Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Kolik stojí provoz levně koupeného BMW M3? Neměl jsem ho brát, říká majitel
14.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Toto BMW M3 E36 se zvenčí zdálo být ve skvělém stavu, pod slupkou už to ale taková paráda nebyla. A relativně levná koupě se rychle nevyplatila.
Když si koupíte starší sportovní kupé nebo i jakékoliv starší auto, více či méně obyčejné, je potřeba počítat s údržbou. A čím víc to auto bylo ve své době výjimečné, výkonné nebo z jakéhokoli jiného důvodu drahé, tím náročnější údržba bude. Pořizovací cena u ojetiny sice s věkem padá dolů, aspoň většinou, ale provozní náklady zůstávají v nejlepším případě stále stejné.
Když navíc koupíte ojeté auto extra levně, dost možná vás čekají nepříjemná překvapení, nenecháte-li vůz důkladně proklepnout v servisu před podpisem kupní smlouvy. Přesvědčil se o tom Alex Kersten, jeden ze dvou hlavních mužů z videí magazínu CarThrottle. Ten si koupil BMW M3 E36 s cca 210 tisíci kilometry na tachometru v prosinci loňského roku za 6 900 liber, tedy tehdejším kurzem cca 258 tisíc korun.
Pochopitelně vůz potřeboval péči. BMW Již dříve jsme psali o tom, že byl poměrně vážně zasažen korozí - její odstranění stálo 2 056 liber. Majitel ale na novém videu, které si můžete pustit níže, hovoří o nákladech na provoz a na opravy komplexně - vyčítá všechno, co na svém autě musel vyměnit a opravit. Tedy, téměř všechno - ještě zbývá vyměnit ložiska kol a opravit diferenciál.
I tak je seznam poměrně dlouhý. Na videu ho Alex celý probere a přidává i ceny. Protože ne každý vládne angličtinou a protože nežijeme v Británii, sepsali jsme všechny položky do tabulky v češtině, ceny v librách převedli na koruny a všechno si to můžete pročíst níže. Celkové náklady jsou s ohledem na dobu vlastnictví (vůz byl pořízen začátkem letošního roku) a na asi 5 tisíci ujetých kilometrů ohromujících 2 655,99 liber, tedy 83 406 korun. Byť většinu tvoří již zmíněná, jediná větší oprava.
Všechny dosavadní výdaje spojené s opravami a údržbou levně zakoupené M3 E36
Alex zahrnuje i veškeré náklady na běžnou údržbu, tedy i všechny oleje a filtry a také brzdové destičky. Těchto pár položek dohromady dává 215,61 liber, tj. 6 771 korun. Byla by to téměř půlka celkových nákladů, nebýt vysokého účtu za opravu koroze, ale to je právě ono - u staršího ojetého auta se mohou vyskytnout i podobné nedostatky vyžadující řešení.
Výsledky těchto počtů i podle nás ukazují na to, co sám Alex Kersten říká - měl si koupit vůz v lepším stavu či novější typ, i za cenu vyšší pořizovací ceny. Obvykle se skutečně vyplatí připlatit si za kousek s novějším datem výroby, resp. přesněji v lepším stavu - 83 tisíc Kč bude u M3 E36 (a nejen u ni) dělit v případě pořizovací ceny dva vozy v citelně odlišném stavu. Kdybyste přitom do toho levnějšího oněch 83 tisíc investovali, beztak z něj nevykřesáte srovnatelné auto. Opravy jsou zkrátka drahé, dražší než rozdíly v pořizovacích cenách.
V každém případě by samozřejmostí měla být investice do důkladné prohlídky, protože i ta vám může ušetřit peníze a starosti. Tu Alex mylně věříc vlastnímu úsudku vynechal. A platí...
Tahle M3 potřebuje docela dost péče
V tomto stavu Alex Kersten (na poslední foce za volantem) vůz koupil. Na první pohled vypadal dobře
Náklady nejsou malé, ale snad to stálo za to, M3 E36 je pořád velmi zajímavý vůz
Zdroje: CarThrottle@YouTube, Alex Kersten@Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie