Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zvoní hrana 1,2 HTP? Rapid Spaceback jde v Německu do prodeje bez něj
13.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nová Škoda Rapid Spaceback u našich západních sousedů nemá v nabídce tříválcový motor. Nedivili bychom se, kdyby to byl začátek jeho konce.
Život bývá plný paradoxů. Zatímco z kroků mnohých automobilek, někdy i těch prestižních, se zdá, že motory tříválcové koncepce jsou jasnou budoucností a česká Škoda mnohem dřívějším stvořením tříválce 1,2 HTP předběhla dobu, její poslední krok naznačuje, že se spíše vydala na scestí. Nebo je to možná trochu jinak - na scestí se s tříválcovými motory vydávají bez výjimky všichni, jen Škoda ale zatím stihla přijít na to, že optimální cesta vede jinudy.
Nasazení jednotky HTP do i modelu Rapid tedy nic takového nenaznačovalo, jenže jeho „cenová diskriminace”, kdy je jen nepatrně levnější než slabší verze v jakémkoli myslitelném ohledu zásadně lepšího čtyřválce 1,2 TSI 85, naznačovala cosi o nezájmu automobilky takový motor přinejmenším v tomto modelu prodávat. Nyní se nám dostal do rukou rukou německý ceník Rapidu Spaceback a ten podobné pocity jen podtrhuje.
O samotné ceny tady pochopitelně, kolik tato novinka stojí v České republice už velmi dobře víme a včera jsme vám naservírovali i její webový konfigurátor. Základem nabídky u nás je nadále tříválec 1,2 MPI, což není nic jiného, než „legendární” agregát HTP, označený jinými písmeny. Německý ceník však startuje motorem 1,2 TSI, tedy přeplňovaným čtyřválcem, jehož slabší verze má 85 koní a 160 Nm. Zároveň to není jen nějaké omezení v úvodu prodeje, pro Rapid Spaceback se podle avíza německého zastoupení s tříválcem už vůbec nepočítá.
Ve standardním Rapidu, tedy liftbacku, přitom tříválec v nabídce na západ od našich hranic byl a je a napadá nás tedy jediný důvod, proč už do Spacebacku nemíří - nikdo ho nekupuje. Ono se ostatně není se co divit, slabší 1,2 TSI je o 10 koní silnější než HTP, má podstatně plošší výkonovou křivku a tedy příjemnější uživatelský projev, je tišší a dokonce má i nižší normovanou spotřebu. Tady prostě není jediný důvod, proč chtít třívalec.
Že by cena? O té už jsme mluvili. U nás je mezi oběma nejslabšími motory cenový rozdíl jen 10 tisíc Kč a docela rádi bychom se potkali s někým, kdo kvůli této úspoře zvolil o tolik horší řešení. V Německu je rozdíl větší, 1 100 Eur (tedy asi 27 tisíc Kč), přesto ani to nestačilo na to, aby po tříválci někdo toužil. A ve Spacebacku už prostě k mání není.
Právě absence tohoto motoru na některých trzích dává tušit, že se s ním v budoucnu možná rozloučíme i u nás, pro škodovku už evidentně nejde o součást její výkladní skříně nejvyšší kategorie. Možná skončí jen v Rapidu a možná si příští rok ani nenajde cestu do nové Fabie. Nedá se ale říci, že by nám to nějak vadilo, žádný tříválec se se srovnatelně dobře udělaným čtyřválcem nikdy nebude moci rovnat...
Němci se v Rapidu Spaceback budou muset obejít bez tříválcového zážehového motoru, trochu jim to závidíme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejnovější články
- Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
před 11 hodinami - Dodnes úplně nová, zapomenutá Škoda Superb Combi 2015 se špičkovým motorem i výbavou je k mání za poloviční cenu
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lada chystá hned dvě nová SUV a dokonce i jedno MPV, Putinovi už je ukázala
včera - Někdo nabídl dodnes novou, legendární Zmiji z roku 2002 na „americkém Bazoši”, prodala se hned
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.30. 23:32 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch