Vrcholný německý luxus láká v bazarech už po pár letech extrémním propadem hodnoty, i když vydrží

Pokud chcete opravdu velké a luxusní auto, které láká všemi výdobytky moderní techniky, tohle je šance, jak se k němu dostat za cenu lepší Škody Octavia. Rizika pochopitelně existují, při daných cenách ale dává smysl je podstoupit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Vrcholný německý luxus láká v bazarech už po pár letech extrémním propadem hodnoty, i když vydrží

12.12.2022 | Petr Prokopec

Vrcholný německý luxus láká v bazarech už po pár letech extrémním propadem hodnoty, i když vydrží

/

Foto: BMW

Pokud chcete opravdu velké a luxusní auto, které láká všemi výdobytky moderní techniky, tohle je šance, jak se k němu dostat za cenu lepší Škody Octavia. Rizika pochopitelně existují, při daných cenách ale dává smysl je podstoupit.

Zatím poslední generace BMW řady 7 příliš nenadchla. Nikoli jen proto, že v Evropě byla zpočátku k dispozici pouze s elektrickým ústrojím, problémem se jeví být i silně polarizující design. Tato strategie se sice mnichovské automobilce zatím vyplácí, otázkou je nicméně dlouhodobý horizont. Provedení G70 stejně jako všechny nedávné novinky jen stěží někdy bude takovou nadčasovou klasikou, jako je třeba trojka E46. To ovšem může narušit image značky mezi zájemci o ojetiny. A pokud se nebudou prodávat auta z druhé ruky, poklesne i odbyt těch zcela nových.

Prozatím se nicméně BMW nemusí bát, poslední iterace řady 7 přece jen v bazarech ještě nefiguruje. Na jejího předchůdce s označením G11 však již narazit můžete, koneckonců značka s jeho výrobou začala již v roce 2015. Modely vyrobené do ledna 2019 pak navíc mohou počítat s pohlednými čelními partiemi, na zvětšené ledvinky totiž došlo až v rámci faceliftu. Na druhou stranu, i v posledních letech jste mohli šáhnout také po dvanáctiválcové verzi M760Li xDrive, která je nyní již definitivně minulostí.

Pokud tedy patříte spíše mezi automobilové nadšence než pouhé milovníky luxusu, je G11 před faceliftem vlastně vaší poslední šancí na „normální” auto této řady. Počítat přitom můžete s vysokou spolehlivostí, jakkoli řada 7 nefiguruje prakticky v žádných tradičních statistikách. Jakožto vlajková loď značky se totiž neprodává v dostatečně velkém množství, aby bylo k dispozici dostatečně velké množství relevantních dat. Nějaká od německého TÜV přesto máme a posloužit mohou i zkušenosti majitelů s menší řadou 5, která je po technické stránce se sedmičkou spřízněná.

Na základě statistik je BMW 5 generace G30 mnohem robustnější než její předchůdce, jemuž v TÜV Reportu patří úplně poslední místo. To vysvětluje, proč problémy s ní má pouze 17 procent majitelů. Hned tři čtvrtiny ovšem dodávají, že vůz byl i poté plně provozuschopný. Polovina veškerých závad navíc byla opravena během jediného dne, respektive v řádu několika málo hodin, a to navíc zcela zdarma. Nejčastěji přitom začala haprovat klimatizace, satelitní navigace či multimediální systém jako takový.

Automobilka dosud u řady 7 přikročila k šesti svolávacím akcím. První se týkala vadných airbagů u raných exemplářů, zatímco ve druhém případě šlo o špatné přepínání brzdových světel. Ve třetím případě došlo na protékající olejové chladiče, v čtvrtém o vadný senzor hřídele, v pátém o ventil anti-emisního systému EGR a v šestém znovu o vadný senzor hřídele. Poslední akce přitom proběhla v říjnu 2018, auta z posledního roku výroby předfaceliftového provedení se tak jeví být ideálem.

Naši němečtí kolegové otestovali provedení 750d xDrive z roku 2016, jehož majitel najel stále nevelkých 135 554 kilometrů, tohle je auto schopné urazit čtyřikrát více jako nic. Na stavu vozu tak tento nájezd nebyl prakticky vůbec znát, i když hlavně v interiéru. Exteriér schytal pár šrámů hlavně od kamínků, 20palcová kola se pak párkrát seznámila s obrubníky. To vás ale ve finále nebude trápit ani v nejmenším. Vůz totiž drasticky propadl na hodnotě, nově tak stojí 37 480 Eur (cca 910 tusíc Kč) místo předchozích 124 519 Eur (3,025 milionu Kč).

Za cenu Škody Octavia 2,0 TDI DSG ve výbavě Style přitom dostáváte třílitrový diesel přeplňovaný hned čtyřmi turby. Pod pravou nohou lze tedy očekávat 400 koní, jenž se postarají o zrychlení z klidu na stovku za 4,6 sekundy. Mimo to se nicméně s 5,1metrovou limuzínou dá jezdit i za 7,9 l/100 km. Takového průměru nedosáhnete ani s méně výkonnými benzinovými motory, daný agregát je proto zejména na poli ojetin doporučován na úkor vonnějších oktanů. Vedle ale nešlápnete s jakýmkoli dieselem, verze 740d nebo 730d budou ještě levnější. A obvykle ještě trvanlivější a levnější na provoz.

Pochopitelně, nesmí se nic velkého pokazit, opravy sedmičky jsou drahé a právě obava z nich tlačí ceny dolů. S ohledem na dosavadní zkušenosti se ale jeví být nemístně velká. A víte, jak to v těchto případech je - kdo nehraje, nevyhraje, koupit si novou Octavii TDI umí každý...


Vrcholný německý luxus láká v bazarech už po pár letech extrémním propadem hodnoty, i když vydrží - 1 - BMW 730d G11 spotreba dojezd ilu 01Vrcholný německý luxus láká v bazarech už po pár letech extrémním propadem hodnoty, i když vydrží - 2 - BMW 730d G11 spotreba dojezd ilu 02Vrcholný německý luxus láká v bazarech už po pár letech extrémním propadem hodnoty, i když vydrží - 3 - BMW 730d G11 spotreba dojezd ilu 03Vrcholný německý luxus láká v bazarech už po pár letech extrémním propadem hodnoty, i když vydrží - 4 - BMW 730d G11 spotreba dojezd ilu 05Vrcholný německý luxus láká v bazarech už po pár letech extrémním propadem hodnoty, i když vydrží - 5 - BMW 730d G11 spotreba dojezd ilu 06Vrcholný německý luxus láká v bazarech už po pár letech extrémním propadem hodnoty, i když vydrží - 6 - BMW 7 G11 ojete klady zapory 2022 dalsi 01
Řada 7 generace G11, tedy maximálně šest let stará limuzína, může být vaše již za méně než milion korun dokonce i s čtyřikrát přeplňovaným dieselem. Méně ambiciózní verze koupíte ještě podstatně levněji, s luxusně vybavenou kabinou či vysokou odolností můžete počítat prakticky vždy. Foto: BMW

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.