Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ženě při jízdě s Teslou v silnějším dešti odešla baterie, automobilka chce za novou 478 tisíc Kč
6.2.2022 | Petr Miler
Jízda za silnějšího deště není v autě ničím mimořádným, v těch moderních rozhodně ne. Pro pouze 6 let starou Teslu ale byla konečnou a náklady na opravu budou na každý pád statisícové. Teď je otázkou, kdo by je měl zaplatit.
„It Never Rains In Southern California,” zpívá se ve slavné písni Alberta Hammonda a Mika Hazlewooda. Fremont, dosavadní sídlo Tesly, možná není tak úplně na jihu Kalifornie, s deštěm je to tam ale podobné - i v tuto roční dobu hovoří předpověď počasí o denních teplotách 20 až 24°C a pravděpodobnost deště vrcholí v některých hodinách následujícího týdne na masivních 4 procentech.
Dali jsme se na zprávy o počasí? Ani ne, jen se snažíme pochopit, proč mají Tesly problémy s vodou, o kterých u aut jiných značek neslýcháme. Automobilky běžně testují své vozy po celém světě za různých klimatických podmínek, nachytat ale nějakou Teslu při testech byť v oné Kalifornii je celkem neobvyklé. A když se to stane, je nějaký prototyp nachytán právě tam. Intenzivní zkoušky někde za polárním kruhem... Nevíme o nich, Američané nejspíše v rámci úspory nákladů dali hlavně na virtuální simulace, ale to je pořád jen teorie. Strom života je vždy zelenější.
Loni jsme psali o tom, že starším Teslám v dešti odchází motory. Do jejich jinak voděvzdorných obalů prostě po nějakém čase začne pronikat voda a je pak jen otázkou času, než jim vystaví stopku. Brát to Tesla jako následek nedostatečného testování dlouhodobé odolnosti a opravovat tyto závady jako záruční, asi z toho velký humbuk není. To ale odmítá a vinu valí na majitele, kteří prý měli s vozy jezdit zaplavenými oblastmi. Ti ale něco takového nepřipouští a vždy uvádí, že problém nastal při nebo po jízdě v silnějším dešti.
Nemusí ale jít jen o motory, jak ukazuje případ Larryho a Carolyn Campbellových, kteří si v roce 2016 pořídili jako novou Teslu Model S. Jakožto obyvatelé Hongkongu nemají problém takový vůz dlouhodobě používat, v tomto městě pomalu není kam dojet. Nebo spíše neměli, neboť když loni v srpnu chtěla Carolyn vyzvednout děti ze školy, auto jí za silného deště vypovědělo službu.
To se může stát, po jeho odtažení do servisu ale Tesla zjistila, že do baterie se dostala voda a musí být vyměněna. Proč ne, po 6 letech je stále v záruce. Jak už jsme ale výše zmínili, Tesla nemá své vlastní záruky moc ráda, a tak manželům Campbellovým řekla, že auto bylo zatopeno nebo s ním někdo jezdil zaplavenými oblastmi a záruka tím padá. Cena za nový akumulátor? 171 000 hongkongských dolarů, tedy asi 478 tisíc Kč.
Manželé takovou úhradu odmítli, neboť auto prý nikdy zatopeno nebylo a jeli se s ním nanejvýš v silném dešti - stejně jako v předchozích případech s motory. Samozřejmě na tomto místě můžeme říci, že majitelé nemusí mluvit pravdu, stejně jako si může vymýšlet Tesla, další dění ale svědčí spíše o tom druhém. Ačkoli automobilka poskytla manželům fotografie vodou zasaženého akumulátoru, odmítla jim poskytnout servisní protokol, který měl svědčit o tom, že baterie byla fyzicky poškozena a nenateklo do ní jen tak. Tesla pouze tvrdila a dodnes tvrdí, že paket byl poškozen.
Že se Tesla i tentokrát snaží zastřít trochu jinou realitu, dosvědčuje i její další krok. I když trvá na tom, že ve zničení akumulátoru je nevinně, nabídla manželům prý z dobré vůle totéž řešení za 91 000 HKD, tedy asi za 249 tisíc Kč. To by asi stěží udělala, pokud by k poruše objektivně nedošlo její vinou, navíc s touto nabídkou přišla až v momentě, kdy hrozila medializace případu.
Věc tak zůstává dodnes nevyřešena a pokud se obě strany nedomluví, bude nejspíše muset rozhodnout soud. V tuto chvíli to ale vypadá, že Tesly jsou na vodu poněkud citlivější, než je obvyklé a odnáší ty nejcennější komponenty. Onen skoro půlmilion za baterii může snadno přesahovat hodnotu celého vozu po 6 letech provozu a opravy motorů za v přepočtu 170 tisíc Kč také nejsou nic levného. Je-li vše dáno neschopností Tesel dlouhodobě odolávat nástrahám počasí, nebylo by od věci začít tato auta testovat také jinde. Bohužel pro automobilku, ani v Austinu v Texasu špatné počasí moc neznají...









Podobná Tesla Model S podle všeho nezvládla nástrahy deštivého počasí a odnesla to její baterie. I když byla v záruce, automobilka majitelům tvrdí, že auto bylo zatopeno a odmítá vzít opravu na sebe, podobně jako už dříve v případě motorů. Ilustrační foto: Tesla
Zdroj: South China Morning Post
Bleskovky
Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
včeraKia se vysmívala Elonu Muskovi na sociálních sítích dost nevhodným způsobem, po vlně kritiky vše stáhla
včera„Drahá SUV jsou nesmysl!” říkají Britové poté, co levnou Dacii Duster postavili proti násobně dražší Toyotě Land Cruiser
10.3.2025
Nejnovější články
Škoda v zoufalé snaze prodat nějaký ten elektromobil povolala na pomoc psy, prý je mají radši
před hodinouI v roce 2025 se může zrodit lehký spalovací sporťák jako ze starých časů, navíc technicky stále modernější
před 3 hodinamiŠéf VW odhalil bolestivé finanční výsledky firmy, ta musí dál šetřit. Prý to odnese hlavně management, realita je ale jiná
před 4 hodinamiNěkdo vydělal 1,5 milionu na autě koupeném za 700 tisíc Kč, stačilo ho prostě na léta zavřít do garáže
před 6 hodinamiK mání je velevzácná Škoda 110 LS ve stavu, který bere dech. Zasloužila by si „repatriovat” se vším všudy
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 12:00 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.12. 09:33 - Spectral
- Výběr autopojištění 03.12. 03:31 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.11. 20:29 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.11. 20:00 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.11. 16:56 - pavproch