Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zlatý věk autosalonů je definitivně u konce, do Frankfurtu nedorazí už devět výrobců
18.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bývaly časy, kdy si jakákoli významná automobilka nemohla dovolit na velkém autosalonu chybět. Dnes si některé spíše nemohou dovolit tam být.
V „době analogové” se každý fanoušek aut těšil na každý další autosalon. Právě na tato místa byla koncentrována naprostá většina světových premiér a také jen na ploše výstavišť měl totiž možnost spatřit ten či onen vůz hned po odhalení. S příchodem digitalizace se ale mnohé změnilo - a více než kdy předtím platí, že není nic staršího než včerejší noviny. Nově tak pomalu ani nemá smysl různé motor show navštěvovat, na překvapivou novinku, s níž nás výrobci ještě neseznámili - virtuálně či rovnou i naživo - totiž nenarazíte. A stále více automobilek raději pořádá vlastní velkolepé premiéry, kde bude v určitý čas a na určitém místě pozornost soustředěna jen na jejich novinku.
Máte pocit, že přeháníme? Bohužel nikoliv a v souladu s tím se chovají i samotné automobilky. Nejenže pořádají vlastní show, autosalony už vynechávají zcela, neboť je pro ně z výše zmíněných důvodů stále složitější obhájit investice spojené s účastí na jakékoliv motor show. Lidé ovšem stále více začínají po nových vozech pátrat na internetu, než aby se obtěžovali vyrazit třeba do Ženevy, Detroitu nebo zakrátko do Frankfurtu. A právě proto bude v hesenské metropoli řada automobilek chybět.
Soupis je již nyní poměrně bohatý, zmiňuje totiž hned devět jmen. Nejde přitom o malé značky, nýbrž výrobce, na jejichž konto souhrnně připadá 20 procent evropského trhu s auty. Jejich absence si tedy stoprocentně všimnete, navíc Alfa Romeo, DS, Fiat, Infiniti, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot a Volvo nemusí být posledními hráči, jenž partii vzdají ještě před začátkem. Stačí jen vzpomenout na loňskou Paříž, kam nedorazilo ani Bentley.
Jsme tedy vskutku zvědavi, kdo se nakonec ve Frankfurtu ještě neukáže. Stejně tak je otázkou, jak honosné budou prezentace značek, které nakonec na autosalon zavítají. I jejich účetní si totiž velmi snadno dokáží spočítat, že levnější v závislosti na následných realizovaných prodejích je natočení krátkého produktového filmečku a pořízení několika snímků, které vydrží na internetu pomalu věčně, než pronájem stánku na pár dní.
Kromě toho, automobilky již tak poměrně hodně utrácejí za své vlastní živé prezentace, jenž různým motor show předchází. V takovém případě mají navíc svých 15 minut slávy jistých, zatímco v rámci autosalonů je premiér bezpočet a proto se na některé výrobce v některých médiích ani nemusí dostat. Veškeré vynaložené náklady tak přicházejí vniveč, což kvůli stále větší konkurenci není zrovna žádoucí jev.
Je tedy třeba se začít smiřovat s faktem, že zlatý věk autosalonů je pryč. I my jsme se už zkraje letošního roku rozhodli, že naše zpravodajské pokrytí letošního IAA bude skromnější, než bývá, neboť s nezájmem automobilek není dost premiér, s nedostatkem premiér není dost vašeho zájmu a nedostatkem vašeho zájmu není dost snahy ukazovat na autosalonech více než dosud. A tak stále dokola. „Spirála smrti” je tím roztočena a zdá se být jen otázkou času, kdy některé i donedávna významné autosalony semele zcela.
Taková Ženeva, Detroit či Šanghaj se o svá místa v kalendáři ještě nějaký ten rok bát nemusí - jde o největší motor show svého druhu, každá je navíc na jiném kontinentu. A my i se jim budeme věnovat. Zájem o ostatní autosalony jako jsou třeba Paříž, Frankfurt nebo Los Angeles ovšem klesá a nezdá se, že by pro ně existovalo záchrany. Nezájem dalších značek o IAA 2017 to jen potvrzuje...
I VW značně ubral ze svých velkolepých prezentací. Obvykle se to svádí na Dieselgate, ale za daných okolností to mohlo přijít vhod. Na domácím IAA ve Frankfurtu ovšem koncern Volkswagen chybět nebude a slibuje i opět trochu výraznější účast
Peugeot přivezl předloni do Frankfurtu produkční 308 GTi...
...a koncept Fractal. Letos francouzská automobilka do hesenské metropole ale vůbec nedorazí, stejně jako minimálně osm dalších výrobců
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva