Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Majitel se po 7 dnech vrátil k zaparkované Tesle Model 3. Byla „mrtvá”, po pokusu ji oživit se auta radši s velkou ztrátou zbavil
před 6 hodinami | Petr Prokopec
A s elektromobily už nechce mít nikdy nic společného. Někdy zkrátka stačí jediná událost, abyste poznali, že nějaké auto prostě není to pravé ořechové. Elektrické vozy mohou v některých situacích fungovat velmi nešikovně. A Tesla jejich pověsti rozhodně nepomáhá.
Už párkrát jsme zmínili, že v případě elektromobility může letošní rok vstoupit do dějin jako období, ve kterém se lámal chleba. Zatímco ještě loni mířily směrem k bateriovému pohonu hlavně komplimenty od všech, kteří nebyli schopni jiného než povrchního vnímání, nyní je vnímán docela jinak. A pomáhají i tomu i zkušenosti lidí, jako je youtuber Daniel Mac. Ten si před dvěma lety pořídil Teslu Model 3, nedávno jí však prodal a už nechce mít s elektromobily nic společného.
Co přesně k tomu vedlo? V průběhu léta se Daniel vydal na týdenní výlet, přičemž Teslu nechal stát ve stejném garážovém domě jako své Porsche a Audi. Když se ale k autům vrátil, jeho Tesla měla vybitou baterii (pokud chápeme správně šlo o obě baterie, tedy jako 12V známou i ze spalovacích aut, tak tu vysokonapěťovou sloužící pro pohon) tak moc, že nešlo ani odemknout dveře. Bylo tedy třeba volat odtah, automobilka však majiteli k jeho překvapení oznámila, že ani ne dvoukilometrový odtah mrtvého auta do servisu ho vyjde na 750 dolarů, tedy asi 18 tisíc korun, navíc mu ani neporadila, jak je možné obejít alespoň vybití 12V baterie a tím odemknout vůz.
Obojí ho naštvalo, a tak se rozhodl, že si zkusí poradit sám. Nicméně narážel jen na další problémy. Tesla jednak neumožňuje třetím stranám, aby mohly dobít vůz z externí baterie. Kromě toho je k odtahu třeba, aby se při odtahu v žádném případě neotočila kola elektromobilu, jinak hrozí poškození hnacího ústrojí. Auto je tedy možné přemístit jen s pomocí odtahového vozu, který disponuje mechanickou rukou, s takovým se ale žádná z oslovených firem nebyla schopna vejít pod nízký strop garážového domu.
Vyzkoušel jich hned několik a když už to chtěl vzdát, nakonec u odtahovky, která disponovala přídavnými malými kolečky vhodnými právě pro přesun elektromobilů. Danielův pohár trpělivosti tím přetekl, načež vůz raději prodal s tím, že už nikdy žádný elektromobil nechce. A udělal to navzdory tomu, že za něj dostal jen polovinu ceny, kterou za vůz před dvěma lety zaplatil.
To je opravdu nemalá ztráta hodnoty, i ta ale byla majiteli milejší než další potýkání se s problematickým vozem. A také Teslou, která evidentně dělala možné i nemožné, aby inkasovala šílené peníze za krátký odtah. Samozřejmě si za celý problém mohl částečně i sám tím, že vůz odstavil s málo nabitými bateriemi a nemyslel na to, že elektromobilům ubývá „palivo z nádrže” i ve chvíli, kdy stojí. A je to tím horší, čím méně obvyklé počasí venku panuje. Ale to jsme pořád u toho samého - elektromobily dokola vyžadují, abyste se vy přizpůsobovali jim, nikoli naopak.
Ve finále tedy nářek majitele chápeme, už se nechtěl přizpůsobovat. A nechtěl se potýkat s tím, že se na hloupých inherentních negativech auta pokouší přiživovat sám výrobce. Že díky tomu poznal možná vůbec největší negativum elektromobilů v podobě jejich rychlé ztráty hodnoty, je už jen smutný poslední hřebíček do rakve jeho přízně věnované tomuto typu aut.
Elektromobily mohou snadno po delším stání zůstat bez elektřiny, neboť baterie se postupně vybíjí. O to víc to platí, když v chodu zůstanou systémy zabraňující třeba přehřátí kabiny, jimž je takový Model 3 osazen. Majitel i kvůli tomu zůstal po týdnu stání bez funkčního auta a následné problémy s řešení této patálie jej připravily o poslední zbytky náklonnosti k elektrickým vozům jako takovým. Foto: Tesla
Zdroj: itsdanielmac@YouTube
Bleskovky
- Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
před 6 hodinami - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024 - Nový rekord okruhu Top Gearu uzmula švédská stíhačka s až 1 622 biokoňmi a brutálním křídlem
12.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí 14:38
- Jorge Navarro nazpět v Moto2 jako stabilní jezdec včera 15:30
- Krize KTM se týká i MV Agusty včera 10:00
- V týmu Liqui Moly Dynavolt Intact GP pojede 2025 Guido Pini místo Suzukiho 14.12.2024
- V pondělí začne předprodej vstupenek na Grand Prix České republiky 2025 13.12.2024
Nejnovější články
- Opomíjený spoluautor legendárního McLarenu F1 strhal pokus o jeho nástupce, podle něj jde o smutný symbol doby
před 2 hodinami - Mercedes řekl víc k novému CLA. Chlubí se dojezdem až 1 270 km, ale jak? Je to trik jako od Horsta Fucshe
před 3 hodinami - Unikla podoba chystaného nového SUV od VW. Jestli má tohle zachránit jeho prodeje, pak potěš pánbůh
před 5 hodinami - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
před 6 hodinami - Majitel se po 7 dnech vrátil k zaparkované Tesle Model 3. Byla „mrtvá”, po pokusu ji oživit se auta radši s velkou ztrátou zbavil
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva