Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Značka luxusních Hyundai mění plány, movitá klientela nestojí o obyčejné lidi
8.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Genesis měl být nabízen spolu s auty mateřského Hyundai pod jednou střechou, ukázalo se to ale neúnosným. A tak se chystá rozvod svého druhu.
Takřka před rokem jsme zmínili, že Genesis, luxusní značka automobilky Hyundai, má potíže. Dealeři totiž nebyli připraveni na náročnou klientelu, a to přesto, že Korejci prodej vrcholných modelů podmínili nákladným přebudováním showroomů a proškolením specializovaných pracovníků, ať již z oddělení prodeje, nebo ze servisu. Tyto problémy ovšem setrvávají, pročež se Hyundai rozhodlo, že značku Genesis separuje od mateřské automobilky.
Dle někdejších plánů přitom měly v původních dealerstvích vyrůst separátní salónky, kde bude obsluhována klientela s vyššími příjmy. Značka Genesis by tak postupně mohla růst, načež by postupně pro své potřeby začala využívat jen oddělené showroomy, které by prodejci v mezičase vybudovali. Takový servis by ale i nadále sloužil oběma značkám, což by v dnešní době sdílení kde čeho nebylo nic až tak překvapivého.
Generální manažer značky Erwin Raphael ovšem aktuálně uvedl, že lidé, kteří si kupují modely G90 či G80 za více jak milion korun nemají zájem sdílet stejný prostor se zákazníky, v jejichž hledáčku je třeba Elantra za třetinu této sumy. Proto bude separace Genesis od mateřské automobilky urychlena, zároveň Korejci zredukují i počet showroomů, kde se luxusní vozy budou prodávat.
To samozřejmě představuje nemalý problém, neboť jak jsme zmínili, do řady dealerství již bylo jejich majiteli investováno nemalé množství prostředků. Vlastníci těchto showroomů pak sice krok Hyundai chápou, dobrovolně se ovšem nikdo z nich nechce značky Genesis vzdát. Model G80 přitom může ve Státech prodávat 835 dealerství, luxusnější G90 pak jen 352.
Do budoucna by se ovšem počet showroomů měl snížit na zlomek tohoto množství, aby Genesis působil patřičně exkluzivně. Raphael přitom uvedl, že přednost dostanou ti prodejci, kteří jsou alokováni v rušnějších metropolích. Jakým způsobem se ovšem Hyundai vypořádá se zbytkem „party“, to je otázkou. Korejci však připouští, že mnozí z nich se urazí, skončí i s prodejem běžnějších vozů a Hyundai budou žalovat.
Jsme tedy vskutku zvědavi, jak se celá záležitost vyvrbí. Pro Genesis jde ovšem o zásadní problém, neboť aktuálně se chystá představení zcela nového modelu G70, který půjde proti BMW řady 3 a jenž má šanci výraznou měrou navýšit registrace, které od ledna do července ve Státech činily 11 563 vozů.
To je na nově založenou značku velmi slušný počin, o kterém si jakékoli noblesnější Hyundai může v Evropě nechat jen zdát. Také na Starém kontinentu se vrcholný Genesis G90 prodával či prodává jako Hyundai Genesis. Jak to s ním dopadlo u nás, víte sami, nedávno byl stažen třeba i z britského trhu. O pořádný útok na Evropu se pak Genesis chce pokusit podobně, jako teď bude válčit v USA - zcela samostatnými, exkluzivními showroomy. Jestli to ovšem něčemu pomůže...














Genesis G90 je korejským vrcholem, který ve Státech může prodávat jen 352 dealerů. Toto číslo ale bude ještě zredukováno, jakmile se značka separuje od mateřského Hyundai
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před 30 minutamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nejnovější články
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před 28 minutamiAudi se po příšerném roce zbaví 7 500 zaměstnanců. I v takové chvíli odmítá otevřeně přiznat, že jeho plány selhaly
před hodinouSituace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
včera
Živá témata na fóru
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.17. 21:04 - Předseda
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB