Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Bilster Berg Drive Resort: vzniká moderní Nordschleife, v malém
15.4.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Máte rádi Nordschleife? My ano, velmi, proto nás potěšila zpráva o stavbě nového okruhu, který si z něj vzal inspiraci. Říká si Blister Berg.
Studená válka skončila a zůstaly po ní artefakty v podobě různých vojenských zařízení. U nás zmiňme bývalá vojenská letiště v Mimoni či Hradci Králové. Na první se autem svezete občas, na druhém, či spíše v jeho bývalém aerálu, častěji. Malý okruh zvaný Czechring, který tam v loňském roce vznikl, umožňuje poměrně zajímavé svezení. Ostatně i my jsme tam, k plné spokojenosti všech účastníků, uspořádali sraz našich čtenářů.
Samozřejmě, Severní smyčka to není a nikdy nebude. Ovšem ani tato mekka všech bláznů s příměsí benzínu v krvi není bez chyby. Je daleko, vstup na ni je čím dál tím dražší a příležitostí ke svezení také není mnoho. Dobrou zprávou tedy je, že v Německu vzniká alternativa. Skupina soukromých investorů se rozhodla v areálu bývalého skladu munice v oblasti Teutonského lesa vybudovat okruh, který bude primárně sloužit k testování aut a soukromým motoristickým akcím. Samo o sobě je to velmi ojedinělá záležitost, nový okruh byl v Německu vytvořen naposledy v roce 1932, toto ale nebude jen tak nějaký okruh.


Jeho hlavní zvláštností a současně lákadlem bude jeho topografický profil. Výškový rozdíl mezi nejvyšším a nejnižším bodem tratě je 70 m, celkové převýšení v rámci jednoho kola 100 m. Už vidíte tu podobnost? Přidejte relativně úzké únikové zóny, lesy kolem tratě a je zřejmé, odkud si tvůrci vzali inspiraci. A rozhodně se tím netají. Zcela jasně dávají najevo, že předobrazem bylo Nordschleife a okruh ve Spa. Hlavním architektem je Hermann Tilke, který měl hlavní slovo při přebudovávání A-ringu, Hockenheimu, Monzy či Silverstonu. Ten občas bývá kritizován za budování příliš bezpečných a „umělých” okruhů, ze simulací je ale zřejmé, že v Bilster Bergu to vzal za správný konec. Možná je to tím, že mu do toho mluví nikdo menší, než Walter Röhrl.
Společně navrhli 4,2 km dlouhý okruh, který je možno rozdělit na dva o délce 2,4 a 1,8 km. Největší sklon má gradient 26 %, výjezd zase 20 %. Walter Röhrl provedl odhad času najedno kolo založený na Porsche 997 GT3. Okruh by se podle něj měl dát zajet za cca 2 minuty s průměrnou rychlostí 168 km/h. Je vidět, že stejně jako Nordschleife bude svědčit spíše silnějším vozům.
Otevření okruhu je plánováno na červenec tohoto roku a pokud byste snad měli zbytečných 100 000 Eur, můžete se stát podílníkem. Získáte za to nejen kousek tratě, ale i možnost přednostně ji využívat za výrazně nižší cenu, než kterou budou platit externí zájemci. Těmi by dle majitelů primárně měly být automobilky. Trať je stavěna v uzavřeném areálu obklopeném lesy, což by jim mělo zaručit značnou míru soukromí při testování nových prototypů. Současně budou mít k dispozici veškeré zázemí technického a prezentačího charakteru, což by mělo posloužit při prezentacích nových výrobků.
Majitelé nezapomínají ani na nadšence, o kterých mluví v souvislosti s pořádáním klubových a soukromých akcí. Bohužel jsem prozatím nikde nenašel zmínku o tom, že se plánují jízdy veřejnosti ve stejné podobě, jak ji známe z Nordschleife. Jsem ale přesvědčen, že se jich v nějaké formě dočkáme a že tento okruh bude Nordschleife do vellé míry konkurovat. To by mohlo přinést výhody i obyčejným smrtelníků, kde je konkurence, tam klesají ceny. Třeba se nám tam jednou podaří uskutečnit podobné setkání, jako vloni na tak často zmiňovaném Nordschleife.
Virtuální prohlídka tratě Prezentace projektu okruhu v Angličtině
Stav stavby v lednu tohoto roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 11 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 5 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 6 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 8 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 9 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva