Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Musí být chybou koupit moderní BMW řady 7 za 4,5 procenta jeho původní ceny?
15.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když píšeme o pár let starém luxusu za hubičku, varujeme před náklady na provoz. Tato snad nejlevnější sedma ale zatím na „kasičku” nevypadá.
Sledujete-li náš web pravidelně, pravděpodobně jste zaznamenali článek o novém voze Tylera Hoovera - zatracovaném BMW 745i generace E65. Tohle auto bylo první, které neslo svérázný designový jazyk Chrise Bangla, a aby toho nebylo málo, motor 745i měl dvě „vestavěné časované bomby” - těsnění ventilových dříků a napínací kladky rozvodového řetězu.
Hooverův kousek stál 3 400 dolarů, cca 75 600 korun, což je na moderní BMW řady 7 opravdu hodně málo - jinou optikou je to pouhých 4,5 % původní hodnoty vozu. Zrovna zmíněnými dvěma problémy vybraný kousek netrpěl, na displejích ale svítily informace o pozoruhodném množství jiných závad. Např. auto hlásilo chybu zadržovacího systému spolujezdce, což mohlo být způsobeno kde čím od airbagu po předpínač bezpečnostních pásů, vůz si stěžoval na ušlou pneumatiku, i když všechny byly v pořádku atp., takových věcí tu byla spousta.
Hoover se obával, že na opravy těchto problémů padne jmění, ale vyžádalo si to jen 11 152 korun. Některé hlášené závady nebyly šotky v elektronice - kontrolka motoru byla vyřešena opravou prasknuté podtlakové hadičky, která zapříčinila příliš chudou směs. Kontrolka opotřebeného brzdového obložení také ukazovala správně, že zadní destičky potřebují vyměnit. A hlášení o nízkém tlaku vzduchu v pneumatikách bylo způsobeno extrémním opotřebováním předních gum; dvě nové a resetování hlídače problém vyřešilo.
Ovšem, ne že by v elektroinstalaci problémy nebyly. Příčinou varování o nefunkčním airbagu spolujezdce byl vadný terminál na baterii. Nikoliv uvolněný, terminály baterie v tomto voze byly navrženy tak, aby v případě nehody samy explodovaly - doslova - a tak odpojily baterii od zbytku auta a snížily riziko požáru. Tenhle měl za sebou 12 let provozu bez nehody a přestával správně fungovat, takže ho Hooverův mechanik-čaroděj, známý z příběhu o přestavbě 911 na osmiválcové monstrum, prostě nahradil normálním, pevným terminálem.
Jak si jistě všimnete na videu, na voze proběhlo pár vizuálních úprav, např. vidíme spoiler na zádi, nový dolní kus předního nárazníku a také nová kola - čínské repliky originálních disků Alpina spolu s novými pneumatikami. Můžeme přemýšlet nad kvalitou kol z Číny, ale autu sluší, stejně jako decentní úpravy karoserie.
Zajímavější je Hooverův boj s hlasem ovládaným palubním systémem, který - vzhledem k době svého vzniku pochopitelně - nerozumí příkazu „Pusť mi písničku, kamaráde”. Systém má ale také schopnost nahrávat poznámky, které vám může pak přehrát. Hoover se nějakým způsobem dostal ke starším poznámkám v paměti, které působily, jako by je předchozí majitel nahrál omylem, jako by si se systémem také nevěděl příliš rady.
Hoover zatím do tohoto vozu investoval 6 300 dolarů včetně pořízení, tedy zhruba 138 tisíc korun. Za auto takhle dobře vybavené a bez mechanických problémů je to víc než slušná cena. Hoover navíc říká, že má tohle auto docela rád, ať si myslí, kdo chce co chce. A ukazuje tím, chtít luxusní ojeté auto, ve kterému bude za málo vypadat jako boháči nemusí být zase tak pošetilé. Tedy, alespoň po nějakou dobu...










I když to tak někdy nevypadá, Hoover má své nové BMW 7 docela rád. Při tom, co koupil a za jakou cenu, se to dá docela dobře chápat
Zdroj: Hoovies Garage@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 7 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 8 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 10 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 11 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch