Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Známého youtubera od Nürburgringu odvedla policie, okruh mu zakázal natáčet
25.8.2019 | Petr Miler
Poněkud ruské pořádky zavládly na Rusy dnes vlastněném nejslavnějším okruhu světa. Jeho vedení se rozhodlo ovlivňovat, co se smí a nesmí na okruhu natáčet a co lze a nelze publikovat.
Severní smyčka Nürburgringu je nejslavnějším okruhem světa z mnoha důvodů. Jedním z nich je i její náročnost, záludnost a z toho vyplývající nebezpečnost - neexistuje jiný tak dlouhý okruh s tak proměnlivým povrchem, měnícími se klimatickými podmínkami, slepými zatáčkami a horizonty a minimálními až nulovými únikovými zónami. Je snadné si tam zničit auto, je snadné si tam ublížit a není zase tak výjimečné, když na okruhu někdo zemře.
Není to jistě nejkrásnější, není to dokonce vůbec krásný aspekt existence tohoto okruhu, ale je to realita, před kterou nelze zavírat oči. Je to druhá strana stejné mince a každý, kdo na toto místo vyráží, si musí uvědomit, zda mu potenciálně pěkné zážitky z jízdy na Nordschleife stojí za potenciální rizika spojená s tímtéž.
Hlavně nehody či jiné dramatické okamžiky ukazuje německý youtuber na svém kanálu Auto Addiction na Youtube, který má v tuto chvíli skoro 300 tisíc odběratelů a jeho videa bezmála 130 milionů zhlédnutí. My sami jeho videa čas od času publikujeme primárně s cílem nabídnout poučení z chyb jiných a neopakovat je při vlastní návštěvě Ringu. Ať už se na ně ale dívá někdo proto nebo je sleduje jako ryzí zajímavost, nemáme s jeho aktivitou žádný problém. Nastavuje zrcadlo části reality, která se pod hradem Nürburg skoro každý den odehrává, nic více.
Bohužel, management okruhu má na věc jiný pohled a s tímto youtuberem se dostal do sporu, který koncem týdne eskaloval. Když natáčel další ze svých videí v jedné ze zatáček okruhu, z místa jej vyvedla s tím, že si jeho natáčení vedení okruhu nepřeje. Postup policie nechme nyní stranou, pozoruhodný je především přístup firmy Nürburgring 1927 GmbH & Co. KG, která dnes Ring spravuje.
Rusy ovládaná společnost došla k závěru, že kanál Auto Addiction aktivně přitahuje pozornost prostřednictvím záběrů nehod a záměrně je kompiluje do videí zaměřených jen na ně. To firmě vadí, neboť to prý turistické jízdy prezentuje jako „nehodové jízdy” a nereflektuje to dění na Ringu. K nehodám prý dochází v průměru za 15 000 ujetých kilometrů a tady to vypadá, jako by se na okruhu bouralo pořád. Prý když si někdo natočí náhodou nehod a nahraje ji na svůj soukromý kanál, je to v pořádku, ale takto?
Přistup vedení okruhu nám přijde naprosto směšný. Samozřejmě chápeme jeho zájem a snahu vypadat před veřejností co nejlépe, nelze ale regulovat to, v jakém poměru k jinému dění někdo prezentuje v médiích věci, které se na Ringu skutečně dějí. Někdo ukazuje nehody, jiný rychlá kola, další zvučné průjezdy - tohle není věc, kterou by firmy ze své pozice měla jakkoli ovlivňovat, je to volba každého média. A nebo, když si založíme kanál zaměřený na nejkrásnější okamžiky, nám zakáže na okruhu natáčet, protože zobrazujeme moc pěkných věcí a málo nehod?
Je to nesmysl a divíme se vůbec troufalosti okruhu se pokoušet tuto věc regulovat a ochotě policie mu v tom asistovat. Neznáme veškeré legální pozadí, zejména které pozemky kolem okruhu jsou veřejné a které soukromé. Pokud ale někdo natáčí z místa, na které má legální přístup, cokoli, co se na okruhu děje, nelze z pozice pouhého vlastníka okruhu ovlivňovat, co bude a nebude natáčet a co bude a nebude na internetu vystavovat. Přesto se i o to firma snaží a na Youtube vznáší nároky na práva na videa natočená soukromými osobami při soukromých návštěvách okruhu v jejich soukromých autech. Znovu jen proto, že se natáčelo na jejím okruhu.
Management Nürburgringu podle jeho vlastního vyjádření trápí to, že firmy s ním spolupracující na půjčování aut, která lze na okruhu provozovat, prý přichází o zákazníky obávající se možné nehody. To je ale absurdita na druhou - jednak určitě není od věci ukázat lidem, že na Ringu mohou nabourat a na místo by se měli vydat s vědomím toho, že se to může stát. A nejezdit tam, pokud takové riziko nechtějí přijmout. Skrývat tento aspekt před veřejností je spíše nezodpovědné ze strany vedení okruhu. A také je otázkou, kolik lidí kvůli medializaci takového dění na okruhu na Ring či do zmíněných půjčoven nedorazí a kolik naopak jen kvůli dorazí - pořád platí, že je to pro Severní smyčku reklama, ať už dobrá nebo ne.
Jsme zvědavi, jak se tato kauza bude vyvíjet dál, v níže natočeném vyjádření ale zmíněný youtuber oznamuje, že v natáčení pokračovat nebude. Moc tomu ovšem nevěříme a především si to nepřejeme. Přes zřejmé komerční zájmy autora stojí za kvalitní dokumentací spousty nehod, které dovolují ostatním zvládnout okruh při vlastní návštěvě o něco lépe. Už proto na Youtube patří, stejně jako záběry čehokoli jiného, co se na Severní smyčce odehrává.
Jakkoli to zní bizarně, známého youtubera od okruhu odvedla policie na žádost vedení okruhu - prý natáčí moc nehod
Na kanálu Auto Addiction se objevují i jiné věci, třeba drifty a zajímavé průjezdy. Nehody jsou dominantní, i ty ale k realitě Severní smyčky patří
Zdroje: Auto Addiction@Youtube, Motorsport Total
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva