Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jak drahé je postavit si auto s tisícem koní u sebe v garáži?
2.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tisícikoňové auto nemusí být Bugatti Veyron, takový vůz si můžete postavit třeba úpravou některé z japonských bestií. Cesta k němu je ale dlouhá a strastiplná.
Máte svůj vysněný vůz a přemýšlíte nad tím, jak se k němu dobrat? Má-li to být „obyčejný” supersport, domácí oprava nabouraného kusu může být jednou z cest. Ukázali jsme vám případy, kdy to bylo schůdné a na poměry podobných aut relativně levné, jenže na konci pořád bylo „jen” něco jako Lamborghini Gallardo, přibližně pětisetkoňový sporťák. Někomu ale může být i něco takového málo, může zatoužit po výkonech Bugatti Veyron. Koupit si přímo takový stroj je ale vzhledem k cenám i nejlevnějších kousků prakticky nereálné, pokud nejste opravdu velmi bohatý člověk. A pokud jste, alternativní cesty vás asi zajímat nebudou.
Za alespoň trochu realistické alternativy lze považovat třeba Nissan GT-R či Toyotu Supra, dva ikonické stroje, které jsou na podobné výkony upravovány docela často. A právě druhou zmiňovanou cestou se vydal nám známý nadšenec Rob Ferretti, který si svou Supru pořídil v roce 2007. Koupil ji rovnou s cílem z ní postavit něco mimořádného, takže si auto přivezl domů částečně v krabicích a jal se z něj vymáčknout tisíc koní.
Dohromady ho dával postupně a trvalo to roky. Během tohoto času vůz procházel i různými úpravami s cílem dosáhnout vysokého výkonu - šestiválec v Supře je skutečně motor, u kterého se na mnoho stovek koní dostanete relativně snadno a spolehlivě. Přesto cesta tohoto stroje z několika krabic plných dílů do současného stavu, kdy všechno funguje a bude to moci jezdit na běžný benzín, byla velmi dlouhá a strastiplná. Především proto, že Ferrettimu původní motor odešel po pár stovkách kilometrů - doslova - kvůli zfušované montáži.
Celkové náklady na to, aby tahle Supru byla dána do současného stavu s aktuálními dynamickými možnostmi, byla podle Ferrettiho 70 tisíc dolarů, tedy asi 1,76 milionu Kč. Tolik Ferretti investoval do uvedení Supry do provozuschopného stavu a zejména do její úpravy na 900 koní naměřených na zadních kolech (takže určitě přes 1 000 koní „na klice”, bude jich nejspíše 1 100). A mimochodem, pokud by ji prodával v současném stavu, chtěl by za ni nejméně 100 tisíc dolarů (2,5 milionu korun).
Levný špás to tedy rozhodně není, na druhou stranu, levnější - skutečně funkční - tisícikoňové auto abyste pohledali. Pohled na cenu vzhledem k ujetým kilometrům je ale poněkud méně příznivý - Ferretti s upraveným strojem ujel jen 1 300 kilometrů, což při zmíněných nákladech dává cenu asi 1 350 Kč za ujetý kilometr. Nechybí nám tam desetinná čárka, opravdu třináctsetpadesát korun za kilometr. A to je vážně extrémní suma. Pochopitelně můžete namítnout, že kdyby s tímhle autem Ferretti jezdil víc, bylo by to méně, ale kdo ví - také by se mohlo něco porouchat a mohlo to být zase víc
Odpověď na otázku, jestli se do podobné eskapády pustit, je samozřejmě na vás. Na konci je výjimečné auto za - vzhledem ke svému potenciálu - rozumnou cenu. Ale je to pořád hračka za několik milionů s ne zcela jistými vyhlídkami na další existenci.
Majitele ovšem může hřát u srdce jeden aspekt - stojí před námi téměř sériová (až na motor, jehož úpravy jdou prý vrátit zpátky, a další související technické modifikace) Toyota Supra „té správné” generace, s manuální převodovkou a asi 31 tisíci najetými kilometry. Takové auto je dnes už sběratelský kousek, takže na ceně určitě neztrácí...









Tahle Supra stála Ferrettiho opravdu spoustu peněz, výsledek je ale pozoruhodný
Zdroj: superspeedersRob na YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 9 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 10 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnesBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva