Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jeden z mála propadáků mezi novými SUV lidé přehlíží i v bazarech, o to výhodněji ho koupíte
26.3.2022 | Petr Prokopec
Je krajně neobvyklé, aby se dnes nějakému SUV prodejně nedařilo, tomuhle se to ale „povedlo” a zájem o něj byl tak malý, že předloni oslovilo jen 5 tisíc lidí v celé Evropě. Se spolehlivostí přitom nemá problém, a tak je zajímavou bazarovou volbou.
SUV japonské Mazdy patří mezi pohlednější zástupce stále populárnější kategorie, pročež není až tak překvapivé, že model CX-5 si loni prodejně polepšil o 5,7 procenta a našel si 381 800 kupců. Jde nicméně o číslo spojené s celým světem, v Evropě přeci jen Mazda hraje druhé housle. CX-5 si totiž na starém kontinentu koupilo pouze 28 889 lidí, což v dnešní době opravdu není ohromující číslo. Pořád je to ale pecka oproti už neprodávanému menšímu modelu CX-3, který na sklonku své éry v roce 2020 zvládl v celé Evropě oslovit jen 5 171 lidí.
Právě na CX-3 si dnes posvítíme, v prodeji totiž bylo od roku 2015. Po loňském konci a výprodeji zbylých kusů musíte musí dnes případní zájemci zamířit do autobazarů, jak ale tušíte už z někdejších prodejů, mnoho jich není. Auto bylo notoricky neúspěšné kvůli své velikosti a také cenám. V roce 2015 startovalo na 379 900 Kč, což dnes nezní jako moc, na tehdejší dobu to ale mnoho bylo. V mezičase navíc sumy začaly růst, později tak byla základní verze k dispozici dokonce až od 499 900 Kč.
Jak jsme již zmínili, CX-3 je malým SUV, na délku vozu naměříme pouze 4 275 milimetrů - ani současná Škoda Fabia není o mnoho menší. S tím koresponduje i velikost zavazadelníku, který standardně pobere jen 350 litrů. V případě rodinného výletu je tak třeba počítat spíše s omezením, a to i v rámci kabiny, kde úzké prosklení může hlavně vzadu vyvolat klaustrofobické pocity. Opravdu tedy není divu, že Mazda s tímto vozem nezabodovala a raději jej poslala k vodě. Pokud vám ale daná omezení nevadí, do bazarů vyrazte směle vyrazte, může jít o dobrý kup.
Jedním z důvodů je paradoxně cena, která dnes startuje na o mnoho přijatelnějších cifrách okolo 250 tisíc korun. Za dané peníze přitom můžete pořídit jak dieselovou jedna-pětku se 105 koňmi, tak benzinovou jedna-pětku se 120 koňmi. Pořízením přitom vaše investice prakticky končí, tedy pokud pomineme tankování a koupi pneumatik, neboť jen málokterý vůz je tak kvalitní. V rámci německého TÜV Reportu totiž Mazda CX-3 obsadila mezi tří- a čtyřletými vozy vynikající třetí místo.
Zcela mimo místu je tak kupříkladu únik oleje, ten technici zaznamenali u jednoho vozu z tisíce. Problémy nejsou spojené ani se zavěšením, nápravami, tlumiči, pružinami či řízením, stejně jako vás nebude trápit ani koroze, alespoň zatím. Pokud si přitom uvědomíme, že právě to je problém mnoha modelů Mazdy, pak CX-3 de facto kráčí proti proudu. Pochvalu nicméně zaslouží i brzdy, neboť s kritikou nejsou spojené ani hadičky, ani třmeny a nakonec ani kotouče.
Ve finále jsou tak jediným problematickým místem v případě exteriéru přední světla, zatímco uvnitř je třeba zkontrolovat čalounění, které se zdá být příliš tenkým, a poněkud tvrdé plasty, jenž mohou začít rezonovat. Kromě toho pak možná někoho ještě bude trápit poněkud delší odezva multimediálního systému, ta vás ovšem na stanicích technické kontroly rozhodně nebude stát štempl potřebný pro provoz na veřejných komunikacích. To zní jako zajímavý poměr hodnoty a ceny, jen ta velikost, jen ta velikost...
Mazda CX-3 je spolehlivým, leč poněkud malým SUV. V showroomech dojížděla hlavně na velikost a vyšší cenu, přesun do autobazarů ji ale staví do jiného světla. Foto: Mazda
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 4 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP včera 10:00
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
- Test MotoGP: Průběžně na čele stále Alex Marquez 19.11.2024
- Test MotoGP: Po 2 hodinách vede Alex Marquez 19.11.2024
- První testy MotoGP 2025 19.11.2024
Nejnovější články
- Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před hodinou - Jaguar poprvé ukázal své přelomové auto a fanoušci běsní. Šéfdesignér přísahá, že vedení nejede na drogách
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 4 hodinami - Potvrzeno: Nejnovější Mercedes skutečně dostal motory z Číny, žádné jiné. A další novinky na tom budou stejně
před 5 hodinami - Ford v Evropě propustí 14 procent všech zaměstnanců, sázka na mrtvého koně se mu vrací i s úroky
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva