Musí být chybou koupit moderní BMW řady 7 za 4,5 procenta jeho původní ceny?

Když píšeme o pár let starém luxusu za hubičku, varujeme před náklady na provoz. Tato snad nejlevnější sedma ale zatím na „kasičku” nevypadá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Musí být chybou koupit moderní BMW řady 7 za 4,5 procenta jeho původní ceny?

15.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Musí být chybou koupit moderní BMW řady 7 za 4,5 procenta jeho původní ceny?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když píšeme o pár let starém luxusu za hubičku, varujeme před náklady na provoz. Tato snad nejlevnější sedma ale zatím na „kasičku” nevypadá.

Sledujete-li náš web pravidelně, pravděpodobně jste zaznamenali článek o novém voze Tylera Hoovera - zatracovaném BMW 745i generace E65. Tohle auto bylo první, které neslo svérázný designový jazyk Chrise Bangla, a aby toho nebylo málo, motor 745i měl dvě „vestavěné časované bomby” - těsnění ventilových dříků a napínací kladky rozvodového řetězu.

Hooverův kousek stál 3 400 dolarů, cca 75 600 korun, což je na moderní BMW řady 7 opravdu hodně málo - jinou optikou je to pouhých 4,5 % původní hodnoty vozu. Zrovna zmíněnými dvěma problémy vybraný kousek netrpěl, na displejích ale svítily informace o pozoruhodném množství jiných závad. Např. auto hlásilo chybu zadržovacího systému spolujezdce, což mohlo být způsobeno kde čím od airbagu po předpínač bezpečnostních pásů, vůz si stěžoval na ušlou pneumatiku, i když všechny byly v pořádku atp., takových věcí tu byla spousta.

Hoover se obával, že na opravy těchto problémů padne jmění, ale vyžádalo si to jen 11 152 korun. Některé hlášené závady nebyly šotky v elektronice - kontrolka motoru byla vyřešena opravou prasknuté podtlakové hadičky, která zapříčinila příliš chudou směs. Kontrolka opotřebeného brzdového obložení také ukazovala správně, že zadní destičky potřebují vyměnit. A hlášení o nízkém tlaku vzduchu v pneumatikách bylo způsobeno extrémním opotřebováním předních gum; dvě nové a resetování hlídače problém vyřešilo.

Ovšem, ne že by v elektroinstalaci problémy nebyly. Příčinou varování o nefunkčním airbagu spolujezdce byl vadný terminál na baterii. Nikoliv uvolněný, terminály baterie v tomto voze byly navrženy tak, aby v případě nehody samy explodovaly - doslova - a tak odpojily baterii od zbytku auta a snížily riziko požáru. Tenhle měl za sebou 12 let provozu bez nehody a přestával správně fungovat, takže ho Hooverův mechanik-čaroděj, známý z příběhu o přestavbě 911 na osmiválcové monstrum, prostě nahradil normálním, pevným terminálem.

Jak si jistě všimnete na videu, na voze proběhlo pár vizuálních úprav, např. vidíme spoiler na zádi, nový dolní kus předního nárazníku a také nová kola - čínské repliky originálních disků Alpina spolu s novými pneumatikami. Můžeme přemýšlet nad kvalitou kol z Číny, ale autu sluší, stejně jako decentní úpravy karoserie.

Zajímavější je Hooverův boj s hlasem ovládaným palubním systémem, který - vzhledem k době svého vzniku pochopitelně - nerozumí příkazu „Pusť mi písničku, kamaráde”. Systém má ale také schopnost nahrávat poznámky, které vám může pak přehrát. Hoover se nějakým způsobem dostal ke starším poznámkám v paměti, které působily, jako by je předchozí majitel nahrál omylem, jako by si se systémem také nevěděl příliš rady.

Hoover zatím do tohoto vozu investoval 6 300 dolarů včetně pořízení, tedy zhruba 138 tisíc korun. Za auto takhle dobře vybavené a bez mechanických problémů je to víc než slušná cena. Hoover navíc říká, že má tohle auto docela rád, ať si myslí, kdo chce co chce. A ukazuje tím, chtít luxusní ojeté auto, ve kterému bude za málo vypadat jako boháči nemusí být zase tak pošetilé. Tedy, alespoň po nějakou dobu...


Musí být chybou koupit moderní BMW řady 7 za 4,5 procenta jeho původní ceny? - 1 - bmw 745i hoover vol2 01Musí být chybou koupit moderní BMW řady 7 za 4,5 procenta jeho původní ceny? - 2 - bmw 745i hoover vol2 02Musí být chybou koupit moderní BMW řady 7 za 4,5 procenta jeho původní ceny? - 3 - bmw 745i hoover vol2 03Musí být chybou koupit moderní BMW řady 7 za 4,5 procenta jeho původní ceny? - 4 - bmw 745i hoover vol2 04Musí být chybou koupit moderní BMW řady 7 za 4,5 procenta jeho původní ceny? - 5 - bmw 745i hoover vol2 05Musí být chybou koupit moderní BMW řady 7 za 4,5 procenta jeho původní ceny? - 6 - bmw 745i hoover vol2 06Musí být chybou koupit moderní BMW řady 7 za 4,5 procenta jeho původní ceny? - 7 - bmw 745i hoover vol2 07Musí být chybou koupit moderní BMW řady 7 za 4,5 procenta jeho původní ceny? - 8 - bmw 745i hoover vol2 08Musí být chybou koupit moderní BMW řady 7 za 4,5 procenta jeho původní ceny? - 9 - bmw 745i hoover vol2 09Musí být chybou koupit moderní BMW řady 7 za 4,5 procenta jeho původní ceny? - 10 - bmw 745i hoover vol2 10
I když to tak někdy nevypadá, Hoover má své nové BMW 7 docela rád. Při tom, co koupil a za jakou cenu, se to dá docela dobře chápat

Zdroj: Hoovies Garage@Youtube

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.