Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Majiteli luxusního auta se porouchal jeden prťavý kabel. Skoro všechno muselo ven, fotky rozebraného vnitřku berou dech
24.6.2024 | Petr Prokopec
Pokud máte pocit, že zkazky o potenciálně zničujících selháních elektroniky moderních aut jsou přehnané, podívejte se na na následky téhle jedné malé poruchy. Vyžádala si velmi náročnou, desítky hodin trvající opravu, kdy ve voze nezůstal kámen na kameni.
Moderní automobily jsou stále častěji přirovnávány k počítačům či telefonům na kolech. A v podstatě jimi jsou, však dnešní multimediální systémy vám umožní ledacos, třeba i hraní her na palubním displeji při čekání u dobíjecí stanice. Nebo s jejich pomocí můžete celý vůz proměnit v koncertní sál. Nebo kinosál, kde ovšem každý cestující má k dispozici své „plátno“. Obrazovkami totiž nemusí být poseta pouze palubní deska či středová konzole, jako houby po dešti přibývají i na stropech či opěradlech předních sedadel.
Lidé po těchto zábavním systémech nepřekvapivě sahají stále častěji. Pokud před sebou máte delší cestu a zadní sedadla okupuje vaše potomstvo, není nic snadnějšího, než zabavit je s pomocí filmu či třeba připojené herní konzole. Díky spárovaným sluchátkům vás jakožto řidiče přitom neruší žádný hluk, soustředit se tak můžete pouze na samotnou jízdu, která se tím stává o něco bezpečnější. I když tedy zábavní systémy stojí nemalé peníze, investice do nich se může vyplatit i touto optikou.
Je nicméně třeba pamatovat na to, že každá mince má dvě strany. A ta horší může v tomto případě vést k pořádnému vyprázdnění vaší peněženky, neboť jde o elektronický systém jako každý jiný. Byť nejde o typicky poruchovou věc, je to prostě další prvek výbavy, který se pokazit může. A k jeho selhání může stačit docela málo, jak ukazuje i případ, který je zrovna probírán v jednom z našich oblíbených vláken na Redditu.
Čím víc máte v autě podobných „udělátek”, tím víc v něm musí být kabelů, aby je bylo možné propojit. Děje se tak s pomocí kabelů, kterých jsou v dnešních moderních vozech snadno víc než čtyři kilometry. Všechny jsou pochopitelně stažené do svazků, jejichž celková délka tak dlouhá není. Nicméně skrze automobil prostupují podobným způsobem jako síť tepen a žil v lidském těle.
Dokud vše funguje, jak má, v podstatě se délkou či složitostí kabeláže důvod zabývat. Jakmile ale vyvstane problém, rázem asi začnete přemýšlet nad tím, zda by nakonec nebylo lepší koupit dětem tablet do auta, u kterého je vrcholem elektronické výbavy palubní počítač. Pokud totiž dojde na chybu integrovaného systému, která má souvislost právě s kabeláží, může být třeba odstranit i kompletně celý interiér, abyste problém identifikovali a vyřešili jej.
Své o tom nyní ví majitel Jeepu Grand Wagoneer z fotek níže, kterému se porouchal zadní zábavní systém vozu. Kvůli identifikaci závady a jejímu odstranění bylo nutné postupně odstrojit kompletně celou kabinu až na volant, palubní desku a některé vrchní kryty sloupků. Něco takového včetně diagnostiky a opětovného nastrojení mělo autorizovanému servisu zabrat podle firemních tabulek 24,8 hodin práce. Na voze nakonec pracoval mechanici pracovali 14 hodin, než zjistili, že celý problém spočíval v prťavém, zhruba 30 centimetrech dlouhém kabelu. To už opravdu připomíná hledání pověstné jehly v kupce sena.
Dodejme, že mechanici si zaslouží pochvalu, neboť po zkompletování vůz nikterak „nerachtal, ani neskřípal“. I z toho důvodu se majitel vozu do servisu vrátil a mechanikům přivezl jako své poděkování 4 bedny nanuků. Oprava pak byla provedena v rámci záruky, majitel tedy nakonec zaplatil pouze za ony nanuky. Že za pár let, až přestane platit záruka, tomu bude diametrálně jinak, asi nemusíme dodávat.
Jeep Grand Wagoneer je nadmíru luxusní auto, informačně-zábavním systémem tak může disponovat i vzadu. Jenže když se ten porouchá a vy již máte po záruce, oprava vás pomalu svlékne z kůže. A když ne vás, auto jistě, jak můžete vidět níže. Foto: Jeep
Because the rear entertainment screen isn’t working
byu/PuzzleheadedFig2022 inJustrolledintotheshop
Zdroj: Justrolledintotheshop@Reddit
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
dnes - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
před 5 hodinami - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
před 6 hodinami - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
před 8 hodinami - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
před 9 hodinami - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva