Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Na magistrále v Praze přibyl zbytný semafor. Proboha proč?
5.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Místo řešení problémů v pražské dopravě se řidiči dočkali jen další restrikce, která jim znechutí vjezd do centra. Tentokrát opravdu hloupé.
Ode dneška budou řidiči pohybující se pražské magistrále potřebovat opět o něco pevnější nervy. V zocelování jim pomůže nový světelný semafor zprovozněný na konci Nuselského mostu ve směru do centra - ano, tam, kde není žádná křižovatka, přechod, ani nic podobného, je tam prostě „jen tak”. Opatření města je součástí dopravního zklidňování centra, což si můžete představit jako jeden z těch účinných a moderních výdobytků dnešního urbanismu zaměřeného hlavně na vyhánění lidí i s jejich auty z měst, nebo ještě lépe, cestou k jejich zdržení, zregulování a ideálně zpoplatnění. Že jsem příliš paranoidní? Tak se na to podívejme.
Nejspíš se shodneme na tom, že přivedení jedné z nejdůležitějších dopravních tepen metropole téměř do jejího středu nebylo z těch nejšťastnějších řešení. V době vzniku magistrály svůj účel jistě splnilo, jeho krátkozrakost však odhalil v celé své nahotě přibývající počet aut a obzvláště promeškání rozvoje další infrastruktury, která by dovolila řidičům Praze se zdaleka vyhnout, když do ní vůbec nemíří.
Následky motoristé i obyvatelé Prahy sklízí dodnes a nemá smysl nad tím brečet. Podstatné je, jestli město má zájem provést nějakou nápravu. V případě magistrály můžeme beze všech pochybností říci, že nikoli, pokud tedy nepovažujete za zlepšení rozhodnutí vzít řidičům nejdříve jeden pruh, pak je zastavit na dalším novém semaforu a navíc plánovat v blízkosti přechod pro chodce a v místě křížení s Michelskou ulicí chtít další semafor.
Místo pomoci motoristům je řešením radních řidiče dále zpomalit, znechutit a donutit je hledat buďto jiné způsoby přepravy anebo jiné, v tomto případě bohužel často neexistující alternativy. O nic jiného se totiž nový semafor v místě neexistující křižovatky nepostará. A představa, že pomůže Pražanům tím, že nechá stát méně aut mezi domy? Na vyvrácení této domněnky stačí pouhý selský rozum - čím více přerušíte provoz, tím méně bude plynulý, a to znamená delší kolony, více rozjezdů a tedy i více emisí a hluku. Globálně je to jasná prohra a i kdyby to lokálně mělo něco řešit, auta budou stát akorát o kousek jinde, kde také žijí lidé, akorát jiní. To že má někdo ocenit? Snad leda magistrát získá možnost označit (co na tom, že jím způsobené) nové problémy za další omezování rezidentů a tím pádem se ohánět dalšími restrikcemi.
Prozatím vedlejší dobrou zprávou je, že tento výbuch geniality se už nelíbí ani představitelům jiných městských částí, kteří chápou, že nejde o řešení, ale letící horký brambor. Konkrétně se ozvali zastupitelé Prahy 4, kteří považují semafor za „nesystémové opatření, které s nimi nikdo nekonzultoval“, ačkoli se jich přímo dotýká. Neděláme si iluze, že to lze považovat za příslib nápravy, mohlo by to být ale signálem, že ne všichni pražští radní považují řidiče za obtížný hmyz.
Bez ohledu na to by si radní měli uvědomit, že situaci lze konstruktivně vyřešit jen tak, že zkrátka dovolí řidičům jet efektivněji jinudy, ne jet méně efektivně po původní cestě. To je ryzí destrukce. Ale o nic jiného už se roky v Praze nikdo nepokouší...
Pražský magistrát v tom má jasno - problémy s dopravou vyřeší semaforem uprostřed ničeho..
Foto: idnes.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Genius noci v Lamborghini zkusil s autem projet skrz výsuvné patníky. A dělal to tak dlouho, dokud neměl auto na kaši
před 10 hodinami - Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
včera - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
20.1.2025
Nejčtenější články
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Hyundai se dál otáčí k zákazníkům zády. Obří designovou bizarnost nového SUV ještě snesou, konec nejzajímavějších motorů už míň
23.12.2024 - Elektrická strategie Porsche totálně selhává. Neprodává Taycan, neprodává Macan, neumí vyvinout lepší 718, novinkám vrací benziny
23.12.2024 - BMW už za týden zredukuje emise svých dieselů o 90 procent, k dobrému mu to ale nikdo nepřičte
23.12.2024 - Expert rozebral vrcholnou „papalášskou” Ladu na díly. A objevil komponenty ze všech koutů světa
23.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva