Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10

Automobilka říká, že s jejími auty nemá tento incident nic společného, faktem ale je, že žádná jiná značka není ani zdaleka spojena s takovým množstvím požárů svých showroomů. Jen nešťastné náhodě se pak věří těžko.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10

19.5.2024 | Petr Prokopec

Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10

/

Foto: BYD

Automobilka říká, že s jejími auty nemá tento incident nic společného, faktem ale je, že žádná jiná značka není ani zdaleka spojena s takovým množstvím požárů svých showroomů. Jen nešťastné náhodě se pak věří těžko.

Tento týden ve čtvrtek, tedy 16. května, došlo v Číně na masivní požár showroomu značky BYD. Ohnivé peklo propuklo ve městě Qingkou v provincii Fu-ťien dvaatřicet minut po půlnoci, přičemž na zhruba hodinu zaměstnalo sedm hasičských vozů. Při neštěstí nebyl nikdo zraněn, svědci nicméně uvedli, že zpočátku byly plameny natolik intenzivní, že se k nim požárníci ani nemohli přiblížit. Kromě toho byl hustý kouř vidět na míle daleko, přičemž patrné byly i hlasité výbuchy a praskání.

BYD již přišel s oficiálním prohlášením, dle kterého „bylo předběžně určeno, že požár odstartoval v kancelářích nebo na střeše druhého podlaží. Nelze vyloučit, že byl způsobem zkratem či zastaralými rozvody“. Automobilka tím popírá, že by příčinou bylo samovznícení některého z jejích elektrických či hybridních aut. Prozkoumána totiž prý byla veškerá uložená data, jenž neprokázala žádné abnormality týkající se baterií.

S tím by na jedné straně jistě šlo souhlasit, ostatně by se tak nestalo poprvé. Třeba v únoru podobným způsobem propukl požár v showroomu Hyundai v indickém Shivamogga. S tím čtyři hasičské jednotky bojovali od desáté hodiny večerní do třetí hodiny ranní. Posléze pak bylo oznámeno, že příčinou s největší pravděpodobností byl zkrat elektrických rozvodů. Hasiči pak dodali, že budova neměla žádná bezpečnostní opatření.

Vrátit se můžeme k BYDu, který má v Číně zhruba tři tisíce showroomů, tedy zhruba stejný počet, s jakým je spojen Ford ve Spojených státech. Modrý ovál nicméně v podobných reportech nefiguruje, na rozdíl od výrobce z Říše středu. Zpráva NTDTV totiž upozorňuje, že jde o už desátý požár od října 2021, se kterým je tato automobilka spojena. Jde navíc pouze o incidenty v showroomech, nikoli v továrnách.

Protože jednotlivá ohniska jsou rozprostřena mezi několik měst a provincií, není tu žádná jiná spojitost než samotná auta. Navíc na každém z míst bylo zcela zničeno či poškozeno několik zákaznických vozů, které mířily na servis nebo již byly po něm. Nabízí se tak otázka, zda příčinou přece jen nejsou samotná auta a jejich samovznícení - popření BYD musíme respektovat, vážně ho ale brát nemusíme. Která automobilka by se hrdě hlásila k tomu, že její auta čas od času „bafnou”?


Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10 - 1 - BYD showroom ilustracni foto 01Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10 - 2 - BYD showroom ilustracni foto 02
Automobilce BYD hoří její showroomy neobvykle často, už to cosi naznačuje. Foto: BYD

Zdroj: NTDTV, Ray4tesla@X, BYD

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše