Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jedno z nejspolehlivějších rodinných aut lidé v bazarech ignorují, o to levnější nabídkou dnes je
14.8.2022 | Petr Miler
Je to šance na dobrou koupi pro ty, kteří vybírají primárně hlavou. Tohle auto nabízí prakticky vše myslitelné z hlediska prostoru, použitelnosti i levného provozu, bez preferované značky či módní karoserie ale většinu lidí nezajímá. I když je co do spolehlivosti na samém vrcholu.
Chtít si v bazaru koupit auto, po němž touží spousta lidí, není nutně nic špatného - dobrou pověst si ten či onen vůz obvykle nezíská pro nic za nic. Potíží ale je, že poptávka po takových modelech žene jejich ceny nahoru, kvůli čemuž vám pocit z dobré koupě může poněkud zhořknout, neboť za ně zaplatíte více peněz než za jiné srovnatelné modely. A to i na současném trhu, který sice rychle chladne, na cenách to ale zatím moc znát není.
Příkladem takového vozu mezi rodinnými auty budiž VW Passat Variant. Nemůžeme proti němu říci křivého slova, zájem o něj je ale tak velký, že ceny bývají nesmyslně vysoké. Poptávka navíc trh rychle vyčistí od opravdu pěkných exemplářů a zvyšuje se tím šance, že koupíte auto, v jehož případě někdo chtěl, aby atraktivně spíše působilo, než aby atraktivní skutečně bylo.
Najdou se přitom modely, které platí též za povedené a spolehlivé, do širšího povědomí se ale v tomto kontextu nedostaly. Právě ty bývají chytrou koupí a dnes si na jeden takový posvítíme - jde o Mazdu 6 generace GH.
Není to žádná žhavá novinka, jako nová se přestala prodávat v roce 2012, právě díky tomu ale klesly její ceny opravdu nízko. Nejde přitom říci, že by za ně nebylo možné koupit dost muziky. Tato generace „šestky” platí za jednu z vůbec nejspolehlivějších voleb mezi rodinnými vozy. Ve statistikách TÜV se objevuje v silném nadprůměru jak mezi maximálně devíti, tak mezi nejvýše jedenáctiletými vozy. Při relativně vysokém nájezdu (v průměru 129 resp. 139 tisíc km) jde o 32. resp. 33. nejspolehlivější vůz bez ohledu na typ. A v rámci rodinných kombíků je lepší už jen Audi A4 Avant, bavíme se to absolutní špičce mainstreamu a zdatného sekundanta nejlepší prémiové značky.
To je docela impozantní na auto, které stojí zlomek obvyklých cen oné á-čtyřky i řady dalších, méně spolehlivých modelů. Na pojízdné kusy s vysokými nájezdy z prvních let výroby můžete myslet už za ceny okolo 40 tisíc Kč, za 90 až 100 tisíc Kč si vybírat z perspektivních vozů s nájezdy okolo stovky tisíc kilometrů klidně s úspornými diesely. A za cca 200 tisíc Kč můžete volit nejlepší, leckdy velmi málo jeté exempláře z konce výroby. To je hezké kombík (ale klidně i liftback) střední třídy, který může mít v prvním případě v útrobách i 260koňový motor 2,3 turbo s pohonem 4x4. Ani takové verze nemusí stát v bezvadném stavu více než 250 tisíc.
Není ale vše jen růžové, ostatně žádná sleva není zadarmo. Tradičně slabší je antikorozní ochrana, je to prostě Mazda - zvěsti o jejich brzké korozi nejsou přehnané, u typu 6 generace GH rozhodně ne. U vyhlédnutých kusů je tak dobré si pořádně prohlédnout jejich stav v tomto směru, problematický být může a nemusí. Při delším ježdění po horších silnicích se projeví poddimenzované části podvozku, a to zvláště u těžších a obecně méně spolehlivých dieselů.
To je ale vše. Garážovaný vůz, který byl málo ježděný v zimě s lehčím benzinovým agregátem může být skoro neprůstřelnou volbou, i když pořád může stát okolo 100 tisíc korun - kolik aut vám dnes něco takového nabídne? Je to opravdu horký tip, přitom je z čeho vybírat, v Německu bez potíží ze stovek solidních aut, i v Česku se jich ale najdou vysoké desítky.






Mazda 6 GH je ojetina, pro kterou se do bazarů nežene skoro nikdo. Přitom za relativně nízké ceny představuje jedno z nejspolehlivějších rodinných aut střední třídy. Ilustrační foto: Mazda
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB