Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zvláštní LaFerrari za 100 milionů podle Ferrari nebude, ale dá se tomu věřit?
10.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský Autocar si prý jen špatně vyložil slova italského šéfdesignéra. I mluvčí Ferrari však nakonec připouští, že něco speciálního skutečně vznikne.
O novém hybridním supersportu z Maranella již byly napsány desítky stránek a stovky článků. Tomu bychom se ale neměli divit, neboť nové LaFerrari je laťkou nastavenou pro celý svět. Takový Horacio Pagani jej vyzdvihuje nad nový McLaren P1, Porsche pro jistotu hned změnilo výkon svého modelu 918 Spyder, aby byl dostatečně konkurenceschopný a výrobci hodinek vozu staví oslavné „orloje” za miliony. Již tento výčet navazujících událostí by jinému modelu stačil na rok, LaFerrari ale vše zvládlo během dvou měsíců. A to to jsme teprve na začátku jeho životní cesty.
Otázkou ovšem je, jak se vše bude vyvíjet dále, tedy když pomineme, že daných 499 exemplářů se musí vyrobit a předat zákazníkům. Tím však podle nedávného článku Autocaru (který byl v mezičase z webu stažen) neměla kariéra LaFerrari skončit. Italové totiž podle závěrů britských kolegů vyvíjejí ještě výjimečnější verzi, která by každého z plánovaných 10 majitelů měla stát něco mezi 90 a 150 miliony.
Toto tvrzení však Ferrari aktuálně smetlo ze stolu. Podle mluvčího značky si totiž magazín pouze špatně vyložil slova maranellského šéfdesignéra Flavia Manzoniho, který prohlásil: „Když jsme vytvářeli původní designové návrhy pro LaFerrari, došlo i na jeden, který byl mimořádně krásný. A tak jsme se rozhodli ponechat si jej pro něco skutečně zvláštního, co přijde v budoucnu.”
Mluvčí italské automobilky však naznačuje, že „je vcelku normální, když některé designové prvky pozdržíme pro budoucí produkty. Pokud bychom totiž veškeré naše designové nápady odhalili již nyní, mohla by nám je konkurence ukrást a použít na svých modelech.“ To je dementi, ze které snadno mohou vzniknout další interpretace.
Ze slov mluvčího i Manzoniho vyplývá, že jakési pokračování LaFerrari by opravdu mohlo vzniknout, přičemž jeo odvolávání naznačeného může být jen hrou, jak chystaný speciál co nejlépe utajit. Mnohem pravděpodobnější se nám jeví opakování historie, a to konkrétně té, jež se týkala Ferrari Enzo a speciálu FXX.
Daná dvojice rozhodně není tak stará, abyste si ji nepamatovali, přičemž siluetou i blokem motoru bychom ji mohli považovat za dvojčata. Prakticky každý díl FXX se však od silničního Ferrari Enzo liší, právě a to by mohl být způsob, jak uplatnit nevyužitý návrh pro LaFerrari, který se Manzonimu tak líbil.
Momentálně samozřejmě není jisté, zda celá situace opravdu vyústí tímto směrem. Jasné ovšem je, že něco speciálního od Ferrari máme stoprocentně očekávat. Pokud si navíc vzpomeneme na cenu modelu FXX, pak to něco speciálního bude skutečně stát desítky milionů. Jsme přitom zvědavi, zda tato specialitka bude moci také na veřejné silnice, či zda jí (stejně jako předchůdci) budou vyhrazené pouze okruhy.
Ferrari si sice opravdu schovalo jeden z designů plánovaných pro LaFerrari, jeho speciální limitovanou edici však prý nechystá
Namísto vozu pro šejky by mohla vzniknout verze FXX, která naposledy vzešla z modelu Ferrari Enzo. Bohužel však nesměla na veřejné silnice
Zdroj: Car Sales
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 2 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 3 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 5 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 6 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva