Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
10 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce
22.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nic neprověří trvanlivost auta tak, jako vysoké porce ujetých kilometrů. A ne v jednom případě, ale v průměru. Těchto 10 aut zvládá stabilně největší štreky.
Spousta lidí hledá svůj nový vůz mezi ojetinami spíše než mezi novými auty. Důvodů najdeme spoustu, nejčastějším ale bývá ten, že člověk tak se svými finančními možnostmi dosáhne na silnější motor, lepší výbavu či větší automobil. A nebo nechce snášet ztrátu hodnoty, která je zejména v prvních letech provozu ohromná, popř. má za to, že mu nové auto oproti tomu staršímu nemá co nabídnout.
Motivů bychom našli spoustu, ať už ale bude tím hlavním cokoli, nikdy si nikdo nebude chtít koupit vůz, který by častěji stál v servisu než jezdil po silnicích. Abychom taková auta našli snáze, vznikají nejrůznější žebříčky spolehlivosti, která tuto vlastnost aut hodnotí rozličnými kritérii. Některá dají na hodnocení majitelů, jiná na schopnost vozů projít technickou kontrolou, další se pokouší sestavit žebříček třeba podle dat pojišťoven.
Všechno jsou to relevantní pohledy, my ale máme nejraději statistiku trochu jinou. Neřeší přímo spolehlivost, soustřeďuje se na kilometrové proběhy, které auta zvládají. Teorie za tímhle přístupem je jednoduchá - auto, které se majiteli rozpadá pod rukama už ve 100 tisících kilometrech, jde z domu nejpozději se skončením záruky. Prostě s ním další a další kilometry nenajíždí, protože to pro něj není ekonomicky udržitelné - každou chvíli platí stovky až tisíce za opravu a každou chvíli musí pár dnů jezdit vlakem. Pokud tedy nějaký vůz spousty kilometrů najíždí, musí být odolný, trvanlivý, „nezničitelný”.
Můžete namítnout, že fakt, že jedno auto zvládne statisíce kilometrů, ještě neznamená, že je obecně odolné. To jistě ne, ale nás nezajímají jednotlivosti - stejně jako loni jsme si nechali vyjet průměrné nájezdy aut, která se letos podrobila německým STK (protože tamní data jsou dostupná a důvěryhodná - o českých to v takové míře neplatí) a soustředili se na průměrné kilometrové proběhy u aut osmi až jedenácti let věku. K dispozici tak máme průměrné hodnoty z kontrol milionů aut, a to už něco znamená.
S ohledem na výše zmíněné stáří se díváme na auta z let 2005 - 2008, tedy do doby, kam se nejeden zájemce o ojeté auto slušné úrovně za rozumné peníze může dívat. Auto takto staré nemusí být vybaveno příliš mnoha moderními nesmysly, nemusí mít ani nepovedený downsizovaný turbomotor nebo start-stop. A i když budou, start-stop se dá vždycky vypnout a když se k turbomotoru budete chovat, jak je patřičné, bude sloužit dlouho. Jinak jde už o velmi moderní auta - dostanete osm airbagů místo stěží dvou, pod kapotou bude dost výkonu a můžete dosáhnout i na spoustu luxusních prvků výbavy. Tady jsou výsledky.
10. Mercedes-Benz třídy M
Průměrný kilometrový proběh: 157 tisíc km
Tohle SUV Mercedesu není možná vyhlášené etalon spolehlivosti, ale očividně se majitelům nerozpadá pod rukama. Kdyby ano, nejezdilo by v průměru tolik, třebaže to ne nejvíce ze všech.
9. Volkswagen Touareg
Průměrný kilometrový proběh: 160 tisíc km
Touareg může lákat svým dieselovým desetiválcem, zrovna ten ale prý tolik nevydrží. Většina kusů v inzerci má naftové šestiválce a ty jsou zjevně zárukou výdrže.
8. Volkswagen Sharan
Průměrný kilometrový proběh: 163 tisíc km
I tohle velké MPV je podle některých zdrojů dost nespolehlivé, přesto s ním ale lidé jezdí víc než se spoustou jiných aut. Takže možná někomu přijde nespolehlivé právě proto, jak moc s ním dříve jezdil někdo jiný.
7. Volkswagen Passat
Průměrný kilometrový proběh: 165 tisíc km
Oblíbenec taxikářů a firemních flotil u nás i v Německu je s tímhle průměrným nájezdem ještě docela nízko. Jsou auta, která takové číslo zvládnou za dva, tři roky, ale očividně i taková, která mají po deseti letech mnohem méně, jinak by takovýto průměr nemohl vzniknout.
6. Mercedes-Benz třídy E
Průměrný kilometrový proběh: 166 tisíc km
Další vůz, který velmi často vídáme jako taxík, jezdí nejméně z německého trojlístku prémiových značek ve vyšší střední třídě. A je vyhlášen jako spolehlivý polykač kilometrů.
5. BMW X5
Průměrný kilometrový proběh: 167 tisíc km
Nejlepší velké SUV na tomhle seznamu pochází z Mnichova a průměrně najede o 10 tisíc kilometrů víc než stuttgartský konkurent.
3. - 4. Ford Galaxy
Průměrný kilometrový proběh: 168 tisíc km
Sourozenec Volkswagenu Sharan s modrým oválem na přídi očividně jezdí ještě o něco víc, skončilo na sdíleném třetím místě.
3. - 4. BMW řady 5
Průměrný kilometrový proběh: 168 tisíc km
Další oblíbený polykač kilometrů, který i na tomhle seznamu své pověsti dostává. Některé kusy mohou mít za deset let klidně 700 tisíc, jiné ale očividně také velmi málo. Který z nich chce člověk koupit jako ojetinu, je nasnadě. U tohoto auta je ovšem i v Německu potřeba dát pozor na stav tachometru.
2. Audi A6
Průměrný kilometrový proběh: 172 tisíc km
Nejlepší z německého trojlístku ve vyšší střední třídě je ingolstadtský bojovník. Že najíždí hromadu kilometrů, víme i z článku o extrémech na tomhle poli. Opět čekejte velkou šanci podvodů s kilometrovým proběhem, pokud ale vyberete správně, měla by A6 sloužit dlouho.
1. Volvo V70/XC70
Průměrný kilometrový proběh: 188 tisíc km
Se slušným náskokem nejvíc ale v průměru jezdí velké kombíky od Volva - model V70 a jeho zvýšená verze XC70. Asi nebude náhodou, že tenhle vůz se na prvních příčkách odolnosti a trvanlivosti objevuje pravidelně.
Kdo se nevešel do první desítky aneb 11. - 40. místo
Při skládání nejlepší desítky z dostupných dat jsme pochopitelně nedostali jen onu desítku. Zbyla nám tu tedy hromada dalších modelů, které se do deseti nejlepších nevešly a chtěli z nich vybrat pár lákavých. Ale nakonec jsme nechtěli kastovat, a tak je všechny přikládáme ve formě tabulek níže.
Můžete se podívat, jestli kilometrový proběh BMW řady 3, které jste si vyhlédli na Mobile.de, aspoň trochu odpovídá průměru, nebo jestli je nějak výrazně abnormální. Samozřejmě, zrovna „trojka” také není imunní vůči podvodům s tachometry, ale to není žádné auto, zákony nezákony. A můžete se podívat také na 29 dalších modelů nejznámějších evropských i zámořských značek, je tu třeba i Škoda Octavia...
Zdroj: TÜV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 32 minutami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva