Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20.3.2025 | Petr Prokopec
Máte pocit, že legendy o nezničitelných autech třícípé hvězdy trochu přehání? Tento Mercedes třídy E generace W210 vás vyvede z omylu. Aby zvládl výlet přes půl kontinentu, bude u něj stačit skoro jen dolít kapaliny a vyměnit pár hadiček. A to stál pouhých 21 tisíc korun.
Mercedes je s automobilovou branží spojen více než kterákoli jiná značka, zejména proto, že jeho zakladatel Karl Benz sestrojil již v roce 1885 první motorizovanou tříkolku na světě. Od té doby třícípá hvězda velmi pečlivě budovala svou reputaci, která byla spojena s mimořádnou odolností a kvalitou. I proto si Němci mohli následně účtovat za svá auta více než konkurence, zvláště když u toho byly mnohé technické inovace a nemalý luxus.
Pro nás je v tuto chvíli klíčová spolehlivost a trvanlivost, pro kterou zvlášť některé modely značky platí za skoro nezničitelné. Jedním z takových je třída E generace W210, která byla představena v roce 1995. Jako první na trh dorazil sedan, který s ročním zpožděním následoval kombík. Tyto vozy přitom prosluly jako vážně neskutečné držáky, byť pár problémů na kontě také měly. Zejména od druhých či třetích majitelů v pořadí se tak očekávalo, že budou technicky zdatní a řadu věcí si opraví sami.
Jedna věc nicméně generaci W210 trápí více než ostatní, a to koroze. Ta se může objevit jak na víku zavazadelníku, tak na spodních lemech dveří. Narazit na ni ovšem můžete také u znaku, stejně jako na předních blatnících. Mimo to jsou známy i případy, kdy nahlodala přední zavěšení, které se následně rozpadlo. Šlo však především o zanedbanou péči, přičemž pokud dle expertů narazíte na kousek, který není poznamenán oranžovými skvrnami, máte vyhráno.
Na jeden takový kousek narazili i nadšenci z TFLclassics, kteří se rozhodli kombi E320 z roku 1998 koupit. Se vším všudy je auto vyšlo na 918 dolarů, tedy na něco málo přes 21 tisíc korun, což jsou opravdu drobné. Na druhou stranu se ovšem jeho druhý majitel vůbec neupejpal usedat za volant, pročež nájezd v podobě 110 tisíc kilometrů, se kterým vůz koupil po prvním majiteli, navýšil takřka osmkrát. Jestli už tohle nesvědčí o tom, jaký držák W210 je, pak nevíme, co by mělo.
Majitel auto prodal s tím, že na čelní okno „ozdobené“ prasklinou připsal poznámku: „Motor cvaká.“ Nevíme jak vy, ale my bychom nejspíše v takové chvíli zamířili k jinému vozu. Fandové z TFL to ale riskli, což se jim evidentně vyplatilo. Původní šestiválcový agregát totiž nadále funguje bezvadně, stejně jako třeba vyhřívání předních sedadel. Řízení pak sice jde ztuha, za tím ale nejspíše stojí chybějící kapalina posilovače. Expert přes Mercedesy jménem Tobey pak uvádí, že potřeba budou třeba i nové brzdové hadičky a chladič.
Jinak je ale dle něj německé kombi v daleko lepším stavu, než kdokoli předpokládal. Stop po korozi sice pár na podvozku našel, nejde však o nic zásadního. Veškeré opravy by tak měly vyjít na zhruba třetinu pořizovací ceny, tedy na nějakých 7 000 Kč. Jakmile pak na ně dojde, hodlají kupci s Mercedesem nově překřtěným na Betty the Benz vyrazit na výlet přes půl Ameriky. Jsme zvědavi, zda půjde o jeho poslední jízdu či nikoli.



Třída E generace W210 zvládá najet stovky tisíc kilometrů, dokonce s původní technikou. Dnes ji přitom můžete pořídit doslova za babku. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: TFLclassics@YouTube
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce včera 20:41
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem včera 10:13
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
- Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha 14.4.2025
Nejčtenější články
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025Lidé možná ještě neztratili soudnost, největším propadákem BMW je jeho nejošklivější a nejabsurdnější model
18.3.2025Šéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
18.3.2025Nissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
18.3.2025Ferrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
18.3.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.16. 23:27 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.16. 20:50 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.16. 14:52 - pavproch
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.16. 12:24 - M.Z.
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom