Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jaký je každodenní život s BMW M5 s motorem V10 a manuální převodovkou?
2.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) BMW M5 s desetiválcem a manuálem je snem nejednoho řidiče. Jaký ale je život s takovým autem? Tento muž ho používá každý den.
Nejeden nadšený řidič sní o tom, že si koupí BMW M5 E60. Racionální půlka jejich osobnosti kvílí úzkostí a křičí, že to je jen jeden velký nesmysl. Tohle auto je náročné na údržbu nejen v rámci aut obecně, ale také v rámci supersedanů. Je někde na úrovni supersportů a protože to je vrcholný model prémiové značky, všechno je patřičně drahé.
Považte - nejde koupit kus, se kterým by předchozí majitelé jezdili slušně, nebo takový, který by jezdil jen ze suché garáže do servisu a zpátky. Takové se neprodávají anebo vůbec neexistují. Tahle auta jezdí docela hodně a rychle, protože k tomu vybízejí už svým charakterem. Tedy, dokud fungují, a pokazit se toho může opravdu hodně, včetně např. ojničních ložisek. Kromě toho prý odcházejí spojky, olejová čerpadla, motorky škrticích klapek nebo elektronika.
Texasan Ayan Basu si přesto jeden kousek koupil. Byl totiž v krásném stavu, s manuální převodovkou, kterých je v celých Státech asi třináct stovek a s relativně nízkým nájezdem 68 tisíc kilometrů. Co z něj skutečně dělá pomyslného jednorožce mezi M5, však je záruka BMW Platinum, která platí do května příštího roku nebo do 160 tisíc kilometrů. Veškeré opravy tak kromě padesátidolarové spoluúčasti půjdou na vrub BMW, takže si Basu může tohoto auta užívat do sytosti... do května 2017.
A protože je to zároveň motoristický novinář, o svých zážitcích, nepodkreslovaných strachem, co se pokazí a kolik to bude stát, píše. A protože vlastní BMW M5 E60 nemáme, natož s manuálem a tak krásnou zárukou, ale toto téma je velmi zajímavé, jeho zkušenosti zprostředkováváme.
Začíná to studeným startem. Když M5 E60 ráno nastartujete, zní „jako lev, dusící se buvolí kostí”. Zvuk je bolestivý, nepříjemný a tak hlasitý, že vzbudí všechny sousedy. Volnoběh je nepravidelný a auto nechce moc spolupracovat, pokud s ním chcete jet normálně, musíte s ním zacházet v rukavičkách tak moc, že vám ujíždí i Kie Soul. Až když se teplota oleje dostane k 210 °F (99 °C), můžete zmáčknout tlačítko M, vypustit všech 507 koní a dostat se do řidičského nebe.
Ne zrovna příjemná je také spotřeba paliva. Člověk tak nějak od pětilitrového desetiválce očekává, že nebude jezdit za šest, sedm, devět litrů na sto a nedávno nám to bylo potvrzeno i na příkladu desetiválce v Dodge Viper. M5 je modernější a také má menší motor, takže majitel s ní dosahuje průměrné spotřeby 19,6 litru na 100 km. Kdyby to bylo ve městě, budiž, ale je-li to kombinace, průměr, tohle auto opravdu jako vůz pro každý den není vhodné pro každého.
Také tu pořád je strach z poruchy. Ne že by se Basu bál o to, jestli bude muset prodat ledvinu, aby měl na opravu, ale v případě závažnější poruchy by nemusel dojet do cíle. Jednou při jízdě mezi Dallasem a Austinem se na přístrojovém štítu objevila zpráva, že vůz vypouští víc emisí, než je normální. To může být špatnou lambda sondou nebo špatným benzínem; zrovna tohle se může stát i u jiných aut, nejen u M5 E60, ovšem tentokrát to bylo benzínem.
Zcela příšerný je také systém iDrive, ve kterém ani po měsíci soužití - nebo spíš snaze o soužití - není možné snadno najít nastavení klimatizace nebo tlaky v pneumatikách. Jenže přes všechno tohle je M5 E60 naprosto úžasná v tom, jak jezdí, jak zní - zejména s upraveným výfukem, který si můžete poslechnout na videu níže - jak se chová na silnici, co člověku dovolí elektronika po stránce driftů, i když je člověk řidičské kopyto, jak se Basu sám označuje.
„V žádném případě tohle auto nebudu mít déle než do května roku 2017,” říká. Jestli bude podobně hovořit i v dubnu, pokud se nějakým zázrakem celou tu dobu s autem nic špatného nestane, netušíme, ovšem zcela chápeme snahy se téhle hrozící finanční sebevraždy zbavit dřív, než se z hrozby stane skutečnost.
Dělali bychom to ale s velmi těžkým srdcem - tohle auto má své kouzlo, kterým se už žádné novější nemůže chlubit. Život s ním je otravný v detailech, ale dokonalý v jízdě, pro kterou bylo stvořeno...






Tohle BMW M5 má manuál, záruku a je naprosto úžasné, píše Ayan Basu. Na poslední fotce dopis, který mu přišel od amerického zastoupení BMW, když na sebe převáděl záruku z minulého majitele
Zdroje: Jalopnik, TorqueAffair@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Číňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 2 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 3 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 5 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 6 hodinamiAť se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva