Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel

Na to, že jde klidně o vůz starý jen 5 let, který uveze až 7 lidí a nenajel víc než 100 tisíc kilometrů, stojí až neuvěřitelně málo. A není to tím, že by nevydržel, SpaceTourer dojel na to, že jde o MPV.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel

před 11 hodinami | Petr Prokopec

Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel

/

Foto: Walter Kraft, Autoforum.cz

Na to, že jde klidně o vůz starý jen 5 let, který uveze až 7 lidí a nenajel víc než 100 tisíc kilometrů, stojí až neuvěřitelně málo. A není to tím, že by nevydržel, SpaceTourer dojel na to, že jde o MPV.

Někdo má rád holky, jiný zase vdolky, říká se. Platí to i v případě aut, neboť zatímco mnozí řidiči dávají přednost německé produkci, jiní si nemohou vynachválit tu italskou, japonskou nebo americkou. A stejně tak mají své zastání i Francouzi. Stejně jako v případě Italů i vozy Citroënu, Peugeotu či Renaultu provází pověst nepříliš kvalitních a spolehlivých vozů, ve ale naopak komfort, stejně jako třeba design. Klíčová je ale ve finále pro mnoho zákazníků cena.

Pokud si nový vůz nemůžete dovolit a místo v showroomech lovíte po bazarech, nejspíš už víte, že s Citroëny nejsou spojovány částky, kvůli nimž byste museli prodávat ledvinu či zadlužit ještě děti vašich dětí. Pohled na nabídku MPV Grand C4 SpaceTourer to jen dosvědčuje, za maximálně šest let staré kousky s nájezdem pod 150 tisíc kilometrů a se 130 koňmi pod kapotou totiž dnes dáte jen 150 tisíc Kč.

A i když tyto mantinely zúžíte, stále si 4,6metrový rodinný stěhovák můžete snadno pořídit, neboť auta s méně než 100 tisíci kilometry a čtyřletým provozem na krku jsou k dispozici od 200 tisíc korun. S ohledem na to, že jejich zavazadelník pobere až 2 181 litrů nákladu, je to neskutečná láce. S tou je navíc spojen i levný provoz, zvláště pokud zvolíte dieselové provedení BluHDi 130, které reálně jezdí za přibližně 6 litrů na 100 kilometrů, alespoň dle testu našich kolegů Auto Bildu.

Ti proklepli provedení z roku 2020, které se již chlubí oním označením Grand C4 SpaceTourer - v této podobě bylo auto nabízeno pouhá čtyři léta od roku 2018. Jinak toto MPV přišlo na trh před dvanácti lety jako Grand C4 Picasso druhé generace. Vůz s necelými 100 tisíci kilometry na kontě je aktuálně nabízen za 350 tisíc korun, tedy za méně než polovinu původní ceny. Jak jsme ale zmínili, pořídit ho lze ještě levněji. Volba pochopitelně bude záviset na stavu vaší peněženky i vaší ochotě riskovat.

Na dieselový motor na jednu stranu padá chvála ze všech stran, ať už jde o spotřebu, jízdu či spolehlivost, s podvozkem je ale již spojena spíš kritika. Hlavně proto, že některé komponenty se poměrně rychle opotřebovávají, načež musíte pravidelně investovat do ložisek či úchytů vzpěr. Pokud pak zvolíte výkonnější provedení 1,5litrového BlueHDi, které disponuje 160 koňmi, již standardně dostáváte automat, který není bezproblémový a nemá sklony ke zrovna hladkému řazení.

Čemu byste se ale měli vyhnout stoprocentně, to je 1,2litrový benzinový tříválec, neboť u toho budete pro změnu velmi často řešit rozvody, především pak řemen v olejové lázni. Pozor také na kousky s panoramatickou střechou, neboť její těsnění není bezchybné a propouští vodu, což vede k předčasné korozi střešních panelů. Mimo to vykazuje četné problémy také multimediální systém, stejně jako se vždy nemůžete spolehnout na bezklíčové odemykání a zamykání.

Pokud tedy vlastně půjdete cestou slabšího dieselu, který je spárován s manuálem, a dáte si při výběru pozor hlavně na podvozek a elektroniku, která je tradiční slabinou francouzských aut, příliš neriskujete a dostat se můžete k opravdu zajímavému rodinnému autu za dobré peníze. To je jistě dobrá zpráva hlavně pro ty, kteří často potřebují víc než dvě řady sedadel. Grand C4 SpaceTourer totiž může mít i tři, kdy tu první šlo vybavit masážním strojkem, zatímco prostřední byla posuvná.


Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel - 1 - Citroen Grand C4 Spacetourer 2020 ilustracni foto 01Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel - 2 - Citroen Grand C4 Spacetourer 2020 ilustracni foto 02Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel - 3 - Citroen Grand C4 Spacetourer 2020 ilustracni foto 03
Grand C4 SpaceTourer se dnes jeví jako ideál pro početnější rodiny, neboť pobrat dokáže až sedm cestujících. Pokud navíc zvolíte provedení se slabším dieselem, nemusíte se příliš obávat problémů. Foto: Citroën

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.