Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Majiteli luxusního auta se porouchal jeden prťavý kabel. Skoro všechno muselo ven, fotky rozebraného vnitřku berou dech
24.6.2024 | Petr Prokopec
Pokud máte pocit, že zkazky o potenciálně zničujících selháních elektroniky moderních aut jsou přehnané, podívejte se na na následky téhle jedné malé poruchy. Vyžádala si velmi náročnou, desítky hodin trvající opravu, kdy ve voze nezůstal kámen na kameni.
Moderní automobily jsou stále častěji přirovnávány k počítačům či telefonům na kolech. A v podstatě jimi jsou, však dnešní multimediální systémy vám umožní ledacos, třeba i hraní her na palubním displeji při čekání u dobíjecí stanice. Nebo s jejich pomocí můžete celý vůz proměnit v koncertní sál. Nebo kinosál, kde ovšem každý cestující má k dispozici své „plátno“. Obrazovkami totiž nemusí být poseta pouze palubní deska či středová konzole, jako houby po dešti přibývají i na stropech či opěradlech předních sedadel.
Lidé po těchto zábavním systémech nepřekvapivě sahají stále častěji. Pokud před sebou máte delší cestu a zadní sedadla okupuje vaše potomstvo, není nic snadnějšího, než zabavit je s pomocí filmu či třeba připojené herní konzole. Díky spárovaným sluchátkům vás jakožto řidiče přitom neruší žádný hluk, soustředit se tak můžete pouze na samotnou jízdu, která se tím stává o něco bezpečnější. I když tedy zábavní systémy stojí nemalé peníze, investice do nich se může vyplatit i touto optikou.
Je nicméně třeba pamatovat na to, že každá mince má dvě strany. A ta horší může v tomto případě vést k pořádnému vyprázdnění vaší peněženky, neboť jde o elektronický systém jako každý jiný. Byť nejde o typicky poruchovou věc, je to prostě další prvek výbavy, který se pokazit může. A k jeho selhání může stačit docela málo, jak ukazuje i případ, který je zrovna probírán v jednom z našich oblíbených vláken na Redditu.
Čím víc máte v autě podobných „udělátek”, tím víc v něm musí být kabelů, aby je bylo možné propojit. Děje se tak s pomocí kabelů, kterých jsou v dnešních moderních vozech snadno víc než čtyři kilometry. Všechny jsou pochopitelně stažené do svazků, jejichž celková délka tak dlouhá není. Nicméně skrze automobil prostupují podobným způsobem jako síť tepen a žil v lidském těle.
Dokud vše funguje, jak má, v podstatě se délkou či složitostí kabeláže důvod zabývat. Jakmile ale vyvstane problém, rázem asi začnete přemýšlet nad tím, zda by nakonec nebylo lepší koupit dětem tablet do auta, u kterého je vrcholem elektronické výbavy palubní počítač. Pokud totiž dojde na chybu integrovaného systému, která má souvislost právě s kabeláží, může být třeba odstranit i kompletně celý interiér, abyste problém identifikovali a vyřešili jej.
Své o tom nyní ví majitel Jeepu Grand Wagoneer z fotek níže, kterému se porouchal zadní zábavní systém vozu. Kvůli identifikaci závady a jejímu odstranění bylo nutné postupně odstrojit kompletně celou kabinu až na volant, palubní desku a některé vrchní kryty sloupků. Něco takového včetně diagnostiky a opětovného nastrojení mělo autorizovanému servisu zabrat podle firemních tabulek 24,8 hodin práce. Na voze nakonec pracoval mechanici pracovali 14 hodin, než zjistili, že celý problém spočíval v prťavém, zhruba 30 centimetrech dlouhém kabelu. To už opravdu připomíná hledání pověstné jehly v kupce sena.
Dodejme, že mechanici si zaslouží pochvalu, neboť po zkompletování vůz nikterak „nerachtal, ani neskřípal“. I z toho důvodu se majitel vozu do servisu vrátil a mechanikům přivezl jako své poděkování 4 bedny nanuků. Oprava pak byla provedena v rámci záruky, majitel tedy nakonec zaplatil pouze za ony nanuky. Že za pár let, až přestane platit záruka, tomu bude diametrálně jinak, asi nemusíme dodávat.
Jeep Grand Wagoneer je nadmíru luxusní auto, informačně-zábavním systémem tak může disponovat i vzadu. Jenže když se ten porouchá a vy již máte po záruce, oprava vás pomalu svlékne z kůže. A když ne vás, auto jistě, jak můžete vidět níže. Foto: Jeep
Because the rear entertainment screen isn’t working
byu/PuzzleheadedFig2022 inJustrolledintotheshop
Zdroj: Justrolledintotheshop@Reddit
Bleskovky
- Ferrari ještě s motorem V12 bez turba změřilo síly s vrcholnou Godzillou, je to testament jedné automobilové éry
16.10.2024 - Fiat v záchvatu zoufalosti srovnává neprodejnou elektrickou pětistovku s Teslou Cybertruck, je to absurdní
14.10.2024 - Chris Harris si nechal přečalounit své beztak unikátní BMW M5 látkou místo kůže. Fajn, ale co ten materiál? A barva?
14.10.2024
Nejnovější články
- Někdo najel 600 tisíc km s malým „pežotkem”. Víc nevhodné auto neznáme, přesto je v pozoruhodném stavu
včera - Další rána pro elektrická auta. 34 procent jejich majitelů v Německu se vrací ke spalovacím vozům, opačným směrem nemíří skoro nikdo
včera - Dobrá zpráva pro staromilce, Toyota Supra s šestiválcem a manuálem neskončí, ani když BMW zařízne svou Z4
včera - Honda už někde skončila s benzinovými sekačkami na trávu, elektrické náhrady jsou ještě větší nesmysly než auta
včera - Problémy Fiatu bobtnají. Pro nezájem zastavil výrobu dalšího dlouholetého bestselleru, Pandy
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva