Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zelené auto roku 2014: vítězem je Honda Accord, hlavně ta hybridní
22.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Titul GCOTY letos získal ten „nejzelenější” z finalistů, Honda Accord PHEV. K vítězství mu nejspíš mu dopomohla i normovaná spotřeba 2 l/100 km.
Před nedávnem jsme hovořili o finalistech soutěže Zelené auto roku 2014, mezi které patřilo Audi A6 3,0 TDI, BMW 328d, Mazda 3, Toyota Corolla a Honda Accord. Jakkoliv se to může zdát v soutěži s takovýmto názvem trochu zvláštní, ani jedno z těchto aut nebylo čistě elektrické - v největší míře elektřinu využíval Accord Plug-In Hybrid.
Právě do Minata, přístavní části Tokia, také nakonec putuje první cena. Honda Accord zvítězila díky tomu, že dle magazínu Green Car Journal „nejlépe odpovídá potřebám trhu, který vyžaduje stále nižší spotřebu paliva, nižší emise CO2 a menší dopad na životní prostředí, aniž by tomu obětovala cokoliv, co zákazníci nových vozů požadují”.
Cenu dostala Honda Accord jako model, nikoliv jen jedna její verze, ocenění se tak nevztahuje jen na Plug-In Hybrid. Ten však jistě k titulu Accordu výrazně pomohl, má totiž papírově zvládnout až 115 MPGe, tedy se spokojit se zhruba dvěma litry paliva na 100 km. To je v rámci Spojených států nejlepší hodnota v kategorii středně velkých hybridních sedanů, reálná však moc není ani přes to, že způsob výpočtu (nikoliv měření) MPGe je o trochu menší vtip, než jsou evropské způsoby.
„Jsme velmi poctěni, že Accord, náš nejoblíbenější model, získal cenu Zeleného auta roku 2014,” komentoval výsledek Mike Accavitti, vice-prezident americké Hondy. „Úsporné čtyř- a šestiválcové motory spolu se špičkovou hybridní technologií zaručují, že si u nás vybere každý ekologicky uvědomělý zákazník,” dodal.
Nechceme zlehčovat cenu Zelené auto roku, oproti takovému Motoru roku má tato soutěž jistě reálnější výsledky, jak dokládá už výběr finalistů. Tentokrát zde již podruhé za sebou nebyl přítomen ani jeden elektromobil - i když návrat z oblaků elektromobility do reálného světa krátkých dojezdů a dlouhého nabíjení nebude nijak rychlý, možná se přeci jen blýská na racionálnější časy.

Mike Accavitti (vlevo) a Ron Cogan, vydavatel magazínu Green Car Journal, u vítězné Hondy Accord
Honda Accord Plug-In Hybrid je letošní novinkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 7 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Ferrari F44, to bude nové superauto Lewise Hamiltona
25.3.2025Mezi 20 aktuálně nejprodávanějšími auty v Evropě nenajdete ani jeden elektromobil. A i pak se dějí věci
25.3.2025Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel
25.3.2025Volný pád Stellantisu pokračuje. Další nepovedený restart slavné značky znamená propad prodejů až o 73 procent
26.3.2025Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025
Živá témata na fóru
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- Jednostopé okénko 04.24. 20:09 - abgx1
- BMW Divize 04.24. 16:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07