Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Britové jmenovali nejporuchovější auta, která nejčastěji neprojdou ani první STK
16.6.2021 | Petr Miler
Auto může neprojít technickou kontrolou z řady důvodů, pokud jí ale neprochází ve větší míře ani po třech letech od koupě, je to nepochybně na pováženou.
Ve schopnosti auta projít předepsanou technickou kontrolou se zračí řada věcí, mimo jiné pečlivost či naopak lehkovážnost majitele, způsob využití vozu, jeho kilometráž a mnoho dalších faktorů. Všechny ty jsou ale z globálního hlediska podružné vedle toho, jak kvalitní je vůz sám o sobě.
Jsou prostě auta, o která se majitelé prakticky nestarají a jezdí s nimi jako o život, přesto jsou bezproblémová a i po 10 letech prochází servisními či technickými kontrolami bez potíží. A pak jsou tu taková, o něž majitelé velmi pečují, většinu času je garážují a přesto s nimi mají řadu problémů. Právě proto mají pohledy na schopnost jednotlivých vozů obstát u technických kontrol význam a mají jej o to větší, když jde o stále zánovní auta.
Zajímavým pohledem se na tuto věc podívali kolegové z britského Autocaru, kteří si z tamních MOT (obdoba českých STK) nechali vyjet data z posledních let a zkoumali, jaké modely neprojdou hned první zkouškou. Je na pováženou, když se to vůbec stane, protože v „UK” musí auta na první technickou už po 3 letech a to by měla být jako nová.
Jak navíc dodávají Britové, i kdyby byla hodně jetá, jde obvykle o dobu, kterou plně nebo z valné většiny kryje tovární záruka, a tak by majitelé měli jezdit do autorizovaných servisů na prohlídky, kde budou zjištěné nedostatky odstraněn obvykle na účet výrobce. Přesto se najde řada aut, která prvními STK ve velké míře neprochází.
Britové vybrali osm největších hříšníků, z nichž některé byste tu čekali. Jiní ale překvapí, třeba několik Volkswagenů. Podívejte se na víc v následujícím přehledu, ke každému modelu přidáváme procento aut, která první STK neprojdou. A rovnou dodáme, že čtete správně, je to vždy okolo jedné pětiny (!) testovaných aut.
Auta, která nejčastěji neprojdou první britskou STK (MOT)
8. Citroën C3
Procento aut, která neprojdou 1. technickou: 18,3 %
Poslední C3 od Citroënu může vypadat dobře, u britských STK ji ale rádi nevidí. Přes 18 % aut vrací zpět domů bez schválení pro další provoz.
Foto: Citroën
7. Renault Clio
Procento aut, která neprojdou 1. technickou: 18,5 %
Pokud by někdo nějaká auta na tomto místě čekal, budou to pravděpodobně Renaulty. A ty úplně nezklamaly, Clio se s 18,5 % propadáků druhé z osmičky nejhorších.
6. Ford Galaxy
Procento aut, která neprojdou 1. technickou: 19 %
S MPV se obvykle hodně jezdí, a tak je třeba to přičíst Galaxy k dobru, ale jen tím to být nemůže. To by v tomto přehledu byla jen MPV.
5. VW Scirocco
Procento aut, která neprojdou 1. technickou: 19,6 %
Stylový, ale problémový, to je poslední, dnes už nevyráběný Volkswagen Scirocco.
4. Citroën C4 Grand Picasso
Procento aut, která neprojdou 1. technickou: 19,9 %
Francouz a MPV, to není dobrá kombinace pro lepší umístění v podobném přehledu. Citroën C4 Grand Picasso je tak čtvrtý nejhorší se skoro 20 % šancí na neúspěch u první STK.
3. Seat Alhambra
Procento aut, která neprojdou 1. technickou: 21 %
Velké MPV od Seatu už se nevyrábí a minimálně touto optikou to asi málokoho mrzí. Ale opět je to MPV, tedy jistě hodně ježděný vůz.
2. VW Touran
Procento aut, která neprojdou 1. technickou: 21,7 %
Už třetí VW v tomto přehledu, to je na povážnou. Nejhorší z nejhorších Němců v tomto ohledu je Touran, další MPV.
1. Renault Mégane
Procento aut, která neprojdou 1. technickou: 23 %
A vítězem se stává... Renault Mégane s 23 % aut, která nezvládnout už první prohlídku. Zkuste hrát překvapené, aspoň chvíli.
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
včera - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Jerez: Dvě Bimoty před Yamahou, Kawasaki a Ducati včera 19:13
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu: 2. den průběžně včera 14:42
- Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl včera 11:24
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu 26.11.2024
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa 25.11.2024
Nejčtenější články
- Kia nadělila své poslední novince design tak bizarní, že je těžké ho rozdýchat, vypadá jako staré náklaďáky z SSSR
30.10.2024 - Škoda ukázala nový Kodiaq RS, ale co je na něm vlastně nového? Krom 20 koní navíc skoro není o čem mluvit
30.10.2024 - Nařizování elektromobilů v EU musí ihned skončit, říká „motorový papež”, jinak toho Číňané využijí tak, jak Brusel nečeká
30.10.2024 - Toto je legendární Mercedes, se kterým Shirley Temple Black jezdila po Československu, nechala si ho až do své smrti
30.10.2024 - VW odhalil první radikální škrty: Všem sníží platy o 10 procent, sebere lidem prémie, první továrnu zavře už v únoru
31.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva