Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
I elektromobil s nejloajálnějšími zákazníky opouští 30 procent kupců a vrací se ke spalovacím autům
20.9.2023 | Petr Miler
Elektromobily jsou skvělé a brzy s nimi budou jezdit všichni, že? Akorát nevíme, jak se to technicky stane, když i skoro třetina kupců toho nejméně opouštěného ze všech elektrických aut podobný vůz znovu nechce, globálně je to víc než polovina.
Automobilová divize analytické firmy S&P Global vydala velmi zajímavou studii o tom, jak se chovají zákazníci různých elektrických aut poté, co si takový vůz pořídí. Předmětem jejího zájmu bylo kdeco, podstatná část studie se ale zaměřila na to, jací kupci kterých modelů zůstávají věrní konkrétním značkám, modelům či typům aut obecně. A právě ta si podle nás zaslouží pozornost.
S ohledem na okolnosti asi nikoho nepřekvapí, že nejloajálnější zákazníky má Tesla a její jednotlivé modely. Studie S&P neuvádí data pro všechny typy Tesel, zdůrazňuje ale, že 59,9 % majitelů Modelu S skončí znovu u Tesly, u Modelu 3 je to ještě více - 72,8 %. Z dalšího vyplyne, že u Model Y je na tom hůř, sama „ypsilonka” je ale častým předmětem zájmu Teslou dříve získaných zákazníků. Plných 40,3 % majitelů „trojky” skončí právě z Modelu Y, zatímco jen 26,1 % z nich se vrátí pro další Model 3, i když jde pořád o to samé auto.
V případě Modelu Y si stejné auto dokola kupuje 37,3 % majitelů, což je daleko nejvíce v celém segmentu. Nejlepší „neteslou” je ve stejném ohledu Ford Mustang Mach-E, který si znovu koupí 18,5 % lidí. Jak už jsme uvedli, překvapí to jen stěží - Tesla má skoro kultovní statut, je to symbol svého druhu a kdo se bez připomínek stane součástí „kultu” Elona Muska, obvykle v něm zůstává. Přesto má celá studie ještě jednu tvář, kterou média obvykle přehlížejí.
I samo S&P div nežasne nad zmíněným faktem, že 26,1 % majitelů Tesly Model 3 jde a koupí si místo ni znovu Model 3, téměř bez komentáře ale nechává fakt, že plných 29,5 % kupců Modelu Y, tedy elektromobilu s daleko nejloajálnějšími zákazníky na trhu, nejenže nechce další Model Y, nechce vůbec žádný elektromobil. Pouze 70,5 % lidí, kteří mají Model Y, zůstane u elektromobilu jakéhokoli typu a značky, zbytek míří zpět k benzinovým, naftovým či plynovým autům.
To jen potvrzuje nedávno zveřejněnou statistiku, podle níž 57 % současných majitelů všech elektromobilů takové auto znovu nechce. A jak vidíte, i v případě Modelu Y, který je považován za jednu z nejlepších nabídek mezi elektrickými auty v současném světě, skoro třetina považuje vlastnictví takového vozu za natolik odrazující, že se vrací zpět ke spalovacím motorům.
Teď nám povězte, jak někdo chce zajistit stoprocentní přechod na elektrická auta v momentě, kdy pro většinu majitelů (protože elektromobily nejsou jen Tesla a zmíněný Mustang Mach-E či nezmíněné vozy jako VW ID jsou ještě mnohem tristnější zkušeností) znamená jejich koupě odrazující zkušenost. A i elektromobil s nejloajálnějšími zákazníky opouští skoro 30 procent kupců s cílem se k elektrickému pohonu už nevrátit? Odpověď je jednoduchá - není to možné a jen to připomíná, že elektromobily mají určitý tržní potenciál daný jejich technickými a ekonomickými limity. A ten dlouhodobě nepůjde překročit ani nespočtem dotací, ani nespočtem regulací a dalších nařízení.
Tesla Model Y je nepochybně úspěšná v lovení nových zákazníků i zachování přízně těch stávajících. Stejně tak ale nelze přehlédnout, že její vlastnictví je pro skoro 30 procent majitelů natolik odrazující zkušeností, že žádný elektromobil znovu nechtějí. Wow, chce se říci. Foto: Tesla
Zdroj: S&P Global Mobility
Bleskovky
- Mechanik ukázal, co se stane legendárnímu motoru 2,0 TDI od VW, pokud jednou špatně přeřadíte
včera - Sprint Tesly Cybertruck proti nadupaným SUV Rolls-Roycu a Mercedesu je mnohem vyrovnanější, než by vás napadlo
27.1.2025 - Jeremy Clarkson si utahuje z tak oblíbené fotky Lewise Hamiltona u Ferrari, dál nevěří v jeho úspěch
26.1.2025
Nejnovější články
- Mrtvý před narozením: VW zrušil příchod „elektrického Passatu” do USA, prý je tam na něj moc chladné klima
před 56 minutami - Stále aktuální Hyundai Tucson láká i jako ojetina, jen pár let staré ho pořád s normálním dieselem koupíte za cenu Fabie
včera - EU Trumpovi oponuje zbytečně. Není tím spasitelem a strůjcem revoluce, za kterého jej dnes mnozí mají
včera - BMW začalo odhalovat svůj nejostřejší kombík. Dostane se k němu hrstka vyvolených, budou se muset řádně plácnout přes kapsu
včera - Mechanik ukázal, co se stane legendárnímu motoru 2,0 TDI od VW, pokud jednou špatně přeřadíte
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.28. 23:33 - rutak11
- Lampárna (stěžovatelna) 01.28. 18:55 - pavproch
- Onboard videa 01.28. 18:16 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch
- Chlubítko univerzální 01.28. 14:14 - Stepan
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.28. 09:30 - Kecachep
- Přituhuje 01.27. 23:52 - abgx1
- Hon na piráty 01.27. 22:39 - řidičBOB