Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejbezpečnější ojetá auta do 150 a 450 tisíc Kč: co vzít, pokud jde hlavně o to?
2.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Priority při výběru nového auta mohou být různé. Tady jsou ty nejlepší volby, když má bezpečnost vaše nebo toho, komu vůz kupujete, absolutní přednost.
Když si kupujete nové auto, aktivní i pasivní bezpečnost bude na velmi vysokých úrovních. Strukturální odolnost nových vozů je dnes bezprecedentně vysoká, armáda airbagů je dnes standardem a u řady aut dostanete v základní ceně i spoustu jízdních asistentů. Anebo můžete za věci jako hlídání jízdních pruhů či slepých úhlů nebo různé kamery a senzory připlatit.
Pokud pořizujete starší vůz, aktivní bezpečnost bude do značné míry otázkou schopností řidiče a pasivní bude ve srovnání s novými auty, vyrobenými z vysokopevnostní oceli, vždycky nižší. Srovnání nárazových testů nových a starých aut se věnujeme dost často na to, aby zaryté vyzdvihovatele starých aut nad novými přesvědčilo, alespoň v tomto ohledu.
I ojetá auta ale pochopitelně mohou být bezpečná, dá se ale čekat, že pokud to budou muset být ta nejbezpečnější, nebudou moci být příliš stará, v jakékoli cenové hladině. Právě na výběr takových vozů se zaměřuje studie britské firmy Thatcham Research, která seřadila ojetá auta s cenou do 15 tisíc liber, tedy asi 450 tisíc korun, podle jejich bezpečnosti. Soustředila se na aktivní i pasivní bezpečnost a byla tu ještě jedna podmínka - aby každý z těchto vozů bylo možné pořídit i s motorem, který se se spotřebou vejde do 5,2 litru benzinu nebo 4,5 litru nafty na 100 km. To aby nelezly - nebo nemusely lézt - moc do peněz ani z provozního hlediska.
Nutno podotknout, že částka 450 tisíc korun je pro nejednoho zákazníka ojetých aut vysoká. Na druhou stranu, pokud máte na výběr mezi novou Fabií a lehce ojetým, větším a silnějším Volvem za tyhle peníze...
Nejbezpečnější ojetá auta do 450 tisíc Kč
1. Volvo V40 s paketem IntelliSafe (od roku 2012)
2. Mazda 3 (od roku 2016)
3. Toyota Auris (od roku 2015)
4. Volkswagen Golf Plus (od roku 2014)
5. BMW 2 Active Tourer (od roku 2014)
6. Volkswagen Touran (od roku 2015)
7. Volkswagen Golf VII (od roku 2013)
8. Nissan Qashqai (od roku 2014)
9. Peugeot 308 (od roku 2014)
10. Volvo V40 (od roku 2012)
Zcela pochopitelně tu vidíme relativně nová auta, obvykle jde o aktuální generace toho kterého vozu, nanejvýš před faceliftem. Nejstarší je paradoxně ten úplně první - Volvo V40 v aktuální generaci, prodávané od roku 2012. S paketem IntelliSafe, který obsahuje adaptivní tempomat, hlídače jízdních pruhů, mrtvých úhlů a nepozorných chodců či cyklistů, současná V40 zvítězila. I bez něj se ovšem prý do první desítky dostala.
Thatcham Research myslel i na ty, kteří za nové auto nemůžou utratit bezmála půl milionu korun, a hledala nejbezpečnější auta do 5 000 liber, tj. cca 150 tisíc korun. Nazvala je „first cars” podle toho, že jsou vhodná třeba jako první auta pro mladé lidi. Tomu odpovídá i jejich charakter, nicméně ocenit je jistě mohou i jiní.
Nejbezpečnější ojetá auta do 150 tisíc Kč.
1. Škoda Citigo (od roku 2014)
2. Volkswagen up! (od roku 2014)
3. Seat Mii (od roku 2014)
4. Toyota Yaris (od roku 2011)
5. Kia Rio (od roku 2011)
Ani zde se překvapení nekoná - vítězí relativně nová auta s pevnou konstrukcí a různými jízdními asistenty minimálně za příplatek. V případě Citigo to je systém City Safe Drive a malá škodovka s upem a Mii tvoří trojčata, takže se velmi podobnému umístění nedivme.
Výzkum dále ukázal, že méně než třetina řidičů ve věku 17 - 24 let bere v potaz bezpečnost auta při výběru a tři čtvrtiny prý vůbec neví o existenci systémů jako samočinného brzdění nebo ESP, a to přes fakt, že 41 % mladých řidičů prý bylo účastníkem nehody. Barva je pro mladé prý stejně podstatná jako bezpečnost, takže se nedá říci, že by to zrovna pro ně byla priorita. Ovšem, jejich první auto nemusí vybírat oni a vaše priority mohou být nastaveny docela jinak...






Volvo V40 je nejbezpečnější ojeté auto do 450 tisíc Kč, pokud má IntelliSafe. Bez něj je desáté
Škoda Citigo je nejbezpečnější ojeté auto do 150 tisíc Kč, VW up! a Seat Mii jí dýchají na záda, pochopitelně
Zdroj: Thatcham Research
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
VW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 4 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 6 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 7 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 9 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva