Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Kolik stojí motory aut? Tady jsou ceny desítek typů, i pro Dacie jsou drahé
14.7.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Je to srdce auta a podle automobilek vůbec nejdražší díl, který v každém voze se spalovacím motorem najdeme. Na kolik tedy vyjdou ty úplně nové?
Motor lze bez velké nadsázky přirovnat k srdci každého vozu. Bez něho by nebylo pohybu, protože mění jiné zdroje energie na mechanickou práci. Fyzika není věda pro amatéry a vyrobit efektivní motor chce kopu znalostí, zkušeností a skoro nekonečné množství testů. Zejména náročný vývoj se pak otiskuje do toho, že motor je alespoň u spalovacích aut tradičně nejdražším dílem. Obvykle se tedy vyplatí jej opravit, v nejhorším případě se ale mění úplně celé.
Naposledy loni jsme probírali, jaké motory jsou nejvíce a nejméně poruchové. Tradičně velmi dobře z této statistiky vyšel Renault; podle Britů, kteří mají tendenci nadržovat Francouzům asi jako Sparťané Slávistům. V reakci na tato zjištění jsme nyní byli upozorněni na kompletní ceník nových motorů Renaultu tak, jak si je může pořídit nyní. A protože to je zajímavé čtení, nechtěli jsme si jej nechat jen pro sebe.
Níže tedy naleznete, kolik stojí nové motory francouzské provenience pro většinu jeho současných i nedávných modely, a to včetně těch od Dacie. Jde o ceny „holých” motorů, vč. DPH, které nezahrnují periferie jako alternátor, turbo, čerpadlo a další věci na něm „navěšené”. Jde tedy pouze o mechanické součásti motoru včetně hlavy, dál nic. To tedy pořád není kompletní motor, jakkoli lze očekávat, že chybějící díly při závažné poruše použijete ze svého současného. Nikde ale není psáno, že třeba menší požár nezlikviduje i ty.
Pokud byste za těchto okolností čekali, že nepůjde o bůhvíjak drahou věc, budete se šeredně mýlit. I takto „holé” motory stojí často statisíce a ceny některých sahají až k půlmilionu. Však se na to podívejte sami.
Ceny motorů pro Renaulty Megane, Talisman, Clio, Laguna a Dacie
Atmosféricky plněné benzínové motory:
1,0 SCe (B4D 400) 122 000 Kč
1,2 16V (D4F 740) 183 000 Kč
1,6 8V (K7M 764) 113 000 Kč
1,6 SCe (H4M 738) 264 000 Kč
1,6 16V (K4M 824) 221 000 Kč
2,0 16V (M4R 704) 320 000 Kč
2,0 16V (F4R 811) 267 000 Kč
3,5 V6 (V4Y 713) 384 000 Kč
Přeplňované benzínové motory:
0,9 TCe (H4B 408) 181 000 Kč
1,2 TCe (H5F 408) 220 000 Kč
1,4 TCe (H4J 700) 200 000 Kč
1,6 TCe (M5M 401) 264 000 Kč
Diesely:
1,5 dCi (K9K 676) 201 000 Kč
1,6 dCi (R9M 452) 265 000 Kč
2,0 dCi (M9R 805) 267 000 Kč
2,3 dCi (M9T 702) 387 000 Kč
3,0 dCi (V9X 891) 480 000 Kč
Ceny motorů pro Renault Laguna II a Vel Satis
Atmosféricky plněné benzínové motory:
1,4 16V (K4J 732) 160 000 Kč
1,8 16V (F4P 744) 256 000 Kč
2,0 16V IDE (F5P 701) 153 000 Kč
3,0 V6 (L7X 733) 380 000 Kč
Diesely:
1,9 dCi (F9Q 752) 194 000 Kč
2,2 dCi (G9T 600) 293 000 Kč
2,5 dCi (G9U 730) 337 000 Kč
3,0 dCi (P9X 701) 441 000 Kč
Nejdražším motorem ve výběru je tedy 3,0 dCi (V9X 891) za cenu 480 000 Kč. Jde o vidlicový šestiválec se vstřikováním common rail s jedním turbodmychadlem a je to nejsilnější turbo-diesel korporace Renault-Nissan. Tuto jednotku poprvé obdržela Laguna třetí generace modelového roku 2009. Následně byl agregát k dispozici pro všechny podélně uložené pohony osobních vozidel, včetně modelů značky Infiniti a Nissan.
To je skutečně „řacha” a i nejlevnější litrový motor pro Dacie stojí dost přes 100 tisíc Kč. Zvěsti o významném podílu motorů na cenách nových aut tedy nejsou přehnané a u jiných značek to nebude jiné. Níže si můžete prohlédnout jednotlivé agregáty v galerii...
Vzhled a výkon 3,0 dCi (V9X 891) za 480 000 Kč
Dále 2,0 16V (F4R 811) za 267 000 Kč
3,5 V6 (V4Y 713) za 384 000 Kč
1,5 dCi (K9K 676) za 201 000 Kč
1,6 dCi (R9M 452) za 265 000 Kč
3,0 dCi (V9X 891) za 480 000 Kč
2,5 dCi (G9U 730) za 337 000 Kč
Zdroj: RNews.cz@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva