Jeden z největších držáků mezi moderními auty je jako nový dost drahý, sotva využitá ojetina může být vaše za třetinu

Prodává se velmi dobře, což je při jeho ceně od 860 tisíc Kč docela s podivem, neboť jde o sice sympatické, ale jinak relativně skromné auto, které velké rodině rozumně neposlouží. Na ojetý kus stačí zlomek této cifry, přitom ze svých vlastností mnoho ztratit ani nemohl.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Jeden z největších držáků mezi moderními auty je jako nový dost drahý, sotva využitá ojetina může být vaše za třetinu

24.3.2025 | Petr Prokopec

Jeden z největších držáků mezi moderními auty je jako nový dost drahý, sotva využitá ojetina může být vaše za třetinu

/

Foto: Toyota

Prodává se velmi dobře, což je při jeho ceně od 860 tisíc Kč docela s podivem, neboť jde o sice sympatické, ale jinak relativně skromné auto, které velké rodině rozumně neposlouží. Na ojetý kus stačí zlomek této cifry, přitom ze svých vlastností mnoho ztratit ani nemohl.

Od premiéry původní Toyoty C-HR uplynulo už devět let. Do prodeje v Evropě auto zamířilo před osmi roky, přičemž tehdy vám na pořízení základní verze s přeplňovanou jedna-dvojkou o 116 koních stačilo 489 900 Kč. Co ovšem dnes vnímáme jako láci, byla tehdy docela drahota. Škoda Karoq totiž byla k dispozici za stejné peníze, nabízela ale víc - je to větší a praktičtější vůz.

Co se odehrálo od té doby, jsme zmínili nejednou. Ceny nových aut začaly rychle růst, kvůli čemuž si dnes na Karoq musíte připravit minimálně 715 900 Kč, i když jde pořád o to samé auto. Toyota C-HR se ale od té doby dočkala nové generace, a tak zaznamenala ještě dramatičtější cenový posun - dnes za základní provedení dáte neskutečných 859 900 Kč. To je absurdní suma za ne až tak velké SUV a skoro se divíme, že si ho loni koupilo 1 227 lidí, jakkoli Karoq je s 10 843 prodeji v jiné lize.

Tím vás však od zástupce Toyoty nehodláme odrazovat, ostatně jeho styl se nám zamlouvá, i když jsou s ním spojeny mnohé nevýhody. Malá boční okna a tlusté sloupky totiž omezují hlavně výhled vzad, stejně jako nejsou po chuti klaustrofobikům. A navzdory dnes základnímu hybridnímu motoru 1,8 pod kapotou to není žádný trhač asfaltu - jen 140 koní (Karoq má dnes v Česku v základu 150 koní) znamená stovku za 10,2 sekundy a maximálku 170 km/h. Karoq s maximálkou 204 km/h a stovkou za 8,4 s vedle toho vypadá jako raketa.

Vlastně tak není divu, že kupci nových aut dávají přednost spíše českému vozu, tedy alespoň v našich končinách. V případě těch, kteří loví na trhu s ojetinami, by však na místě byl opačný přístup. Toyota totiž patří mezi výrobce nejspolehlivějších aut, model C-HR ctí vysoko posazenou laťku a jeho ceny jsou mnohem, mnohem zajímavější. Data německého TÜV, i když v jeho veřejném reportu se kvůli malému množství německých prodejů obvykle nevyskytuje, staví japonské SUV v jeho první iteraci do pozice jednoho z největších držáků mezi moderními auty. Ojetých C-HR se tedy opravdu není třeba obávat, zvláště když zatím existuje pouze jediné široce známé riziko, kterému se navíc lze snadno vyhnout.

Někteří majitelé si totiž stěžují na praskliny na čelním okně. Ty se zprvu objevují v jeho vrchní části, než dojde na rozšíření směrem dolů. Celý problém umocňuje fakt, že Toyota instalovala na vnitřní část čelního okna kameru a laserový radar. V případě výměny skla tak musíte k dealerům značky, kteří budou muset oba prvky přeprogramovat, aby byla zaručena jejich funkčnost. To ovšem znamená, že v servisech necháte trochu víc peněz, než je obvyklé. Na druhou stranu jde o jediný extra výdaj, se kterým budete konfrontováni. Tedy za předpokladu, že původní majitel byl aspoň trochu ohleduplný.

I přes vysokou spolehlivost a odolnost ojeté C-HR není drahé. Ceny startují okolo 250 tisíc Kč a za 330 tisíc Kč už si můžete vybírat i z vozů s nájezdem do 100 tisíc km, tedy cirka na třetině sumy potřebné na současné základní provedení. A za tuto částku můžete pořídit jak dnes už nedostupnou jedna-dvojku, tak hybridní jedna-osmu. Lišit se bude jen nájezd.

Naši kolegové z Německa aktuálně vyzkoušeli variantu s původním motorem 1,2 turbo o 122 koních, která byla poprvé zaregistrována v srpnu 2018. Nejde tedy ani o 6 let starý vůz, jeho majitel s ním navíc najel jen 31 tisíc km. Přesto je k dispozici za 22 850 Eur, tedy asi 570 tisíc Kč. To je o mnoho méně, než stojí jakékoli nové C-HR, zvlášť pak ve srovnatelném provedení. Co s takovým držákem udělá 31 tisíc najetých kilometrů?

Němci říkají, že prakticky nic, je to stále zánovní vůz, jehož 122 koní spojených s automatickou převodovkou bohatě stačí na každodenní ježdění. Je to prostě normální moderní auto, které vydrží a jako ojetina stojí ještě snesitelné peníze. Pokud navíc akceptujete vyšší nájezd či delší časové stáří, cenu můžete snížit ještě skoro o polovinu. Jestli se vám tedy C-HR líbí, není třeba mnoho dalšího řešit.


Jeden z největších držáků mezi moderními auty je jako nový dost drahý, sotva využitá ojetina může být vaše za třetinu - 1 - Toyota C-HR 2019 ilustracni foto 01Jeden z největších držáků mezi moderními auty je jako nový dost drahý, sotva využitá ojetina může být vaše za třetinu - 2 - Toyota C-HR 2019 ilustracni foto 02Jeden z největších držáků mezi moderními auty je jako nový dost drahý, sotva využitá ojetina může být vaše za třetinu - 3 - Toyota C-HR 2019 ilustracni foto 03
Toyota C-HR je velmi spolehlivý vůz, prozatímní kritika se vztahuje pouze k čelnímu oknu, jenž může prasknout. Ceny však přesto jdou rychle dolů, hezké kousky koupíte navzdory nevelkému stáří i nájezdu levněji než novou Fabii v základu. Foto: Toyota

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.