Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Magnufuel prý snižující spotřebu paliva je podvod, tahá peníze z důvěřivců
24.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Že spotřebu paliva nesnížíte tím, že si obložíte palivovou hadici magnety, asi tušíte. I tak je ale zajímavé vidět, jak se někdo snaží tvrdit opak.
Zdá se to být jasné jak facka, kdyby to ale bylo opravdu jasné všem, nikdo by se s tímto druhem „podnikání” nemohl snažit uspět na dalších a dalších trzích. A protože je nám bytostně proti srsti, když se někdo pokouší využít něčí neinformovanosti, důvěřivosti či naivity a důkladně poskládanou manipulací se na ni obohacuje prodejem naprosto bezcenného šmejdu nemajícího proklamované vlastnosti, rozhodli jsme se o jednom takovém zmínit.
Nikoli náhodou. Na Facebooku i jinde se v posledních dnech velmi pravidelně objevují reklamy jako „Jezdit více za méně peněz? Je to možné! Konec výdajům za palivo. Ušetřete spoustu peněz a budete se cítit skvěle.” Zní to dobře, však kdo by nechtěl ušetřit peníze a cítit se skvěle? Já ano, tak jsem na reklamu klikl a dostal se na stránku nazvanou „Řidičův blog” bežící na doméně extra-fuel.info.
Na tyto reklamy nyní narazíte vcelku snadno - pokud se jakkoli veřejně zajímáte o auta, dostihnou vás. Skončíte na „Řidičově blogu”
Web je od pohledu podezřelý - už název je trochu stupidní, odkazy na další části jako „Škoda Octavia podrobná recenze” nikam nevedou. A článek pojednávající o „Zařízení Magnufuel” s podtextem „Nevěřil jsem tomu, ale teď mám o 30% nižší spotřebu paliva” od autora jménem Adam1968 zní od začátku jako na míru udělaný pro výrobce určitého produktu, ostatně proč by si „Adam” platil za reklamu. To ale není nic zase tak mimořádného a věřte, že i seriozní firmy dnes propagují své výrobky podobným způsobem. Jenže vážně jen podobným a především ne takového výrobky.
Centrem pozornosti je zde zařízení jménem Magnufuel, které má zázračně snížit spotřebu paliva až o 30 procent. Že takové zařízení dost dobře nemůže existovat, ctěnému čtenáři tohoto webu jistě nemusíme zdůrazňovat. Tím spíše ne, když má jít o dva neodymové magnety připevněné na palivovou hadici. Ty se mají postarat o to, že „palivo projde silným magnetickým polem, jeho řetězce uhlovodanů se rozloží na jednodušší složky, které jsou následně aktivovány”. PseudoAdam pak dodává: „Motor začal pracovat mnohem tišeji a bez vibrací. Zápach výfukových plynů naprosto zmizel. To pro mě samozřejmě nebylo to nejdůležitější. Od tohohle zařízení jsem si sliboval něco jiného. Tak jsem natankoval a čekal, co se stane. Ten den jsem najel 200 km a večer jsem nemohl uvěřit svým očím. Spotřeba na 100 km klesla z obvyklých 10 litrů na 7,4 litrů, tedy o téměř 30 %!”
Chybí snad už jen dodat, že z výfuku začaly vyjíždět hamburgery a z palivové nádrže vytékala ledově vychlazená Coca Cola... Je to hloupost, nesmysl, absurdita, kdyby něco takového mohlo existovat, jistě by to nebylo k mání jen na internetu a nedozvěděli bychom se o tom na blogu „Adama-taxikáře”. Ten to ale vidí jinak, a tak přidá: „A nakonec to nejdůležitější, tedy stránka kde si můžete koupit Magnufuel. Odkaz na stránku. Doporučuju, nebudete toho litovat.” A podpoří ho v tom fiktivní diskuze pod fiktivním článkem.
Zázračné zařízení také od pohledu vypadá podezřele, molekuly ale rovná do šiku jak Žižka husity
Vydat se na web Magnufuelu ale vážně stojí za to. Web to tedy není špatný, informace na něm ale jen dále „vrtí psem”. Prezentace vám vyobrazí dokonce i všech pět koní, které Magnufuel přidá vašemu motoru a detailněji odprezentuje tu pseudovědecky, tu „lidsky”, co všechno vám zařízení přidá. Odvolává se i na americké patenty General Motors, mj. 4.802.931, které skutečně existují a dokonce pojednávají o magnetech. K tomu přidává různá „postrčení” jako možnost koupit vše za zvýhodněnou cenu ještě posledních pár minut, vyskakující okna o tom, že Magnufuel právě někdo objednal z toho či onoho místa nebo že zbývá posledních pár balíčků za akční cenu. Skoro hřích nekoupit, když vidíte těch posledních pár chvilek na počítadle...
Web Magnufuelu není udělaný špatně, ukáže vám i všech 5 koní, které zařízení motoru přidá. A motivuje i jinak
Je to samozřejmě jedna velká levárna, přemýšleli jsme ale o tom, jak to dokázat někomu, kdo představu o přínosnosti obalování palivové hadice magnety nezavrhne hned v zárodku. Koupit si Magnufuel a zjistit, že nic nedělá? To asi nebude stačit, novináři jsou přece placeni ropnou lobby. Racionálně argumentovat tím, že neznámá firma odkudsi nevymyslí něco, co o 30 procent zvýší efektivitu (emise sníží dokonce až o polovinu...) motorů dotaženou do krajních mezí špičkovými techniky automobilek s miliardovými rozpočty na vývoj? Ani to by jistě nestačilo, géniové z garáží existují. Možná tak bude stačit podívat se na samotné webové prezentace a poukázat na jejich „levost”.
Že se na nich objevují sem tam gramatické chyby, neznamená nic, pakliže jde o zahraniční společnost. Na nové televizi renomované značky mám do češtiny přeloženo anglické „Fast Forward” jako „Přeposlat”, i když má jít o rychlé posouvání záznamu vpřed. To se zkrátka stane, a tak věty jako „Prodává se v mnoha obchodech, ale nejlevnější je na český distributor” nebo „Hodiny Zápis Sekundy” prostě nepřekvapí. Stačí se ale do onoho blogu či webu prodejce trochu více zadívat.
Na blogu je javascriptem eliminována možnost použití pravého tlačítka myši, aby ve stránce nikdo moc nešťoural, což je vždy podezřelé. Stačí ale javascript vypnout a porozhlédnout se po kódu či najít si Googlem zde použité obrázky a další fragmenty. Snadno tak narazíte třeba na tento web v ruštině. Jaké je překvapení, když váš oblíbený Adam Horský z Rokycan je najednou Olegin1968 z ruského Novgorodu a velmi podobným způsobem hovoří o jakémsi Aquagelu, který odstraňuje vodu ze skla.
Taxikář Adam z Rokycan se nám vybarvil... A jeho „kamarádi” též
Dobře, tak se Adam přistěhoval z Ruska, změnil si jméno, aby lépe zapadl... A jejda, vzal si s sebou i kamarády, kteří s ním rádi diskutují. Reagující „nocens”, u nás Boris Coufal z Brna je u Aquagelu z Astany v Kazachstánu. Také je tu „m1ntek”, prý Marek Dopita z Liberce, na východě kdosi z běloruského Minsku. Jde to ale i dále, na tomto webu je z Adama, ehm Olega zase Ivan a horuje za jinou chytrou věcičku - Fuel Shark, asi žraloka mezi snižovači spotřeby. Ten si pro změnu hraje s elektronikou auta a snižuje spotřebu opět o 30 procent - stačí zasunout do 12V zásuvky vozu. Adam, Oleg, Ivan, všechno jeden člověk, tedy napěchoval do auta Magnufuel s Fuel Sharkem a jezdí skoro zadarmo. A k tomu si na sklo namatlal Aquagel, aby ušetřil za stěrače. To se vážně vyplatí...
„Cinklé” jsou navíc i všechny zmíněné prezentace, které si tu hrají na web Livejournal.ru, tu na Drive2.ru a další komunitní služby. Pochybné jsou ale nejen tyto doprovodné weby, nýbrž i stránky Magnufuelu jako takové. Počítadlo s končícím časem pro využití akce vlastně nikdy neskončí a když web obnovíte, začne znovu. Vtipné jsou také hlášky o tom, kolik si web prohlíží návštěv, odkud míří objednávky a kolik posledních akčních balíčků je k mání. O toto divadlo se stará soubor popup.js.php, který pomocí generátoru náhodných čísel vybírá jedno z předdefinovaných měst, zbývající počet balíčků i aktuální počet návštěv.
Cokoli se vám ukáže na webu Magnufuelu, je blud. Snad krom možnosti si tento nesmysl objednat, zaplatit za něj a... pak jej hodit do koše
Je to podvod, všechno, od A do Z. Říkal jsem si, že bych si přece jen tuto legraci koupil a trochu si s ní užil, jenže cena tohoto šmejdu „Doporučeného Asociací evropských výrobců automobilů” činí 1 030 Kč po akční slevě, což je poněkud drahá sranda. Pokud by někdo z vašeho okolí byť jen na chvíli přemýšlel o tom, že by jednu ze svých tisícikorun spláchnul do záchodu, upozorněte jej prosím - podobní podvodníci nejsnáze vyhynou tehdy, když se od nich nikdo nenechá podvádět...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis