Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit

Pokud se děsíte toho, že zítra nastartujete své spalovací auto a některá z kontrolek vám ohlásí vážnou závadu, vězte, že kterákoli z nich bude banalitou vedle náhlého kolapsu klíčového komponentu nejprodávanějších Tesel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit

15.5.2024 | Petr Prokopec

Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit

/

Foto: Tesla

Pokud se děsíte toho, že zítra nastartujete své spalovací auto a některá z kontrolek vám ohlásí vážnou závadu, vězte, že kterákoli z nich bude banalitou vedle náhlého kolapsu klíčového komponentu nejprodávanějších Tesel.

Proti elektromobilům jako takovým nemám vůbec nic - je na každém člověku, jaký typ pohonu pro své přesuny z jednoho místa na druhé zvolí. Mou volbou je nicméně spalovací automobil, který pro mě představuje ten nejlepší kompromis z hlediska uspokojování mých potřeb a naplnění očekávání dlouhé životnosti. Dokonalý produkt to jistě není, mimo jiné ekonomická rizika spojená s jeho provozem ale zkrátka nejsou zdaleka tak velká jako u elektrických modelů.

U bateriového pohonu je klíčovým rizikem akumulátor, který má relativně krátkou životnost a ceny jeho náhrad coby někdy i jediného řešení objevivších se potíží atakují až milionovou hranici. A není to tak, že by baterie neodcházely. Děje se to, náhlé a úplné kolapsy bateriových paketů dokonce nejsou ničím výjimečným.

Kolegové z z Auto Evolution si všimli toho, jak fóra a sociální sítě zaplavují stížnosti majitelů Tesel Model 3 a Y, kterým odešla baterie. Děje se tak navíc často krátce poté, co skončila záruka. Ta je sice osmiletá, současně je ovšem omezen i maximální nájezd na 160 či 193 tisíc kilometrů podle typu baterie. Jakmile danou metu překročíte, máte smůlu, i když je váš vůz třeba dvouletý - náhradu si platíte sami. A jinou možnost v případě aktuálně nejčastěji se objevujícího chybového kódu ani nemáte k dispozici.

Jde o hlášku BMS_a079, která se stala novou noční můrou majitelů nejprodávanějších Tesel. O případech, kdy měli majitelé štěstí a paket jim byl vyměněn v rámci záruky, obvykle neslyšíme, nářky ostatních jsou ale nepřeslechnutelné. Majitelé uvádí, že k selhání baterie dochází z ničeho nic, bez jakéhokoli varování. Vedle zmíněného kódu se pak objeví už jen poněkud znepokojivá hláška: „Nelze nabíjet - dosažena maximální úroveň nabití,“ která dále instruuje vlastníka, aby si naplánoval termín v servisu. A když to udělá, od Tesly se dozví to, že problém je způsoben nerovnováhou v baterii, kterou lze odstranit pouze výměnou celého paketu. Cena kolem půl milionu za paket, který před sebou zaručeně nemá víc než pár týdnů či měsíců a dostanete k němu plnou novou záruku, je pak jistotou.

Přidáme-li si toto riziko k nespočtu dalších obvyklých či potenciálních problémů elektrických aut, je to jen o důvod víc, proč dát přednost jinému typu aut, což ostatně většina světa v poslední době poznává rychleji než kdy dříve. Bez bateriové revoluce je prostě jakákoli snaha o postavení osobní mobility společnosti okolo akumulátorových elektromobilů předem odsouzena k záhubě, jak těžké je to vidět?


Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit - 1 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 01Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit - 2 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 02Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit - 3 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 03Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit - 4 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 26Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit - 5 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 27Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit - 6 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 32
Nový Model 3 lze pořídit zhruba od zhruba milionu korun, za náhradní paket baterií ale dáte přinejmenším 160 000 Kč, a to bude z druhé z druhé ruky. Při nákupu u Tesly se bavíme nejméně o trojnásobku. A pořád může jít o renovovaný paket. Foto: Tesla

Zdroje: Auto Evolution, Winston@X

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.