.
Bližší informace se dozvíte v níže přiložených tabulkách či videích. My pak jen vypíchneme desítku letošních nejméně spolehlivých modelů dle Consumer Reports, která je seřazena od nejhoršího po nejméně špatný.
10 nejméně spolehlivých modelů dle Consumer Reports pro rok 2015
1. Fiat 500L
2. Ford Fiesta
3. Cadillac Escalade
4. Jeep Cherokee
5. Chevrolet Corvette
6. Chevrolet Suburban/GMC Yukon XL
7. Ram 2500
8. Chevrolet Colorado/GMC Canyon
9. Nissan Pathfinder
10. Cadillac ATS
Žebříček spolehlivosti značek dle Consumer Reports pro rok 2015
Pravá tabulka zobrazuje nejen spolehlivost značky, ale také rozdíl mezi nejméně a nejhůře hodnoceným modelem, který je vyznačen modrým polem
Tesla Model S sice nedávno získala od Consumer Reports doporučení díky své jízdní dynamice, to však nyní bylo kvůli špatné spolehlivosti staženo. Do auta mimo jiné zatéká
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024 - „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva