Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jeep Cherokee skončil bez nástupce, jako ojetina ale umí okouzlit. Je i překvapivě spolehlivý a není vůbec drahý
30.8.2024 | Petr Prokopec
Je to slavné jméno, přesto mu loni Jeep po 10 letech zamával a znovu jej nepoužil. Pátá generace Cherokee také díky tomu stále působí „nově”, přitom za ni nedáte ani 200 tisíc korun. A modlit za výdrž se nemusíte.
Na 90. léta minulého století mnozí Češi vzpomínají velmi nostalgicky. Padla totiž železná opona, vstup do Evropské unie ale byl ještě daleko. Toto období tak není těžké vnímat jako to nejsvobodnější, jaké tu za životů naprosté většiny z nás bylo. Projevilo se to i na nabídce aut, neboť pro nová jste již nemuseli pouze do Mototechny, kde vám bez konexí prodali maximálně tak Škodu, o kterou nikdo jiný neměl zájem. Mezi ojetinami pak ve velkém figurovaly „džípy“, přičemž jakkoli většina SUV měla i logo americké automobilky, zbytek s ní neměl pranic společného. Kvůli stavbě karoserie se ale pro ně vžilo jednotné pojmenování.
Jeepu nicméně trvalo velmi dlouho, než začal své vozy nabízet v Evropě a potažmo v Česku oficiálně. Nicméně třeba Cherokee páté generace, která debutovala v roce 2013, již byla na starém kontinentu jako doma. Mimo jiné i proto, že šlo o první vůz této značky, který použil platformu Compact Wide od Fiatu. Díky ní pak svého předchůdce přesáhnul o 130 milimetrů, zároveň ale se svými 4,6 metry délky nepůsobil problémy v úzkých městských uličkách. A tak nalákal poměrně velké množství zákazníků.
Na počátku loňského roku ovšem výroba skončila, a to bez přímého nástupce. Zda se pak Cherokee do nabídky někdy vrátí, je otázkou - Jeep nicméně aktuálně zjevně zvládá uspokojovat klientelu s pomocí větší verze Grand Cherokee, jíž záda kryje Compass, Wagoneer, Grand Wagoneer, Wrangler a Gladiator. Tedy ve Státech, v Evropě je totiž možné pořídit ještě Renegade. Protože jde ale o přepracovaný Fiat 500X, můžeme o něm smýšlet pomalu jako o novodobém „džípu“.
Pro Cherokee každopádně tak jako tak již musíte do bazarů, kde první exempláře již startují pod 200 tisíci korunami. Je u toho přitom vždy poměrně vysoký nájezd (i 200 až 300 tisíc kilometrů), který je navíc spojován s benzinovými i dieselovými motory. To je ovšem i velmi dobrá zpráva, neboť daný stav naznačuje nemalé kvality. Na ty poukazují i kolegové z Auto Bildu po svém testu, jakkoli s jistými výhradami, kterou jsou hlavně elektronického rázu.
Pokud tedy o ojeté Cherokee máte zájem, zkontrolujte hlavně funkčnost parkovací brzdy, přístrojového štítu, multimédií a posilovače řízení. Jakmile pak automatická převodovka řadí ztuha, povede to k poměrně drahým opravám, proto raději rovnou ruce pryč. Pozor také na ty 2,4litrové benzinové motory, které konzumují nadbytek oleje, byť to při krátké testovací jízdě nejspíše nezjistíte. Protékající chladiče a nefunkční termostaty ale již odhalit lze.
Velkou výhodou Cherokee jsou schopnosti vozu v terénu, většina majitelů ale následně nevěnovala dostatečnou péči očistě podvozku. Jeep navíc nabízel pouze sedmiletou záruku na prorezavění karoserie, načež je třeba opravdu pečlivě zkontrolovat, že někde již nezačal bujet „oranžový mor“. Tím jsme prakticky na konci nedostatků, zbývá dodat jediné - i přes jisté poevropštění je Cherokee stále americkým vozem, na který budou náhradní díly drahé. Tedy pokud budou potřeba...
Americká auta nejsou na evropských silnicích až tak častá, Cherokee páté generace tak může i přes desetileté stáří působit velmi přitažlivě. Problematických míst přímo z továrny až tak moc nemá, přitom zvládne najet statisíce kilometrů. Foto: Jeep
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Jediné nemilované Porsche 911 to rozbalilo na Autobahnu. Až ho uvidíte řádit v 310 km/h, odpustíte mu cokoli
před 2 hodinami - VW dva měsíce rozhodoval o tom, na čem se ve Fordu domluvili za 15 minut. „Děláš si srandu?” nechápali Němci, co se děje
včera - Hra skončila, Mercedes vrátí i menším AMG motor V8 místo nikým nechtěného nesmyslného čtyřválce
26.9.2024
Nové na MotoForum.cz
- 9. letošní vítězství pro Alonsa 10:03
- Senzační vítězství Iannoneho včera 17:00
- Vítězství Ducati, pak dvě Yamahy, 19. Vostatek včera 16:00
- SSP300: Vítězství Iglesiase - 22. Novotný, Mahendra zůstal lídrem včera 15:06
- Pole Position pro Bulegu, 5. Toprak včera 11:16
Nejnovější články
- Jediné nemilované Porsche 911 to rozbalilo na Autobahnu. Až ho uvidíte řádit v 310 km/h, odpustíte mu cokoli
před 2 hodinami - VW a Škoda dovolily studentům, aby si se dvěma modely pohráli jako pejsek s kočičkou, asi to neměly dělat
před 3 hodinami - Hertz dál pod cenou rozprodává svou nechtěnou elektrickou flotilu, poslední oběti nenajely ani 15 tisíc km
před 5 hodinami - Šéf Fordu netruchlí za Fiestu, Focus ani Mondeo: „Končíme s nudnými auty,“ říká
před 6 hodinami - Známky automobilové krize v Německu už jsou patrné i v ČR. „Počkejte si pár měsíců a máte to tady naplno,” říká majitel místní fabriky
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva