Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
I elektromobil s nejloajálnějšími zákazníky opouští 30 procent kupců a vrací se ke spalovacím autům
20.9.2023 | Petr Miler
Elektromobily jsou skvělé a brzy s nimi budou jezdit všichni, že? Akorát nevíme, jak se to technicky stane, když i skoro třetina kupců toho nejméně opouštěného ze všech elektrických aut podobný vůz znovu nechce, globálně je to víc než polovina.
Automobilová divize analytické firmy S&P Global vydala velmi zajímavou studii o tom, jak se chovají zákazníci různých elektrických aut poté, co si takový vůz pořídí. Předmětem jejího zájmu bylo kdeco, podstatná část studie se ale zaměřila na to, jací kupci kterých modelů zůstávají věrní konkrétním značkám, modelům či typům aut obecně. A právě ta si podle nás zaslouží pozornost.
S ohledem na okolnosti asi nikoho nepřekvapí, že nejloajálnější zákazníky má Tesla a její jednotlivé modely. Studie S&P neuvádí data pro všechny typy Tesel, zdůrazňuje ale, že 59,9 % majitelů Modelu S skončí znovu u Tesly, u Modelu 3 je to ještě více - 72,8 %. Z dalšího vyplyne, že u Model Y je na tom hůř, sama „ypsilonka” je ale častým předmětem zájmu Teslou dříve získaných zákazníků. Plných 40,3 % majitelů „trojky” skončí právě z Modelu Y, zatímco jen 26,1 % z nich se vrátí pro další Model 3, i když jde pořád o to samé auto.
V případě Modelu Y si stejné auto dokola kupuje 37,3 % majitelů, což je daleko nejvíce v celém segmentu. Nejlepší „neteslou” je ve stejném ohledu Ford Mustang Mach-E, který si znovu koupí 18,5 % lidí. Jak už jsme uvedli, překvapí to jen stěží - Tesla má skoro kultovní statut, je to symbol svého druhu a kdo se bez připomínek stane součástí „kultu” Elona Muska, obvykle v něm zůstává. Přesto má celá studie ještě jednu tvář, kterou média obvykle přehlížejí.
I samo S&P div nežasne nad zmíněným faktem, že 26,1 % majitelů Tesly Model 3 jde a koupí si místo ni znovu Model 3, téměř bez komentáře ale nechává fakt, že plných 29,5 % kupců Modelu Y, tedy elektromobilu s daleko nejloajálnějšími zákazníky na trhu, nejenže nechce další Model Y, nechce vůbec žádný elektromobil. Pouze 70,5 % lidí, kteří mají Model Y, zůstane u elektromobilu jakéhokoli typu a značky, zbytek míří zpět k benzinovým, naftovým či plynovým autům.
To jen potvrzuje nedávno zveřejněnou statistiku, podle níž 57 % současných majitelů všech elektromobilů takové auto znovu nechce. A jak vidíte, i v případě Modelu Y, který je považován za jednu z nejlepších nabídek mezi elektrickými auty v současném světě, skoro třetina považuje vlastnictví takového vozu za natolik odrazující, že se vrací zpět ke spalovacím motorům.
Teď nám povězte, jak někdo chce zajistit stoprocentní přechod na elektrická auta v momentě, kdy pro většinu majitelů (protože elektromobily nejsou jen Tesla a zmíněný Mustang Mach-E či nezmíněné vozy jako VW ID jsou ještě mnohem tristnější zkušeností) znamená jejich koupě odrazující zkušenost. A i elektromobil s nejloajálnějšími zákazníky opouští skoro 30 procent kupců s cílem se k elektrickému pohonu už nevrátit? Odpověď je jednoduchá - není to možné a jen to připomíná, že elektromobily mají určitý tržní potenciál daný jejich technickými a ekonomickými limity. A ten dlouhodobě nepůjde překročit ani nespočtem dotací, ani nespočtem regulací a dalších nařízení.



Tesla Model Y je nepochybně úspěšná v lovení nových zákazníků i zachování přízně těch stávajících. Stejně tak ale nelze přehlédnout, že její vlastnictví je pro skoro 30 procent majitelů natolik odrazující zkušeností, že žádný elektromobil znovu nechtějí. Wow, chce se říci. Foto: Tesla
Zdroj: S&P Global Mobility
Bleskovky
„Drahá SUV jsou nesmysl!” říkají Britové poté, co levnou Dacii Duster postavili proti násobně dražší Toyotě Land Cruiser
včeraAukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
8.3.2025Obří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Už první STK neprojde každá čtvrtá Tesla, hlásí z Dánska. Šok? Spíš další potvrzení dávno zřejmého
před 9 hodinamiNový velký model levné značky VW se nakonec prodává ještě levněji, víc než Škoda Octavia nabízí za 317 tisíc Kč
před 10 hodinamiOd původní Neue Klasse k ošizené vizi budoucnosti: Která generace interiérů BMW je podle vás nejlepší?
včeraAukce ukázala, jak krutě málo zbývá v rukou majitelům Tesel původně za 3,2 milionu už po 3 letech, Ferrari by je vyšlo levněji
včeraČínské Xiaomi se svými levnými superauty boduje přesně tam, kde Apple selhal. Koupit už se dají i v Evropě
včera
Živá témata na fóru
- Další zajímavá autovidea 03.10. 19:52 - Truck Daškam
- vratné díly/záloha na díly 03.10. 18:01 - jerry
- Výběr autopojištění 03.10. 17:40 - Brus
- Policejní kontroly a měření 03.10. 13:52 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.10. 07:05 - řidičBOB
- Onboard videa 03.09. 18:52 - brnenska.odchytova
- Detektory policejních radarů 03.08. 09:40 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 03.07. 18:37 - Tomichika