Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jaký je každodenní život s BMW M5 s motorem V10 a manuální převodovkou?
2.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) BMW M5 s desetiválcem a manuálem je snem nejednoho řidiče. Jaký ale je život s takovým autem? Tento muž ho používá každý den.
Nejeden nadšený řidič sní o tom, že si koupí BMW M5 E60. Racionální půlka jejich osobnosti kvílí úzkostí a křičí, že to je jen jeden velký nesmysl. Tohle auto je náročné na údržbu nejen v rámci aut obecně, ale také v rámci supersedanů. Je někde na úrovni supersportů a protože to je vrcholný model prémiové značky, všechno je patřičně drahé.
Považte - nejde koupit kus, se kterým by předchozí majitelé jezdili slušně, nebo takový, který by jezdil jen ze suché garáže do servisu a zpátky. Takové se neprodávají anebo vůbec neexistují. Tahle auta jezdí docela hodně a rychle, protože k tomu vybízejí už svým charakterem. Tedy, dokud fungují, a pokazit se toho může opravdu hodně, včetně např. ojničních ložisek. Kromě toho prý odcházejí spojky, olejová čerpadla, motorky škrticích klapek nebo elektronika.
Texasan Ayan Basu si přesto jeden kousek koupil. Byl totiž v krásném stavu, s manuální převodovkou, kterých je v celých Státech asi třináct stovek a s relativně nízkým nájezdem 68 tisíc kilometrů. Co z něj skutečně dělá pomyslného jednorožce mezi M5, však je záruka BMW Platinum, která platí do května příštího roku nebo do 160 tisíc kilometrů. Veškeré opravy tak kromě padesátidolarové spoluúčasti půjdou na vrub BMW, takže si Basu může tohoto auta užívat do sytosti... do května 2017.
A protože je to zároveň motoristický novinář, o svých zážitcích, nepodkreslovaných strachem, co se pokazí a kolik to bude stát, píše. A protože vlastní BMW M5 E60 nemáme, natož s manuálem a tak krásnou zárukou, ale toto téma je velmi zajímavé, jeho zkušenosti zprostředkováváme.
Začíná to studeným startem. Když M5 E60 ráno nastartujete, zní „jako lev, dusící se buvolí kostí”. Zvuk je bolestivý, nepříjemný a tak hlasitý, že vzbudí všechny sousedy. Volnoběh je nepravidelný a auto nechce moc spolupracovat, pokud s ním chcete jet normálně, musíte s ním zacházet v rukavičkách tak moc, že vám ujíždí i Kie Soul. Až když se teplota oleje dostane k 210 °F (99 °C), můžete zmáčknout tlačítko M, vypustit všech 507 koní a dostat se do řidičského nebe.
Ne zrovna příjemná je také spotřeba paliva. Člověk tak nějak od pětilitrového desetiválce očekává, že nebude jezdit za šest, sedm, devět litrů na sto a nedávno nám to bylo potvrzeno i na příkladu desetiválce v Dodge Viper. M5 je modernější a také má menší motor, takže majitel s ní dosahuje průměrné spotřeby 19,6 litru na 100 km. Kdyby to bylo ve městě, budiž, ale je-li to kombinace, průměr, tohle auto opravdu jako vůz pro každý den není vhodné pro každého.
Také tu pořád je strach z poruchy. Ne že by se Basu bál o to, jestli bude muset prodat ledvinu, aby měl na opravu, ale v případě závažnější poruchy by nemusel dojet do cíle. Jednou při jízdě mezi Dallasem a Austinem se na přístrojovém štítu objevila zpráva, že vůz vypouští víc emisí, než je normální. To může být špatnou lambda sondou nebo špatným benzínem; zrovna tohle se může stát i u jiných aut, nejen u M5 E60, ovšem tentokrát to bylo benzínem.
Zcela příšerný je také systém iDrive, ve kterém ani po měsíci soužití - nebo spíš snaze o soužití - není možné snadno najít nastavení klimatizace nebo tlaky v pneumatikách. Jenže přes všechno tohle je M5 E60 naprosto úžasná v tom, jak jezdí, jak zní - zejména s upraveným výfukem, který si můžete poslechnout na videu níže - jak se chová na silnici, co člověku dovolí elektronika po stránce driftů, i když je člověk řidičské kopyto, jak se Basu sám označuje.
„V žádném případě tohle auto nebudu mít déle než do května roku 2017,” říká. Jestli bude podobně hovořit i v dubnu, pokud se nějakým zázrakem celou tu dobu s autem nic špatného nestane, netušíme, ovšem zcela chápeme snahy se téhle hrozící finanční sebevraždy zbavit dřív, než se z hrozby stane skutečnost.
Dělali bychom to ale s velmi těžkým srdcem - tohle auto má své kouzlo, kterým se už žádné novější nemůže chlubit. Život s ním je otravný v detailech, ale dokonalý v jízdě, pro kterou bylo stvořeno...
Tohle BMW M5 má manuál, záruku a je naprosto úžasné, píše Ayan Basu. Na poslední fotce dopis, který mu přišel od amerického zastoupení BMW, když na sebe převáděl záruku z minulého majitele
Zdroje: Jalopnik, TorqueAffair@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva