Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
EU chce vyhnat auta ze silnic do roku 2050, Paříž to možná zvládne o 30 let dříve
19.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Je plán mít ve Francii 2 miliony elektromobilů do roku 2020 nereálný? Chystaný zákaz vjezdu starších aut do Paříže je cestou, jak ho zkusit realizovat.
Francie poslední dobou velmi úspěšně zvelebuje svůj socialistický a totalitní kredit omezováním individuální automobilové dopravy na všech frontách. K nejvynalézavějším myšlenkám patří (zatím) neschválený návrh permanentního dohledu nad řidiči prostřednictvím automatických omezovačů rychlosti, již zrealizovaný absolutní zákaz varování před blížícím se měřením rychlosti, mohutné dotování a zvýhodňování (nejen) elektromobilů a snaha mít jich během sedmi let na silnicích alespoň dva miliony, i když je skoro nikdo nechce a nově také snaha dostat z ulic Paříže všechna starší auta. Poslední dva body mají možná dokonce přímou souvislost.
Trochu to připomíná iniciativu evropských úředníků snažících se EU zregulovat trh s neoriginálními náhradními díly z druhovýroby, tohle ale vypadá na (přes svou lokální povahu) přeci jen komplexnější odstranění „politicky nevhodných“ automobilů. „Návrh, který hodlá od září 2014 postavit mimo zákon používání osobních a užitkových automobilů starších sedmnácti let a vykázat z ulic nákladní vozy a autobusy starších osmnácti let, předložil městské řadě socialistický starosta Bertrand Delanoë,“ píše britský The Telegraph a dodává: „Motocykly vyrobené před rokem 2004 budou také zakázány, protože jsou hlučné a znečišťují vzduch.“
Myšlenky občana Delanoëa jsou pokrokové především tím, že jako správný socialista jistě myslel i na to, jak se s novým direktivním opatřením vypořádá především nejnižší příjmová skupina, která na nic jiného, než třeba Peugeoty 205, Renaulty 5 či Citroëny 2CV, nemá prostředky, nebo novější vůz prostě nechce. Tímto totiž budou muset chtít.
Vzhledem k dosavadnímu vývoji můžeme směle předpokládat, že právě těmto motoristům bude okázale doporučen program státní podpory ve výši 7 000 Eur (téměř 180 tisíc korun) na nákup nového elektromobilu anebo 4 000 Eur (přes 100 tisíc) na hybrid, případně další nemalé dotace vyobrazené v tabulce pod článkem, která zároveň vysvětluje, kde se na to v rámci Francie bude brát. Za pozornost stojí například „pokuta“ za automobil s emisemi nad 201 g CO2/km, což reflektuje spotřebu benzinu cirka 8,3 l/100 km - majitel takového vozu bude nucen od roku 2013 zaplatit poplatek ve výši šest tisíc Eur, v přepočtu cirka 150 tisíc Kč.
Zdá se vám takový plán nepravděpodobný nebo přímo absurdní třeba proto, že spousta lidí nemusí mít na drahý hybrid nebo elektromobil ani při čerpání podobné subvence? Opak je pravdou. Levice v Paříži vysloveně říká, že toto „sociální opatření pomůže rodinám i soukromým společnostem obměnit vozový park“. Kdo to zaplatí v době finančních škrtů, obecného zadlužování a dotování Řecka i dalších států unie, není těžké odhadnout. Samozřejmě všichni, a to včetně těch, kterým jsou slibovány ony sociální výhody.
Zapovězenou pařížskou zónu má ohraničovat vnější městský obchvat A86, což radním vnuklo další skvělou myšlenku - postavit před Paříží mýtné brány pro kamiony a dost možná i některé osobní automobily, aby bylo možné vybírat „eko“ poplatky za vjezd do města. Těžká vozidla přitom mají být šmírovaná kamerovými systémy rozpoznávajícími espézetky, případně rovnou satelitním sledováním. K osobním automobilům se tímto identická technika (zmiňovaná na úvod) přiblíží už jen na krůček. Do budoucnosti se totiž s nákladními vozy „postupně a ve vzájemné shodě“ v blízkosti Paříže nebo přímo v centru nepočítá, takže „jak bychom asi tak mohli využít ty zbylé mýtné brány“, že?
Návrat do počátků automobilismu a další „zklidňování“ dopravy pak v Paříži zařídí snížení rychlosti na vnějších obchvatech na 70 km/h, zatímco počet zón s rychlostí 30 km/h se v roce 2013 zdvojnásobí. K tomu opět další příspěvky na zřizování firem pronajímajících elektromobily a kola, pěší zóny, dotované MHD. Vzpomenete si, jak na první pohled šíleně vypadal plán EU vyhnat do roku 2050 auta ze silnic? Paříž to dost možná dokáže s třicetiletým předstihem...
Některá auta v Paříži příště už asi neuvidíte, kdo tuto obměnu vozového parku zaplatí, ukazuje tabulka
Zdroj: The Telegraph
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva