Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
20 nezničitelných aut posledních dekád. Tyhle vozy přežívají největší nájezdy km
27.8.2018 | Petr Miler
Některá auta mají s výdrží problém, jiná dvacetkrát objedou planetu a pořád slouží. Tahle statistika vám odhalí některá z těch druhých.
O některých autech se říká, že vydrží všechno, jiná zase předchází pověst, že se rozsypou, ještě než s nimi dojedete z autosalonu domů. Existují také statistiky spolehlivosti, které ukazují, jaká auta se pokazí s největší pravděpodobností a jaká s tou nejmenší. Každý rok se podobných studií objeví spousta - mezi ty nejpropracovanější patří reporty německého TÜV. Takové statistiky jsou zajímavé a nelze je ignorovat, jde ale pořád jen o statistiky, do jejichž výsledků mohou srovnatelným způsobem promlouvat jinak nesrovnatelné faktory.
Dnešní přehled je pochopitelně také statistikou, ale jinak pojatou. V Německu se pokusili zjisti nikoli přímo spolehlivost, ale spíše trvanlivost a vše, co s ní souvisí odlišným způsobem - z průměrných nájezdů jednotlivých, až 25 let starých aut nabízených na trhu. V inzerátech ojetin tak vyhledali auta stará maximálně čtvrtstoletí (od roku výroby 1993), kterých je v nabídce alespoň 50 různých kusů, a sestavili tabulku dvaceti strojů, u kterých zprůměrovali roky výroby, ceny a kilometrové nájezdy.
Nezajímal je přitom primárně průměrný nájezd, jakkoli ten byl také zkoumán, ale něco trochu jiného - výsledná dvacítka je seřazena dle procentního zastoupení aut v nabídce, která mají za sebou více než 200 tisíc km. Právě míra tak vysoké „ojetosti” podle Němců nejlépe ukazuje trvanlivost a vše, co s ní souvisí - tj. ne jen samotnou spolehlivost, ale třeba i to, jak nákladné je udržet auta v provozuschopném stavu po tak vysokou kilometráž a další související faktory. To je docela zajímavý pohled, neboť těžko někdo bude rozporovat, že auta, kterých má naprostá většina najeto statisíce kilometrů, nebudou trvanlivá nebo nebude efektivní udržovat je navzdory jisté údržbě po tak dlouhou dobu v provozu.
Pochopitelně, spousta aut může mít - a pravděpodobně také má - stočené tachometry, ale nahoru je jistě nikdo nestáčí a obava, že vám oblíbený vůz v nabídce chybí, protože je často „stáčen”, je zřejmě lichá. Lze očekávat, že míra manipulace se stavem tachometru bude u hodně ježděných aut všech značek podobná. A nezapomeňte, nejsme v České republice, takže stočených aut nebude tolik, třebaže tento nešvar není cizí nikou a nikde.
Pojďme se tedy podívat, která auta zvládají velké porce kilometrů tak nějak standardně. S ohledem na nastavená měřítka jsou to pochopitelně vozy starší, skutečně nezničitelné vozy ale nic jiného než čas neprověří. Jak na tom budou dnešní dálniční křižníky, uvidíme za dekádu či dvě.
20. Mitsubishi Pajero II. generace
Člověk by očekával, že drsný japonský offroad toho vydrží hodně. A také že ano, i když není zdaleka nejlepší. Průměrný nájezd tohoto stroje je 218 544 tisíc kilometrů a nad 200 tisíc kilometrů má za sebou 54 % německé nabídky 71 těchto vozů. Průměrná cena Pajera této generace ve stavu, kdy není havarován či jinak poškozen (to platí i v případě všech dále zmiňovaných cen) je v přepočtu asi 95 tisíc korun.
19. Audi A4 B5
Se značkou Audi se na tomto seznamu potkáme několikrát a k nejhůře umístěným z této dvacítky patří model A4 zhruba z roku 1998. Dvacet let stáří není málo, průměrný nájezd je 209 720 km, nejnižší v seznamu, a přes 200 tisíc km zvládlo 54 % automobilů k mání. Těch je 3 090 s průměrnou cenou asi 57 tisíc korun.
18. Volkswagen Passat B5
Osmnáctá příčka patří Volkswagenu Passat generace B5, z jehož nabídky čítající 2 667 aut má přes 200 tisíc kilometrů najeto 55 % aut a průměr tu je 214 120 km. Průměrná cena Passatů B5 je asi 55 tisíc korun.
17. Volkswagen Passat B4
O příčku výš je Passat generace B4 s průměrným stářím 20 let. Tato auta mají průměrně najeto 211 766 km a přes 200 tisíc jich má na tachometru 56 %. V nabídce je jen 447 aut a jejich průměrná cena je nejnižší z celého seznamu, v přepočtu asi 44 tisíc korun.
16. Chrysler Grand Voyager III. generace
Jediný Američan na tomto seznamu má dlouhé cesty už ve jméně - Grand Voyager. Je to větší verze Voyageru a III. generace se očividně může pyšnit dlouhověkostí. Průměrný nájezd tu je 214 779 a přes 200 tisíc km má za sebou 56 % aut. V nabídce 252 kusů je průměrná cena asi 53 tisíc korun.
15. Audi S4 B5
S Audi A4 generace B5 se setkáváme ještě jednou, tentokrát ale s verzí S5, která má pod kapotou 2,7litrový přeplňovaný šestiválec, který nabídne 265 koní a 400 Nm. Ze 108 aut v nabídce má 56 % víc než 200 tisíc kilometrů, průměrný nájezd je 214 368 km a průměrná cena asi 207 tisíc korun.
14. Mercedes-Benz C 270 CDI W203
Asi není moc s podivem, že je na tomto seznamu spousta německých prémiových aut, která vznikla proto, aby polykala velké porce kilometrů s větším nadhledem než prostší stroje. Čtrnáctý je Mercedes C 270 CDI generace W203, průměrně starý 13 let s nájezdem 214 237 km. Přes 200 tisíc kilometrů má 58 % ze 407 nabízených aut a průměrná cena je asi 135 tisíc korun.
13. BMW 540i E39
BMW řady 5 generace E39 dodnes platí za elegantní auto, pokud má příplatkové nárazníky. A také to je očividně stroj, který zvládne spoustu kilometrů, zejména s 4,4litrovou V8. Mezi 228 auty v nabídce má přes 200 tisíc km 59 % aut a průměrný nájezd je 215 760 km. V průměru za takové auto v Německu zaplatíte asi 173 tisíc korun.
12. Citroën XM
Trochu překvapivým autem na dvanácté příčce může být jediný Francouz seznamu, Citroën XM. Věřte tomu nebo ne, tahle věc se vyráběla do samého konce 20. století. A zvládá slušné porce kilometrů: z 54 aut v nabídce, nejméně v seznamu, má 61 % najeto přes 200 tisíc. Průměrný nájezd je 209 892 km a cena 90 tisíc korun.
11. Mercedes-Benz E 430 W210
Ne nadarmo byly ještě nedávno v Německu jako taxíky k vidění Mercedesy třídy E W210. Tyhle stroje zvládnou slušné porce kilometrů, jak svědčí fakt, že 61 % z nabídky 153 aut má přes 200 tisíc kilometrů. Průměrný nájezd tu je 221 800 km a cena asi 106 tisíc korun.
10. Audi A6 Allroad C5
První generace Audi Allroad uzavírá první desítku. Průměrný nájezd těchto vozů je 221 836 kilometrů a ze 193kusové nabídky má přes 200 tisíc na tachometru 62 %. A cena? Tyto stroje si ji docela drží, je na 176 tisících korunách při průměrném stáří 13 let.
9. Audi A6 C5
Obyčejná varianta Audi A6 generace C5 je oproti Allroadu o něco lepší. Její nabídka čítá 3 435 kusů, nejvíc z celého seznamu, a 63 % z ní má přes 200 tisíc km. Průměrný nájezd je 224 150 kilometrů, avšak cena je oproti Allroadu výrazně nižší: cca 95 tisíc korun.
8. Mercedes-Benz E 270 CDI W210
Už jsme tu měli jak třídu E generace W210, tak i motor 270 CDI, jenže odděleně. V kombinaci na tom je tento stroj mnohem lépe, soudě dle toho, že z 955 nabízených aut má 65 % najeto přes 200 tisíc kilometrů. Průměrný nájezd je 233 984 km a cena zhruba 148 tisíc korun.
7. Audi A6 C4
Starší je lepší, říkají někteří a v případě Audi A6 by mohli mít pravdu. Průměrný nájezd generace C4 je 243 068 kilometrů a z nabídky 267 kusů má 67 % najeto přes 200 tisíc km. Také to jsou ale auta relativně levná s průměrnou cenou 51 tisíc korun.
6. Volkswagen Sharan I. generace
První Sharan, který byl až na znáčky shodný s Fordem Galaxy a Seatem Alhambra, sice krásy moc nepobral, ale nabídne slušnou trvanlivost. Průměrný nájezd 282 aut v nabídce je 235 989 km a 70 % z nich má za sebou přes 200 tisíc kilometrů. Ceny se pohybují okolo 56 tisíc korun.
5. Audi A8
Špičkové limuzíny posledních dvaceti let nemusí vynikat ve spolehlivosti, zato se s nimi ale často jezdí dlouhé štreky. 231 619 km je průměrný nájezd 411 aut v nabídce a 71 % z ní má najeto přes 200 tisíc km. Průměrná cena je asi 108 tisíc korun.
4. BMW 728i E38
Podobný případ jako u Audi A8 je mnichovský stroj, BMW 728i generace E38. Řadový šestiválec o objemu 2,8 litru je tu nejslabším motorem, dává 190 koní, ale „sedmy” s ním jsou schopny najet ohromné porce kilometrů. Nabídka čítá 186 aut o průměrném nájezdu 243 584 km a ceně 93 tisíc korun a 73 % z ní má přes 200 tisíc kilometrů.
3. Volvo 850
Na bronzové příčce se umístilo staré Volvo 850, je to jedno z nejstarších aut, které na tomto seznamu máme. V nabídce jich není moc, nějakých 185 kusů, ale 81 % z ní má najeto přes 200 tisíc kilometrů a průměrný nájezd je 262 812 km. Cena je v průměru 59 tisíc korun.
2. Mercedes-Benz E 290 CDI W210
Nedivili bychom se, kdyby právě diesel 290 CDI ve třídě E W210 byl nejčastější volbou německých taxikářů. Ze 104 aut v nabídce má 82 % najeto přes 200 tisíc kilometrů a průměrný nájezd činí 258 969 km. Cena ale nejnižší není, průměrně se pohybuje u 57 tisíc korun.
1. Volvo V70 I. generace
Vítězem se stává Volvo V70 I. generace, jehož nabídka o 281 kusech čítá 82 % aut s nájezdem přes 200 tisíc kilometrů a průměrný kilometrový proběh je 263 139 km, nejvíc z celého seznamu. Cena se drží na průměrně 16 let staré auto na relativně vysokých úrovních, okolo 67 tisíc korun.
Zdroj: Auto Uncle
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva