Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
5 levných řidičských aut, která jen porostou na ceně
13.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Koupit si auto, které nebude drahé, dobře si s ním sjedete a přitom jen poroste na ceně, zní jako sen. Jenže i taková auta skutečně existují.
Pořídit si auto jako investici dnes není nic výjimečného a někdy jde o opravdu velké peníze. Však nejúchvatnější sbírka aut se nedávno prodala za 1,63 miliardy Kč, a to šlo o relativně malý počet vozů pořízený za zlomek jejich aktuálních cen. Stačí si ale projít detaily o jejích skvostech, abyste poznali, že především jako investice byly tyto jedinečné stroje také koupeny. S málokterým z nich jejich majitel vůbec jezdil a mít auto a nechávat jej stát v garáži je jako šetřit svou partnerku pro příštího muže - toto skutečný fanda do aut prostě nedělá.
Pochopitelně, podmínkou se zdá být i výjimečnost vozu a z něj pramenící vysoká cena. Ale to nemusí být pravda, dobře investovat se dá i do Wartburgu, který vás ani dnes svou pořizovací cenou nezruinuje. Jenže jezdit tříválcovým dvoutaktem, který se po silnici kolébá jak Miloš Zeman cestou z obhlídky korunovačních klenotů, asi také nebude pro nadšeného řidiče to pravé.
Je tedy možné koupit si auto, které nebude stát majlant, za jeho volantem si budete užívat a pak jej prodáte za nejméně stejnou cenu, za jakou jste ho koupil, či ideálně za vyšší? A koupit si pak něco dalšího, rychlejšího, co se možná zhodnotí lépe anebo co bude víc testovat vaše řidičské schopnosti a posune vás někam dál? Budete se divit, ale i takové stroje se na dnešním trhu najdou.
Pochopitelně nemusí být snadné odhadnout, která auta jsou nyní na nejnižších cenách. Do budoucnosti nikdo nevidíme a stát se může leccos, neočekávaný pokles cen je ale minimálně u této pětice velmi nepravděpodobný - vývoj cen a statut těchto vozů dává k nepříznivému vývoji jen malý prostor. A nepozameňme, po celou dobu jejich vlastnictví budete mít vynikající stroje svého druhu.
V nabídce bývají spousty aut, ale spousty z nich také jsou vraky před smrtí. Jako u každého ojetého auta je i zde hloupost kupovat to nejlevnější, takže jsme se podívali na Mobile.de a našli ceny kousků, které byly v sériovém stavu a které vypadaly aspoň trochu k světu. I tak ale můžete mít úžasné stroje nanejvýš za cenu nové Octavie sotva s elektrickými okny...
1. BMW M3 E36
Dobrou investicí je BMW M3 generace E36. Je to M3, kterou popisovat či vychvalovat asi není moc potřeba, každá je vynikající řidičské auto, v tomto pŕípadě s vynikajícím řadovým šestiválcem o 286 koních z tří litrů objemu. Proti M3 E36 můžete mít výhrady, třeba to, že na rozdíl od E30 při jejím vývoji měl dost velké slovo marketing, a E46 je vskutku lepší. Nic to ale nezmění na tom, že jde - zvlášť z dnešního pohledu - o výborné auto pro leckterého puristu.
M3 E36 vznikla spousta, ale najít dnes dobrý kousek v sériovém stavu není tak lehké a je na něj potřeba asi 400 tisíc korun. Pokud jej neznehodnotíte ničím jiným než přiměřeným ježděním co do počtu najetých kilometrů, klesat na ceně už nebude...
2. BMW M5 E39
Další mnichovský stroj, M5 generace E39 nemá pod kapotou nic menšího než pětilitrový osmiválec, který na zadní kola posílá 400 atmosférických koní přes manuální převodovku. Zvládne jezdit jako grand tourer na dlouhých trasách, ale také létat po okreskách, i když to je dost velké auto. Do města pochopitelně moc není, protože pětilitr pod kapotou si umí paliva řádně přihnout.
Jistě i z tohoto důvodu začínají ceny na pohled slušných kousků u 290 tisíc korun. Trh si tedy ani dnes těchto aut příliš neváží, jeho ceny ale už také neklesají. Za pár let bude M5 E39 ceněná vzpomínka na doby, kdy automat do M5 nebylo možné koupit ani za příplatek...
3. Mazda MX-5
Chcete-li levný a řidičsky perfektní roadster, chcete Mazdu MX-5. Možná v ní budete vypadat jako kadeřník, zejména bude-li červená, ale to vám může být jedno, protože budete sedět v lehoučkém sporťáku s vynikajícím podvozkem.
Tohle auto je navíc opravdu levné a jeho ceny často už pomalu nemají kam klesat. Dají se sehnat za pár tisíc, ale už na fotkách se rozpadají; hezčí kousky se dají pořídit od 40 tisíc korun - když se o ně budete dobře starat, tuto cenu si přinejmenším podrží.
4. Mini Cooper
Nemyslíme teď stroj, který byl do nedávna označován jako jediná předokolka BMW, ale původní Mini Cooper, ten, který je skutečně „mini”. Tohle auto je do značné míry kultovní a vyhledávané, jenže jich vznikly hromady. Hromady jich ale také už skončily na vrakovišti, takže pojízdných jich zas tak moc není.
Poslední verze z 80. a 90. let i docela pojedou, třebaže mají motory 1,0 nebo 1,3. A pořídíte je od nějakých 70 tisíc korun. Pochopitelně, je to řidičský stroj svého druhu, jeho ostré verze ale v rallye neuspívaly náhodou. Všechno od tohoto třeba až po slavné angažmá vozu „v garáži” Mr. Beana se postará o to, že levnější už zachovalá původní Mini nebudou.
5. Porsche 911 996
Když se řekne automobilová ikona, Porsche 911 určitě napadne spoustu lidí. Fanoušci milují 993 a pak 997, jenže mezi nimi je ještě jedna generace, tak trochu zatracovaná - 996. Je to první devětsetjedenáctka s kapalinovým chlazením motoru a navíc nemá kulatá světla, nýbrž v nich jsou integrované blinkry a leckomu to moc nevoní.
Auto je to fakticky výborné, hlavně ona světla se ale postarala o to, že jejich ceny jsou dnes u dna - hezké kousky začínají na 450 tisících korunách. Už chvíli ale neklesají a verze Turbo nebo GT3 už dokonce rostou na ceně. Je velmi pravděpodobné, že třeba i taková Carrera (2) S vybavená manuální převodovkou bude za pár let vyhledávaným strojem. A to tím spíše, když se dnes s 911 děje to, co se s ní děje...
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:19 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch