Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Luxus za méně: toto jsou teď výhodné nabídky ojetých aut. A kde je nejlevněji?
19.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Málokdo si může dovolit nové luxusní auto. Na trhu ojetin už je to ale něco jiného. Tady jsou tipy, za čím a kam mířit pro výhodné nabídky v Německu.
Snem mnoha lidí, zejména těch, kdo často jezdí dlouhé trasy, bývá něco na způsob BMW 760i. Jenže na pořízení takového auta z výroby má málokdo, proto se nezbývá, než se podívat na trhu ojetých aut. Za správných okolností můžete koupit pár let starou luxusní limuzínu za desetinu toho, co stála nová.
Ovšem, provozní náklady jsou stále adekvátní autu, které stojí pět milionů, ne půl milionu. I když koupíte starší luxusní vůz za cenu nového Golfu se sotva nějakým motorem, údržba a opravy budou - či spíše můžou být - velmi drahé. Hodinové sazby v originálních servisech mohou klidně přesáhnout tisíc korun a to vůbec nemluvíme o náhradních dílech - třeba vzduchové tlumiče mohou stát klidně 30 tisíc za kus. Zapalovací svíčky či cívky nejsou čtyři, ale je jich dvoj- i trojnásobek. To stejné platí o vysokotlakých vstřikovačích naftových motorů. Úplně všechno ovládané elektricky znamená, že úplně všude jsou elektromotory, které se mohou pokazit.
A pochopitelně tu jsou další provozní náklady. Pneumatiky budou mnohem dražší a budete je měnit častěji, protože takováto auta jsou těžší a silnější. Spotřeba paliva neklesne ani u dieselových šestiválců výrazně pod deset litrů na sto. A pak je tu pojistka, která bude dražší, také proto, že rádi přihodíte i havarijní - protože i opravy po nehodách budou dražší než u kompaktu.
Pokud si tohoto všeho jste vědomi a jste ochotni riziko vyšších provozních nákladů akceptovat, protože za to zbytek auta bude stát, můžete se těšit z toho, že u luxusních limuzín bývá největší pokles ceny napříč automobilovým trhem. Důvody jsou různé, důležité je, že si můžete pořídit luxusní auto podstatně levněji.
Německý inzertní web Mobile.de nyní přišel s přehledem vozů, které se teď vyplatí koupit - jejichž průměrné ceny klesly nejvíce oproti tomu, co stály tyto vozy jako nové. A k tomu přidává přehled míst, kde se takové vozy dají koupit levněji než jinde. Auto sice není nemovitost, ale jezdit pro nový vůz stovky a stovky kilometrů se nechce každému, takže lokální převis nabídky nad poptávkou - a nebo naopak - hraje roli i zde. Výhoda i pro nás, kteří si do Německa pro luxusní ojety vůz snadno zajedou. Nakonec, nabídka takových aut je u nás nesrovnatelně menší a dobře vybrat bývá někdy skoro nemožné. Co tu tedy máme?
Mezi momentálně nejvýhodnější koupě tak patří Volkswagen Phaeton, vyráběný ještě v roce 2016. Ten je v Německu aktuálně k mání s průměrnou cenou 24 685 Eur (cca 635 tisíc korun). Jeho konkurence, Lexus LS ve své čtvrté generaci, koupíte v Německu průměrně za 36 tisíc Eur, tedy cca 925 tisíc korun. Cesta k vůbec první sériově vyráběné hybridní luxusní limuzíně je tak umetená více, než kdy dříve.
Dalším zajímavým příkladem může být BMW řady 7. Nový vůz u nás koupíte od 2,4 milionu korun, čtyři roky starý ojetý kousek s 80 tisíci na tachometru ve špičkové specifikaci ale v Německu pořídíte v průměru za 47 tisíc Eur, tedy cca 1,21 milionu korun. Pořád to je hodně peněz, ale taky za ně dostanete hodně auta. A čtyři roky stáří ještě nejsou žádné drama.
Ojeté luxusní německé limuzíny jsou tradičně dobrými koupěmi. Některé se nyní vyplatí více než jindy
Výhodně koupené luxusní auto ale nemusí být sedan, SUV jsou na tom do značné míry podobně - nedávno jsme třeba psali o slušně vypadajícím Porsche Cayenne Turbo za cenu „holé” Fabie. Průměrná cena ojetých Cayenne v Německu je aktuálně 58 100 Eur, tedy asi 1,49 milionu korun. Není to samozřejmě málo, ale jistě jsou zahrnuta také zánovní auta. V rámci Německa jsou nejnižší ceny v Berlíně - u pětiletého Cayenne s proběhem zhruba 80 tisíc km je průměr ceny 45 837 Eur, tedy cca 1,18 milionu korun.
Berlín je ohledně cen výhodný i pro zájemce o Mercedes-Benz třídy S. Průměrná cena tu je 59 621 Eur, tedy asi 1,52 milionu korun. Pořád to není málo, ale je to průměr - rychlým průzkumem odhalíme, že nejnižší ceny např. u generace W221 jsou v Berlíně okolo 10 tisíc Eur. Nejdražší třídy S jsou zase ve Šlesvicku-Holštýnsku, tam stojí v průměru 86 377 Eur, tedy 2,22 milionu korun.
Do Berlína se vyplatí přijet také pro BMW X6, které tu stojí v průměru 39 407 Eur (1,01 milionu korun), ale třeba sportovní Audi R8 je nejlevnější v Braniborsku, spolkové zemi obklopující, ale nezahrnující Berlín - 66 597 Eur, tedy cca 1,71 milionu korun. A třeba hned d sousedním Sasku je průměrná cena R8 o poznání vyšší - cca 2,04 milionu korun.
Samozřejmě, tyhle rozdíly v cenách můžou být jen otázkou nabídky a poptávky, ale také můžou mít něco do činění s tím, že auta inzerovaná na jednom místě jsou v průměru v lepším stavu než auta inzerovaná jinde. To by cena mohla reflektovat, ale objektivní posouzení něčeho takového z pouhé statistiky není možné. Stav auta na prodej totiž leckdo má tendenci přeceňovat a tak by jeden člověk musel objet všechny inzerované kusy, aby se na vlastní oči přesvědčil. A protože se neustále objevují nové inzeráty, nikdy by s touto prací nebyl hotov.
Z pohledu Čecha, který by si do Německa jel pro starší auto, je skoro jedno, kam pro ojetinu vyrazí - téměř vždy to pro něj znamená stakilometrový výlet. Jestli jsou vozy levnější vozy tady nebo támhle je tedy podstatné a obecně je v případě ojetých luxusních aut nejlevněji opravdu v Berlíně. Právě tam se jich prodává hodně, mezi ojetinami ale „frčí” o poznání méně...
Výhodně koupená luxusní ojetina nemusí být velký sedan, ale třeba i sporťák či SUV. Nejlevněji všechna tato auta koupíte v Berlíně
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
před 3 hodinami - Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
včera - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Zoufalost Fordu ve snaze prodat elektromobily nezná hranic. Teď říká, že za jeho volantem o vás víc budou stát ženy
před 2 hodinami - Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
před 3 hodinami - Zaměstnanci VW začnou stávkovat už dnes. Situace je vyhrocená, firma může přijít o další desítky miliard
před 5 hodinami - Šéf Stellantisu s okamžitou platností skončil. Vsadil na špatného koně a firmu přivedl do slepé uličky
před 6 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva