Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Mezi nejporuchovějšími ojetými SUV všech stáří smutně ční dvě generace jednoho vozu
4.8.2021 | Petr Prokopec
Ojetiny jsou dnes v kursu, SUV též a lidé mají tendenci koupit skoro cokoli, co je zrovna k dispozici. Od těchto aut by ale podle Němců měli dát raději ruce pryč.
Po SUV všeho druhu dnes prahne spousta zákazníků, třebaže zůstává otázkou, kdy už tato móda skončí. Stejně tak frčí ojetiny, ceny aut stoupají vzhůru a lidé mají přesto tendenci akceptovat více rizika. A zvlášť někdejší kupci nových aut se mohou snadno spálit - zatímco u nového vozu lze chyby napravit díky záruce, u ojetin vám snadno mohou zůstat pouze oči pro pláč.
Z aktuálních statistikách německých kontrol TÜV, obdoby českých STK, jsme tak vybrali vždy trojici nejhorších vozů této kategorie, od kterých je lepší dát ruce pryč. Neznamená to samozřejmě, že jde o auta, která se rozpadají již při přejezdu prvního hrbolu. Nicméně v jejich případě musíte zkrátka počítat s tím, že po úvodní investici budou následovat další, obvykle vyšší než u jiných modelů.
K dispozici jsou i informace o nejčastějších závadách, které jsou z danými vozy spojeny. Pokud tedy na koupi některého z nich trváte, máte ideální přehled o tom, na co si dát pozor. Tolik pro úvod, nyní již přikročme k těm nejvíce prboblematickým modelům, jež si probereme dle věku, a to od nejlepšího mezi nejhoršími až po úplné chvosty žebříčku.
Nejhorší dvouletá až tříletá SUV
Přítomnost BMW X5 a X6 může být pro mnohé překvapivé, německé SUV nicméně dojíždí na ztráty oleje či poškození náprav. Problémy bývají se systémem start-stop a také s špatně fungující klimatizací. Hyundai Tucson trápí hlavně brzdy. Inspektoři TÜV přitom poukazují jak na rozpadající se hadičky, tak i na přílišné sjetí kotoučů a korozi. Stále však může jít o levnější opravu než u Dacie Duster, která má problémy nejen se světly, ale hlavně z únikem oleje z motoru i převodovky.
Foto: Automobilky
Nejhorší čtyřletá až pětiletá SUV
Brzdy jsou rovněž problémem u Volkswagenu Tiguan, stížnosti na ně se přitom objevují již u dvouletých vozů. Mimo to se u německého SUV nelze příliš spolehnout na tlumiče a pružiny, které nejsou zrovna levné. S Kiou Sportage je ale závad spojených více, k brzdam lze rovněž uvést osvětlení, řízení, nápravy a únik oleje. U Dacie Duster se pak takřka automaticky můžete připravit na výměnu výfuku, stejně jako vás čekají platby za nová světla a rovněž za problematické řízení.
Nejhorší šestiletá až sedmiletá SUV
Jakkoliv se o japonských vozech mluví jako o velmi kvalitních, postarší Nissan Qashqai toto pravidlo nepotvrzuje. Trpí totiž na únik oleje, špatně fungující parkovací brzdu nebo úchyty řízení. A problémy jsou i s nápravami, stejně jako u Volkswagenu Tiguan, kde je třeba prověřit i tlumiče a pružiny. A také brzdové komponenty. Stále je to však lepší než u Dacie Duster již potřetí uzavírá žebříček, v celém tomto přehledu poněkud smutně ční mezi konkurenty. Tentokrát kvůli zavěšení, řízení a osvětlení, přičemž inspektoři podotýkají, že nevyhnutelný je i příchod dalších závad, ostatně o Dusteru se nezmiňujeme naposledy.
Nejhorší osmiletá až devítiletá SUV
Ani v této kategorii se nedočkáte nových jmen, přičemž nejlépe je na tom z nejhorších vozů VW Tiguan, kterému rychleji odchází nápravy, pružiny i tlumiče. U Dacie Duster je pro změnu potřeba řešit drahé opravy řízení, kromě toho se velmi často porouchává i osvětlení a výfuk. Nadmíru zajímavé však je, že rumunské SUV tentokráte neuzavírá žebříček, ještě hůře je na tom totiž Nissan Qashqai. Ten má sice větší nájezd než průměr, ovšem pozor je třeba dát na nápravy, řízení, brzdy a únik oleje.
Nejhorší desetiletá až jedenáctiletá SUV
Dostáváme se na konec, a to k poněkud překvapivému jménu. U jiných aut této značky jsme svědky vysokých známek, Mercedesu ML ale trpí hlavně na vzduchový podvozek a osmiválcové motory. Hyundai Tucson pak je sice levné na pořízení, ovšem prověřit u něj musíte nápravy i řízení, stejně jako veškeré brzdové komponenty, a to i nožní brzdu. Ještě více se vám pak prodraží Nissan Qashqai, a to kvůli nápravám, řízení a výfukovému systému. A také kvůli úniku oleje.
Zdroj: TÜV
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 7 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
před hodinou - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
před 3 hodinami - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
před 4 hodinami - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
před 6 hodinami - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.26. 13:30 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.26. 13:07 - GeneHawkins
- OT - ski a horo vybavení 11.26. 12:35 - pavproch
- BMW Divize 11.26. 10:17 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.26. 10:02 - delphin
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis