Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Kolik stojí provoz levně koupeného BMW M3? Neměl jsem ho brát, říká majitel
14.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Toto BMW M3 E36 se zvenčí zdálo být ve skvělém stavu, pod slupkou už to ale taková paráda nebyla. A relativně levná koupě se rychle nevyplatila.
Když si koupíte starší sportovní kupé nebo i jakékoliv starší auto, více či méně obyčejné, je potřeba počítat s údržbou. A čím víc to auto bylo ve své době výjimečné, výkonné nebo z jakéhokoli jiného důvodu drahé, tím náročnější údržba bude. Pořizovací cena u ojetiny sice s věkem padá dolů, aspoň většinou, ale provozní náklady zůstávají v nejlepším případě stále stejné.
Když navíc koupíte ojeté auto extra levně, dost možná vás čekají nepříjemná překvapení, nenecháte-li vůz důkladně proklepnout v servisu před podpisem kupní smlouvy. Přesvědčil se o tom Alex Kersten, jeden ze dvou hlavních mužů z videí magazínu CarThrottle. Ten si koupil BMW M3 E36 s cca 210 tisíci kilometry na tachometru v prosinci loňského roku za 6 900 liber, tedy tehdejším kurzem cca 258 tisíc korun.
Pochopitelně vůz potřeboval péči. BMW Již dříve jsme psali o tom, že byl poměrně vážně zasažen korozí - její odstranění stálo 2 056 liber. Majitel ale na novém videu, které si můžete pustit níže, hovoří o nákladech na provoz a na opravy komplexně - vyčítá všechno, co na svém autě musel vyměnit a opravit. Tedy, téměř všechno - ještě zbývá vyměnit ložiska kol a opravit diferenciál.
I tak je seznam poměrně dlouhý. Na videu ho Alex celý probere a přidává i ceny. Protože ne každý vládne angličtinou a protože nežijeme v Británii, sepsali jsme všechny položky do tabulky v češtině, ceny v librách převedli na koruny a všechno si to můžete pročíst níže. Celkové náklady jsou s ohledem na dobu vlastnictví (vůz byl pořízen začátkem letošního roku) a na asi 5 tisíci ujetých kilometrů ohromujících 2 655,99 liber, tedy 83 406 korun. Byť většinu tvoří již zmíněná, jediná větší oprava.
Všechny dosavadní výdaje spojené s opravami a údržbou levně zakoupené M3 E36
Alex zahrnuje i veškeré náklady na běžnou údržbu, tedy i všechny oleje a filtry a také brzdové destičky. Těchto pár položek dohromady dává 215,61 liber, tj. 6 771 korun. Byla by to téměř půlka celkových nákladů, nebýt vysokého účtu za opravu koroze, ale to je právě ono - u staršího ojetého auta se mohou vyskytnout i podobné nedostatky vyžadující řešení.
Výsledky těchto počtů i podle nás ukazují na to, co sám Alex Kersten říká - měl si koupit vůz v lepším stavu či novější typ, i za cenu vyšší pořizovací ceny. Obvykle se skutečně vyplatí připlatit si za kousek s novějším datem výroby, resp. přesněji v lepším stavu - 83 tisíc Kč bude u M3 E36 (a nejen u ni) dělit v případě pořizovací ceny dva vozy v citelně odlišném stavu. Kdybyste přitom do toho levnějšího oněch 83 tisíc investovali, beztak z něj nevykřesáte srovnatelné auto. Opravy jsou zkrátka drahé, dražší než rozdíly v pořizovacích cenách.
V každém případě by samozřejmostí měla být investice do důkladné prohlídky, protože i ta vám může ušetřit peníze a starosti. Tu Alex mylně věříc vlastnímu úsudku vynechal. A platí...
Tahle M3 potřebuje docela dost péče
V tomto stavu Alex Kersten (na poslední foce za volantem) vůz koupil. Na první pohled vypadal dobře
Náklady nejsou malé, ale snad to stálo za to, M3 E36 je pořád velmi zajímavý vůz
Zdroje: CarThrottle@YouTube, Alex Kersten@Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva