Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Je konec, nejlevnější ojeté Porsche 911 na světě je po smrti. Co se stalo?
3.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Apollo 911 to má za sebou. Zvládlo 399 tisíc kilometrů, za tuto hranici už se ale nepodívá. Alespoň ne se svým dosavadním motorem.
Příběh tohoto auta jsme sledovali déle než půl roku. Přesně v říjnu 2016 si Tyler Hoover, kovaný nadšenec kupující ojetiny podle hesla „kdo nehraje, nevyhraje” koupil nejlevnější ojeté Porsche 911 na světě se stovkami tisíc kilometrů a nulovými záznamy o servisní historii. Zdálo se to jako pošetilost, třebaže cena jen trochu přes 230 tisíc Kč byla velmi lákavá, postupem času se ale začalo zdát, že tahle dobrodružná koupě nemusela být úplný nesmysl.
Tehdy mělo auto najeto 391 tisíc km a postupem času se začalo jevit jako nezničitelné. Zvládlo měření výkonu, kterého mělo ještě dost, dokázalo předvést i velmi slušné zrychlení a ani po půl roce se nezačalo rozpadat, i když s ním majitel najel 8 tisíc kilometrů se vším výše zmíněným. Jenže s jídlem roste chuť, a tak Tylera H. nedávno nenapadlo nic moudřejšího, než vzít auto na okruh.
Zdálo se, že bez problémů přečkalo i tento nápad, jenže není to tak úplně pravda a pokud jste si dělali zálusk na podobného auto s představou používat jej i na okruzích, máme špatné zprávy. Vůz je dnes po smrti a byl to právě jeho nedávný výlet na okruh, který jeho konec razantně uspíšil. To a také jistá ne úplně nízká míra ignorance majitele, která ovšem zrovna u tohoto člověka nepřekvapí - Tyler Hoover zase jednou trochu hrál, tentokrát ale nevyhrál.
Na okruhu se totiž „Apollo 911” v zatáčkách potýkalo s klesajícím tlakem oleje. Hoover nezjistil na místě příčinu, a tak to neřešil, což se ukázalo být fatální chybou. Onou příčinou bylo přehřívání oleje, který tak byl příliš řídký. Ve spojení s přetížením v zatáčkách ho olejové čerpadlo nedokázalo dotlačit do celého motoru, takže některé jeho části nebyly mazány. Přidejte si k tomu velkou zátěži na okruhu a máte zaděláno na katastrofu.
Hoover tenhle problém přesto ignoroval a když vůz po ochlazení nejevil žádné známky poškození, měl za to, že žádná potíž neexistuje. Na trať se vrátil a opět jel „pilu”. Potud staré zprávy z minulého videa o výletu na okruhu. Co v něm nebylo, byl konec oné druhé jízdy, při níž jej zastavila kontrolka motoru a vynechávání válců.
To vypadalo jako velká nepříjemnost, jenže pak auto vychladlo a zase jezdilo normálně, tedy až na větší zápach nespáleného paliva z výfuků při studeném startu. A klepání ve vyšších otáčkách, byť sotva slyšitelné. Rozumný a starostlivý majitel by v takové chvíli hledal, co to je, a s vozem by nejezdil. Ne tak Hoover, který to považoval jen za další divný zvuk a snad čekal, až odezní sám. Až čekal až do chvíle, než motor kompletně zadřel.
Přesně to je jeho konec po ujetí 248 082 mil, tedy 399 249 kilometrech přesně. Ani té čtyřstovky už se nedočká, ne se svým původním motorem. Možná by bývalo stačilo nainstalovat dodatečný chladič oleje před výletem na okruh a rozhodně by stačilo tak ojeté auto tímto způsobem nezatěžovat. Jenže nestalo se nic z toho a pohádka o skvělé koupi Porsche 911 za opravdu malé peníze tím končí. A je to o to smutnější, že to není chybou auta, tohle se nemuselo stát.
Tyler to ví a přiznává, že je úplný idiot. Teď je otázkou, co bude dál - výměna i oprava motoru by stály skoro tolik co dříve celé auto, jako levnější řešení se nabízí snad jen výměna za americký osmiválec, s nímž už to ale nebude Porsche. A nebo prodej na náhradní díly. Co s tímto autem bude dál, uvidíme, pokud jste ale čekali, kdy dojezdí - ať už v dobrém či zlém - stalo se to právě teď. A je to pro nás poučně minimálně v tom smyslu, že o podobné ojeté auto je třeba řádně pečovat a nepřetěžovat jej. Jinak to může skončit až takto tristně...








Pro tuhle 911 nakonec příběh šťastně nekončí
Máme ale takový pocit, že se dočká nového, amerického srdce...
Zdroj: Hoovies Garage@YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva