Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Má smysl koupit si nejlevnější ojeté Porsche 911 se stovkami tisíc km?
19.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Chcete-li 911, nejlevnější cesta je generace 996. Tento člověk si koupil kus za 233 tisíc Kč s 391 tisíci km na tachometru. A pořád jezdí.
Vlastnit Porsche 911 je snem nejednoho petrolheada. Proč ne, samozřejmě, 911 je špičkový sporťák, který v každé své nové generaci zvedá laťku toho, jak má špičkové sportovní auto vypadat. Můžeme vést debaty o tom, jestli a kdy ono zvedání laťky skončilo, ale dostaneme se k tomu, že jeden označí za konec generaci 996 kvůli kapalinou chlazenému motoru, druhý generaci 991 kvůli elektrickému posilovači řízení a třetí zase facelift 991 kvůli turbům ve skoro celé nabídce.
Do těchto debat se tedy radši nepouštějme, nemají konce, ovšem nutno doznat, že generace 996 je opravdu tak trochu černou ovcí rodiny. Kromě kapalinového chlazení totiž má také přední světla, která vypadají jako křivé sázené vejce. Hromadě lidí se nelíbí, což má za následek jednu výhodu pro toho, komu je vzhled ukradený - nízké ceny aut z druhé ruky.
Vskutku, generace 993, třebaže pro nejednoho fandu nejlákavější, je dnes opravdu drahá. Generace 997 je na tom stejně a levná nebude snad nikdy - nahlíženo z puristického hlediska je se svým stupněm vývoje atmosféricky plněných motorů, hydraulických posilovačů a obecně omezeného množství nevítané elektroniky blízká dokonalosti. 996 se ale dá pořídit za rozumné peníze, i když i její ceny také začínají růst. Stejně jako pro každé ojeté auto ale platí, že kupovat nejlevnější kus v inzerci je opravdu špatný nápad. A nebo ne?
Tyler Hoover, majitel první 911 vyobrazené níže, to vidí jinak. Je to člověk, který se deset let živil prodejem ojetých aut, takže přesně ví, jak to na trhu s ojetinami funguje. Sám píše, že má bohaté zkušenosti s prodejem naleštěných exkrementů, přesto přeletěl USA s 9 500 dolary (cca 233 tisíci korunami) v kapse a koupil si v bazaru devětsetjedenáctku bez jakékoliv dokumentace servisní historie. Byla to nejlevnější 911 Carrera s manuální převodovkou v inzerci, pravděpodobně na celém světě - v USA jsou auta obecně levnější a toto je ojeté tak moc, že se to i na 911 jeví příliš.
Pokud rovnou čekáte, že se auto pokazilo ještě po cestě z bazaru, zklameme vás - nepokazilo. A to přes fakt, že mělo najeto zhruba 391 tisíc kilometrů. To není překlep, opravdu téměř 400 tisíc, číslo přesahující vzdálenost mezi Zemí a Měsícem, proto také majitel začal vozu s nadsázkou říkal Apollo 911. Kdyby ale šlo jen o to - k autu nebylo nic, ani záznamy o výměnách oleje, ani papír o tom, že bylo vyměněno ozubené kolečko rozvodového řetězu na klikové hřídeli, které se u sériových 911 996 a Boxsterů z té doby velmi rádo zadíralo, lámalo a ničilo tak celý motor.
Na svůj kilometrový proběh tahle devětsetjedenáctka vypadá docela slušně. Kůže na sedačkách je popraskaná jen trochu, z motoru ani z převodovky nikde nic nekape a podvozkově je na tom podle Hoovera velmi dobře. Všechno funguje jak má, auto působí solidním, bytelným dojmem. Něco takového od Porsche čekáte, ale když má najeto víc než je vzdálenost mezi Zemí a Měsícem, možné je všechno.
Samozřejmě, dokonalé auto to zdaleka není. Nos auta má popraskaný lak, možná z nějakého městského ťukance, a obecně není lak na voze bez chybičky. Také kola jsou trochu odřená; tohle auto asi nemělo lehký život, ovšem stále žije. Majitel si ho pořídil i přes fakt, že náhradní díly na tahle auta jsou opravdu drahé, protože málokterá 911 je rozebrána na díly. Jeho vůz ale stále funguje bezchybně, alespoň po mechanické stránce.
Nabízí se tedy otázka, jak moc velký smysl podobná „sebevražedná koupě” má. Leckdo dotyčnému předhodí, a my bychom patřili mezi ně, že když si přidáte jen pár desítek procent na ceně, dostanete se rázem mezi docela jiné nabídky - mezi auta s poloviční kilometráží, alespoň nějak zdokumentovanou historií a lepším vizuálním stavem. Ale jak vidno, i ten nejhorší a nejlevnější z nabízených kusů může fungovat a dává vzpomenout jedné stará pravdy - že když už auto dokázalo najet 400 tisíc km a pořád nevykazuje známky nastávajícího rozkladu, je už zkrátka docela nepravděpodobné, že by dalších pár desítek tisíc km nemělo vydržet.
Porsche jsou ostatně vyhlášená mechanickou odolností a pokud byste nevěřili jen takovému prohlášení či statistikám spolehlivosti, můžete si pustit i video níže. Na něm uvidíte 911 generace 993 v provedení GT3 Clubsport, která má na tachometru 230 tisíc km, z nichž 80 tisíc strávila na okruzích, zejména pak na Nordschleife. A majitel ji dál týrá, jako by se zrodila včera.
Pochopitelně vám zatím nedáme jasnější informace o tom, jak moc smysluplně se tato koupě bude jevit z dlouhodobého hlediska, na to si zkrátka musíme počkat. A nebo se na podobnou dráhu můžete vydat sami a říci nám svou zkušenost. I když v Evropě jsou ojeté 911 996 o něco dražší, i tady se se dají najít velmi ojeté a relativně levné kusy s manuální převodovkou. A pořád se vejdete do ceny nové Fabie s méně rachitickým motorem.
Jednu takovou jsme našli na prodej v Německu za něco málo přes 400 tisíc Kč se skoro 340 tisíci km a originálním motorem i převodovkou. Ne, že bychom vám ji chtěli doporučovat, spíš to berte jako ukázku, že taková auta existují i v Evropě a máte-li dost odvahy, můžete si je koupit. Můžete mít štěstí jako Hoover, nakonec i fotky ukazují - až na tu roztrhlou sedačku spolujezdce - slušný stav a nulové úniky oleje. Možná měl americký kupec štěstí. A nebo koupě tak ojetého a levného stroje není takový nesmysl, jak se na první pohled zdá...
Takhle vypadá snad nejlevnější 911 996 na světě se skoro 400 tisíci km
A toto je nejlevnější 911 v Evropě s volantem vlevo a manuálem, na tachometru má skoro 340 tisíc km
Zdroje: The Garage, Autoscout24
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 8 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 9 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 11 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva