Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
10 aut, která nejvíce lžou o spotřebě podle Britů: realita je až 2,5krát horší
4.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Že za spotřebu udávanou v katalozích nelze jezdit, víme všichni. U jakých aut se ale realita běžného ježdění skutečných řidičů liší nejvíce?
Rozdíly mezi reálnou a papírovou spotřebou aut nejsou nic nového, teprve v posledních letech ale nabírají na obrátkách. Udávaná spotřeba je totiž přímo úměrná emisím CO2, za jejichž nadměrnou výši jsou automobilky tvrdě pokutovány. Dělají tak možné i nemožné, aby ji snížily, ale hlavně na papíře. Skutečná spotřeba se tak výrazně liší a rozdíly už po léta intenzivně rostly. Jaký je ale aktuální stav?
To nám nejlépe poví data dlouhodobě sbíraná britským webem Honest John od jeho čtenářů, neboť se zaměřují na skutečnou spotřebu skutečných řidičů ve skutečné světě. Na rozdíl od měření Auto Bildu tak čísla „Čestného Honzy” nejsou zjištěna měřením redakce na nějakém předem stanoveném okruhu, nýbrž je to průměr, získaný od majitelů daných aut. Ti svá data o spotřebě vkládají na webu a z nich se vypočítává průměr. Číslo je tedy prosté výkyvů typu těžká nebo naopak lehká noha.
Data níže jsou dále zprůměrována pro jednotlivé modely, proto v nadpisech také uvádíme jen model. Když se v odstavcích níže dočtete o konkrétní spotřebě v litrech na 100 km, je to jedna konkrétní verze daného modelu. Žebříček jako celek je však seřazen podle průměrné odchylky spotřeby pro model ve všech jeho verzích.
Podle Britů zvládá jen 10 % všech aut zvládá jezdit se spotřebou, jaká je udávána v katalogu. Můžeme jízlivě dodat, že těch zbylých 90 % jsou downsizované a přeplňované motory, příp. hybridy, ale to asi tušíte. V každém případě máme před sebou zajímavou tabulku.
Honest John také hovoří o tom, že od září 2017 přijdou nové seznamy, neboť se tehdy začne používat cyklus měření spotřeby WLTP, který nahradí zastaralý NEDC. Podle něj vznikla katalogová čísla níže. Je pravděpodobné, že se procentuální rozdíly mezi reálnou a papírovou spotřebou od září 2017 zmenší, ale jak moc či zda vůbec, si musíme ještě počkat. Tady je oněch 10 největších lhářů dle současných metrik-
10. Hyundai Tucson
Ani desáté místo nevykazuje rozdíl spotřeby v katalogu a v reálu menší než čtyřicetiprocentní, to je opravdu hodně. Desítka je Hyundai Tucson 2015, jehož spotřeba je průměrně horší o 40,3 % oproti papírovým číslům. To znamená, že pokud u některého modelu udává spotřebu 5 litrů paliva na 100 km, realita je za 7.
9. Ford Fiesta
Malá městská Fiesta vykazuje průměrně spotřebu o 40,8 % než v katalogu. Nejhůř je na tom 140koňový tříválec 1,0 EcoBoost s převodovkou Powershift, jehož spotřeba je ve skutečnosti o 49,3 % horší než na papíře. Manuál je jen o chloupek lepší. Tříválec na lavici hanby nevidíme naposledy - proč, jsme nedávno probírali.
8. Range Rover Evoque
Prodejní úspěchy Evoqu jsou ohromné. Úspěchy na poli spotřeby reálné ve srovnání s normovanou moc ne - průměrný rozdíl je 42 %. Máte-li zájem o benzínovou verzi Si4, vězte, že oproti katalogu bude spotřeba horší o 51,5 %.
7. Peugeot 308 SW
Francouzský kompaktní kombík bere ve skutečnosti o 42,5 % více, než udává Peugeot, na což Francouzi přišli i sami. Nejblíže katalogu je diesel 1,6 HDi o 92 koních, který je horší „jen” o 22 %, nejhůře tříválce, jak jinak.
6. Mini hatchback
Chcete-li hatchback z rodiny Mini, připravte se, že spotřeba bude o 42,9 % horší než na papíře. Nejúspornější verze One D např. má jezdit za 3,5 litru na sto, ale ve skutečnosti jezdí za pět.
5. Fiat 500X
Námi testovaný dieselový kousek jezdil za šest litrů, což bylo oproti udávanému katalogovému číslu 4,1 l/100 km znamená o nějakých 46 % více. Podle Britů katalogy lžou v průměru o 43,7 %, jaké překvapení...
4. Volvo XC90
Tohle velké SUV má jen čtyřválce a hraje si na úsporné, ale reálně tak dobré není - v průměru je jeho spotřeba o 46 % horší než v katalogu. Nejsilnější verze s elektrickou dopomocí má jezdit za 2,8 litru na sto, z čehož kouká levá. A realita není jiná - ve skutečnosti jezdí majitelé s touto verzí za 7,4 litru. Na velké SUV slušné číslo, ale rozdíl oproti katalogu tu je obrovských 164,3 %. To není překlep.
3. Audi A4
Bronz získává ingolstadtský bojovník ve střední třídě s reálnou spotřebou o 46,4 % vyšší než v katalozích. Dvoulitrové TDI ve verzi Ultra např. slibuje 3,8 l/100 km, ale jezdí za 5,3 litru. To pořád vůbec není špatné číslo, ale oproti katalogu to je úplně jinde.
2. Land Rover Discovery Sport
Náhrada za Freelander má reálnou spotřebu v průměru o 48,1 % horší než na papíře. Nejúspornější verze 2,0 TD4, vybavená moderním dieselem Ingenium, má jezdit za 4,9 litru, ale jezdí za 7 litrů na sto.
1. BMW X5
Zatím stále aktuální X5 vykazuje reálnou spotřebu v průměru o 49,5 % vyšší, než udávají katalogy. Rekordmanem byla - nikoliv nečekaně - hybridní verze xDrive40e, u které je udávána spotřeba 3,4 litru, ale v reálu jezdí vůz za 9,1 l/100 km. To znamená rozdíl 167,6 %. BMW tak - nikoli poprvé - kraluje tomuto žebříčku jak v případě modelu, tak konkrétní verze...
Zdroj: Honest John
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 8 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 10 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 11 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva