Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Na magistrále v Praze přibyl zbytný semafor. Proboha proč?
5.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Místo řešení problémů v pražské dopravě se řidiči dočkali jen další restrikce, která jim znechutí vjezd do centra. Tentokrát opravdu hloupé.
Ode dneška budou řidiči pohybující se pražské magistrále potřebovat opět o něco pevnější nervy. V zocelování jim pomůže nový světelný semafor zprovozněný na konci Nuselského mostu ve směru do centra - ano, tam, kde není žádná křižovatka, přechod, ani nic podobného, je tam prostě „jen tak”. Opatření města je součástí dopravního zklidňování centra, což si můžete představit jako jeden z těch účinných a moderních výdobytků dnešního urbanismu zaměřeného hlavně na vyhánění lidí i s jejich auty z měst, nebo ještě lépe, cestou k jejich zdržení, zregulování a ideálně zpoplatnění. Že jsem příliš paranoidní? Tak se na to podívejme.
Nejspíš se shodneme na tom, že přivedení jedné z nejdůležitějších dopravních tepen metropole téměř do jejího středu nebylo z těch nejšťastnějších řešení. V době vzniku magistrály svůj účel jistě splnilo, jeho krátkozrakost však odhalil v celé své nahotě přibývající počet aut a obzvláště promeškání rozvoje další infrastruktury, která by dovolila řidičům Praze se zdaleka vyhnout, když do ní vůbec nemíří.
Následky motoristé i obyvatelé Prahy sklízí dodnes a nemá smysl nad tím brečet. Podstatné je, jestli město má zájem provést nějakou nápravu. V případě magistrály můžeme beze všech pochybností říci, že nikoli, pokud tedy nepovažujete za zlepšení rozhodnutí vzít řidičům nejdříve jeden pruh, pak je zastavit na dalším novém semaforu a navíc plánovat v blízkosti přechod pro chodce a v místě křížení s Michelskou ulicí chtít další semafor.
Místo pomoci motoristům je řešením radních řidiče dále zpomalit, znechutit a donutit je hledat buďto jiné způsoby přepravy anebo jiné, v tomto případě bohužel často neexistující alternativy. O nic jiného se totiž nový semafor v místě neexistující křižovatky nepostará. A představa, že pomůže Pražanům tím, že nechá stát méně aut mezi domy? Na vyvrácení této domněnky stačí pouhý selský rozum - čím více přerušíte provoz, tím méně bude plynulý, a to znamená delší kolony, více rozjezdů a tedy i více emisí a hluku. Globálně je to jasná prohra a i kdyby to lokálně mělo něco řešit, auta budou stát akorát o kousek jinde, kde také žijí lidé, akorát jiní. To že má někdo ocenit? Snad leda magistrát získá možnost označit (co na tom, že jím způsobené) nové problémy za další omezování rezidentů a tím pádem se ohánět dalšími restrikcemi.
Prozatím vedlejší dobrou zprávou je, že tento výbuch geniality se už nelíbí ani představitelům jiných městských částí, kteří chápou, že nejde o řešení, ale letící horký brambor. Konkrétně se ozvali zastupitelé Prahy 4, kteří považují semafor za „nesystémové opatření, které s nimi nikdo nekonzultoval“, ačkoli se jich přímo dotýká. Neděláme si iluze, že to lze považovat za příslib nápravy, mohlo by to být ale signálem, že ne všichni pražští radní považují řidiče za obtížný hmyz.
Bez ohledu na to by si radní měli uvědomit, že situaci lze konstruktivně vyřešit jen tak, že zkrátka dovolí řidičům jet efektivněji jinudy, ne jet méně efektivně po původní cestě. To je ryzí destrukce. Ale o nic jiného už se roky v Praze nikdo nepokouší...

Pražský magistrát v tom má jasno - problémy s dopravou vyřeší semaforem uprostřed ničeho..
Foto: idnes.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 8 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 10 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 11 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB