Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jaké zrychlení má nejlevnější ojeté Porsche 911 se 400 tkm na tachometru?
7.12.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tato 911 zvládla jako nová čtvrtmíli za 13,2 s. Teď má za sebou téměř 400 tisíc kilometrů, dostane se s ní amatér na stejnou hodnotu?
Pokud přemýšlíte nad koupí levné ojeté 911 generace 996, asi máte obavy z provozních nákladů a zejména z nechvalně proslulého ložiska pohonu rozvodů jedné půlky válců, na anglické části internetu známého jako IMS, tedy „intermediate shaft bearing”. Rada zní, že když kupujete-li si cokoliv s motory Metzger řady M96 nebo M97, je potřeba pohlídat, aby tohle ložisko bylo vyměněno za lepší, nebo to rychle udělat. Ne každý si s tím ale dělá hlavu.
Majitel této 911 996 si koupil vůz bez jakékoliv servisní historie. V tu chvíli za sebou měl 391 tisíc kilometrů a byl to ten nejlevnější kousek s manuálem, který byl tehdy k mání - stál v přepočtu jen 233 tisíc Kč. Přestože několik let pracoval jako prodejce ojetých aut a přesně věděl, jak to v branži funguje, věřil slovu bazaristy. Měl ale štěstí, protože jeho 911 je mechanicky ve slušném stavu. Psali jsme o ní před několika týdny.
Po zjištění, že na voze všechno funguje, pocítil majitel, Tyler Hoover, potřebu zajet s ním na motorovou brzdu. Tam zjistil, že motor má výkonu skoro jako nový nebo zrenovovaný - na kolech to bylo asi 243 koní. Nechal si auto poslat z Kalifornie, kde je koupil, do svého domovského Kansasu, a protože byl motor podle naměřené hodnoty výkonu v dobré kondici, přikročil k další zkoušce, jak si vede 911 po čtyřech stovkách tisíc kilometrů - ke sprintu na čtvrtmíli.
Jako nový tenhle vůz zvládl 400 metrů za 13,2 sekundy s cílovou rychlostí 172,2 km/h s profesionálním pilotem za volantem. Hoover je podle vlastních slov opravdu daleko od profesionálního pilota (což je vidět i na videu níže - rozjezd ani řazení nejsou ideální), ovšem ze tří pokusů byl jeho nejlepší čas 14 vteřin a cílová rychlost 162,5 km/h na třetí rychlostní stupeň. Reakční čas byl také mizérie, 0,999 sekundy, ten ale do výsledné hodnoty samotného sprintu nepromlouvá, alespoň ne tohoto.
Tohle Porsche tedy opět ukázalo, že i po tak ohromném kilometrovém proběhu v něm zbývá ještě spousta života. Rozdíl 0,8 sekundy na 400 metrech proti času z testu nového auta pochopitelně není malý, ale faktor pilota tady může snadno udělat půlsekundu. Tato 911 prostě pořád jede, což je ostatně vidět i na videu samotného zrychlení. A mimochodem, nejlepší pokus byl prý ten první, při druhém pokusu Hoover zcela pokazil start a při třetím zapomněl zařadit trojku, takže se na druhý kvalt dostal k omezovači a to ho zdrželo. Pak už přestal své Porsche mučit a s nervy napjatými odjel domů.
Další výzva, která na tohle Porsche čeká, bude podle Hoovera krušná zima na americkém středozápadě. Jaké bývají zimy v Kansasu, nemáme vlastní zkušenost, ale tohle Porsche ještě dost pravděpodobně sníh nikdy nevidělo, pokud strávilo celý svůj dosavadní život v Kalifornii. Jsme zvědavi, jak se s tím popere, zatím je tento vůz ztělesněním jinak nepravděpodobného doporučení koupit si klidně ten nejojetější a nejlevnější exemplář na trhu bez větších obav...






I na čtvrtmíli tahle 911 ukázala, že v ní života zůstává až až. Na 17 let, 400 tisíc km, její a prakticky nulové povědomí o servisní historii rozhodně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nejen nesmyslné vize: Šéf výrobce elektromobilů náhle skončil poté, co firma začala prodělávat už přes 7 milionů na každém autě
2.3.2025Dacia vyzývá majitele tisíců aut, aby s nimi raději přestali jezdit, za jízdy jim může upadnout kolo
2.3.2025Cena osmileté Tesly s pouhými 74 tisíci km v aukci krutě ukazuje, co majitelům zbude v rukou z původně zaplacených milionů
2.3.2025Pořádné spalovací motory, dokonce bez turba, tu budou i po roce 2035, už začal vývoj jejich nové generace
2.3.2025Jedinou dodnes krásnou a sotva jetou Škodu s motorem V6 TDI a manuálem nikdo nechce, majitel přesto nesleví ani halíř
2.3.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19