Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Majitele Škod, VW, Seatů a Audi s motory 1,5 TSI trápí stejný problém, řešení nemá
31.7.2019 | Petr Prokopec
Němci připouští, že se zásadní motorizací aut celého koncernu VW jsou potíže, vyřešit je ale přes jejich odhalení už před sedmi měsíci zatím nedokážou. A stížností přibývá.
V automobilovém průmyslu se v posledních letech stalo standardem maximálně široké používání modulárních komponentů. Je to zásadní cesta k úsporám z rozsahu, neboť jen takto je možné použít stejný díl klidně v milionech aut, která spolu jinak nemají mnoho společného. Zároveň ale tento přístup představuje jisté riziko, neboť pokud se až po uvedení vozu na trh stane, že nějaký díl trápí potíže, rázem nejde o problém majitelů jednoho typu vozu, ale všech, kterým se dostal do auta. A přesně do tohoto pytle nyní spadl koncern Volkswagen Group.
Potíže Němců jsou spojené se zásadním 1,5litrovým benzinovým motorem TSI Evo a šestistupňovou manuální převodovkou. Hnací ústrojí v této kombinaci je dle majitelů spojeno s nepříjemným škubáním, hlavně pak za studena. VW přiznává existenci takového problému a konstatuje, že o něm ví již déle než sedm měsíců, přesto zatím s nápravou dosud nepřišel. Počet stížností mezitím vzrostl, přičemž kromě majitelů Volkswagenu se přidali i vlastníci vozů Škody, Seatu či Audi, a to bez ohledu na fakt, zda se jednalo o Golf, Karoq, Leon či Q2.
Většina stížností dosud byla spojena hlavně s britskými ostrovy, což by mohlo svádět k domněnce, že problém je spojen pouze s pravostranným řízením. Tak tomu ovšem není, o škubání mluví i čeští majitelé škodovek. Popisují přitom tytéž komplikace, s jakými jsou konfrontováni i Britové. Tedy že přijdou k vozu, nastartují, auto se následně pohne z místa, ovšem vzápětí začne škubat. Jakmile se pohonná jednotka zahřeje, problémy se objevují sporadicky nebo vůbec.
Jak se nám povedlo zjistit, dle dealerů Škodovky by náprava měla přijít ještě letos, nic konkrétnějšího ale zatím nezaznělo. Problémy prý u nás navzdory výše zmíněnému hlásí i majitelé jedna-pětek spojených s automatem DSG. A aby toho nebylo málo, pak je tu ještě jedna skutečnost - problémy za studena jsou spojené s vozy s filtrem pevných částic, bez něj se škubání kupodivu objevuje za tepla.
Suma sumárum tu tedy máme problém, jehož podstatou je náhlé, ale naštěstí jen krátké odstavení výkonu. VW o něm přitom ví a pracuje na jeho řešení, ovšem ani po sedmi měsících žádné k dispozici nemá. I proto, že jde zjevně o nadmíru komplexní záležitost, která se podle všeho u různých modelů projevuje odlišně. Pokud tedy jedna-pětku TSI Evo máte a cukání jste již zaznamenali, zatím s nápravou u dealera nepočítejte.












Koncernové vozy osazené benzinovou jedna-pětkou jako Audi Q2, Seat Leon, Škodu Karoq nebo Volkswagen Golf trápí nepříjemné cukání. Řešení zatím VW Group nemá k dispozici
Zdroje: Auto Express, dealeři Škoda Auto
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 9 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 10 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva